SSD Fan Control probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 13:10
Hoi!

Toen ik mijn HDD uit mijn iMac had vervangen voor een SSD liep ik tegen het bekende probleem dat mijn iMac ging blazen. Ik heb toen het programma SSD Fan Control gedownload en hem ingesteld op 2000 RMP. Dit werkt prima. Echter, sinds een paar dagen heb ik mijn iMac bedraad aangesloten op het netwerk, nu komt het steeds vaker voor dat mijn iMac alsnog staat te blazen als hij in sluimer stand hoort te staan. In Console kan ik hierover niets over terug vinden. Zijn er meer mensen die dit probleem ondervinden? En heeft hier iemand een oplossing voor?

Vind het vrij storend worden!

Het betreft overigens een 27 inch 2011 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Volgens mij is het de bedoeling dat je een stukje metaal gebruikt om de 2 pins van de temperatuur-sensor met elkaar in verbinding te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:29
Sata-voedingskabel splitter kopen en ertussen zetten, waarbij je een aansluiting gewoon los laat liggen (met een dopje erop het liefst). Een sata voedingssplitter verbindt de goede draadjes intern door, waardoor je fan niet meer opspint... Trucje van 5 euro. Heb hier twee dezelfde i-macs die het prima doen op deze manier.

http://www.allekabels.nl/...edingskabel-splitter.html

(De theorie is dat pin 11, voor staggered spinup, in dit soort kabels met de massa wordt verbonden, om de twee aangesloten drives altijd goed te laten opspinnen. Dit pinnetje gebruikt apple voor de temperatuursensor, aan de massa verbinden is bij apple het signaal om de temperatuur niet te meten omdat er een SSD aan hangt).

[ Voor 28% gewijzigd door __fred__ op 21-05-2013 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 13:10
Bedankt voor de tips. Helaas ben ik nu niet in staat om mijn iMac weer open te halen. Dus dan zit er waarschijnlijk niets anders op dan te wachten op een update..