2560x1600 gaming, toen en nu

Pagina: 1
Acties:

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Beste tweakers,

Ik heb momenteel een goed setje gpu's die ik deels heb gekocht met de intentie om daarbij een 30" beeldscherm te kopen.

Nu zijn de prijzen van de desbetreffende beeldschermen nogal aan de hoge kant.
Daarom zit ik al een tijdje te kijken naar een 2de handse.
Er komen alleen erg weinig nieuwere 30 inch beeldschermen voorbij. (u3011,u3014,zr30w)
Als ze een keer langskomen is het prijs verschil niet erg groot.

Ik wil met het beeldscherm gaan gamen en huis, tuin en keuken gebruik.

Nu vraag ik mij af of een nieuwer beeldscherm wel erg veel meerwaarde heeft voor mij.
Denk bij oudere beeldschermen aan: 305T, LP3065, 3008WFP.
Daarom hierbij de vraag of er tussen de generaties erg veel verschil zit?
Kwa prijs is het namelijk wel nogal een verschil :)

Iemand die misschien een van de oudere generaties heeft gehad en nu een nieuwere heeft?

Groet,
Joost.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Over het verschil tussen oud en nieuw kan ik niet heel veel zeggen. Maar ik gebruik nu al een aantal jaar een LP3065 naar grote tevredenheid voor eigenlijk alles, inclusief gamen. En dat gaat er prima op. Waarschijnlijk dat de nieuwere IPSpanelen een wat beter kleurbereik hebben of een wat lagere responsetimes. Maar daarmee vind ik zo'n 'oude' monitor nog meer dan prima werken.

• joost18
Kleurbereik lijkt me al snel voldoende, het gaat er meer om of games als BF3 er soepel genoeg op draaien.
Ik heb veel geld gestopt in gpu's dus ik zou het erg zonde vinden als het beeldscherm straks erg limiterend is.

Ik had je review trouwens gelezen :) top review!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:48
PVA en IPS panelen zijn wel langzamer dan TN panelen, dus als je echte performance wil kun je beeldkwaliteit beter achterwege laten en voor een TN-scherm gaan. Is ook nog es een flink stuk goedkoper. Echter is er zover ik weet geen enkel 30" scherm met een TN-paneel :P

Heb zelf de 3008WFP gehad, al 5 jaar met volle tevredenheid mee gewerkt, kantoordingen, dagelijkse dingen, internet, foto en videobewerking, film kijken en gamen, gewoon alles. Ook met gamen genoeg performance voor mij. Echter is dat scherm vorige week overleden en heb ik een nieuwe gekocht, de U3014. Die doet het ook prima, technisch schijnt die beter te zijn. Mag ook wel met 5 jaar ontwikkeling. Qua bouwkwaliteit vind ik hem echter wat tegenvallen. De 3008 is een mooi topscherm met mooie geborsteld aluminium behuizing en de 3014 is van goedkoop plastic. Op zich niet verkeerd maar had zelf dus hogere verwachtingen. Maargoed de beeldkwaliteit en performance is wat uiteindelijk telt en dat moet met de 3014 zeker goed zitten :)

Je vraag of de oudere types schermen voldoen: met Terw_dan hierboven, ik denk van wel. Gewoon even de specs doorlezen en vergelijken als je een bepaald model op het oog hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

• joost18
Ah ja sorry,

Ik heb nu een HP ZR30W van een half jaar oud gevonden.

Weet iemand hoe het met de garantie zit als er iets fout gaat maar als ik de factuur niet heb?

[ Voor 57% gewijzigd door joost18 op 30-05-2013 16:53 ]

Pagina: 1