Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Dell Laptop opstarten zonder eigen scherm

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb hier een Dell laptop met een scherm dat niet meer werkte. Garantie hoef je niet te proberen bij Dell want het bedrijf weigert te erkennen dat ze fouten in hun constructie hebben en geven de gebruiker alle schuld.

Ik heb het scherm van de laptop verwijderd en de connector van het moederbord naar het scherm losgekoppeld. De laptop weigert echter nog op te starten en geeft 8 piepjes die wijzen op LCD failure.
Nu snap ik dat daar een failure in zit maar dat interesseert me vrij weinig, ik wil hem gewoon als een mini desktop gaan gebruiken.
Iemand een idee hoe ik er nu voor kan zorgen dat dit alsnog kan?

LCD connector monteren heeft geen zin, die is bij demontage gesneuveld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:33:
Ik heb hier een Dell laptop met een scherm dat niet meer werkte. Garantie hoef je niet te proberen bij Dell want het bedrijf weigert te erkennen dat ze fouten in hun constructie hebben en geven de gebruiker alle schuld.
Zonder verdere onderbouwing over het hoe en waarom, zou ik zeggen, haal dit stukje gewoon uit je post...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
fredkroket schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:36:
[...]

Zonder verdere onderbouwing over het hoe en waarom, zou ik zeggen, haal dit stukje gewoon uit je post...
Zonder enig nuttig advies mag je gewoon wegblijven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:22
kan je niet vragen aan darkstone ? genoeg kennis

[Verwijderde gebruiker]

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8 Display Memory Read/Write Error Video adapter is missing, incorrectly seated or has faulty memory

http://www.pantherproduct...otherboard/BIOSbeep.shtml

dit ook nog op gezocht

[ Voor 102% gewijzigd door NLMarcel194 op 20-05-2013 20:53 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:33:
Als je zelf een fuckup hebt gedaan waardoor je geen garantie meer krijgt, dan kun je op eBay voor een habbekrats zo'n scherm kopen en zelf inbouwen. De service manuals staan gewoon op de site van Dell.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ander scherm erin zetten ??? ik had voor weinig een 2e handsje

lcd connector gesneuveld ? welke op je mb of de kabel ?
was dat ook een constructiefout ?

nofi het klinkt bij elkaar nou niet echt als een dell probleem maar meer als een user probleem.
Bovendien heb ik wel wat abusers gezien, dan vind ik dat de meetse dell latops zich aardig heel houden

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 20-05-2013 20:43 ]

Iperf

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Trommelrem schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:42:
[...]

Als je zelf een fuckup hebt gedaan waardoor je geen garantie meer krijgt, dan kun je op eBay voor een habbekrats zo'n scherm kopen en zelf inbouwen. De service manuals staan gewoon op de site van Dell.
Ik wil geen ander scherm, ik wil de laptop gebruiken zonder een scherm aangesloten op zijn interne connector.
fish schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:42:
lcd connector gesneuveld ? welke op je mb of de kabel ?
was dat ook een constructiefout ?
LCD connector van mijn huidige scherm is gesneuveld.
nofi het klinkt bij elkaar nou niet echt als een dell probleem maar meer als een user probleem
Het scherm ging stuk door een productie probleem. Dell weigert dit te erkennen en wilt mij 560 euro laten betalen voor een reparatie terwijl de laptop zelf 800 euro heeft gekost. Ik heb besloten het scherm dan maar te verwijderen en hem als losse pc te gebruiken via de HDMI uitgang die er op zit. Dit blijkt niet te kunnen omdat hij niet wilt opstarten zonder LCD scherm aangesloten.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:45:
Het scherm ging stuk door een productie probleem. Dell weigert dit te erkennen en wilt mij 560 euro laten betalen voor een reparatie terwijl de laptop zelf 800 euro heeft gekost.
Als je zo zeker van je zaak bent, gewoon je rechtsbijstand aanspreken. Die zullen met een expert er wel uitkomen of het echt een productieprobleem is, dat het derhalve niet jouw fout \ schuld is.

Vind het nogal storend dat er naar Dell gewezen wordt (heb overigens geen belangen bij Dell), terwijl er niet onderbouwd wordt gewezen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je hem niet op een docking bay leggen en de bios opties bekijken

zoewiezo kom je geeneens met een typenummer op de proppen, tamelijk karige info

Iperf

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat als je de 'lid closed' sensor doorverbind ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
fredkroket schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:49:
Als je zo zeker van je zaak bent, gewoon je rechtsbijstand aanspreken. Die zullen met een expert er wel uitkomen of het echt een productieprobleem is, dat het derhalve buiten niet jouw fout \ schuld is.
En wat gaat rechtsbijstand doen? Die zien de schade en zeggen ook user error en doen verder niks. Ik heb bovendien geen zin in een lang juridisch gevecht dat ik ga verliezen.
Vind het nogal storend dat er naar Dell gewezen wordt (heb overigens geen belangen bij Dell), terwijl er niet onderbouwd wordt gewezen.
Ik heb er met Dell over gesproken en die weigeren er wat aan te doen. Garantie is dus geen optie. Ik geef dit aan omdat garantie claimen dus geen zin heeft. Bovendien wil ik een oplossing op de vraag die ik stel, niet tienduizenden opties op vragen die ik niet stel.
fish schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:51:
kun je hem niet op een docking bay leggen en de bios opties bekijken

zoewiezo kom je geeneens met een typenummer op de proppen, tamelijk karige info
Gaat om een XPS 14z. Ik heb er geen docking bay van en volgens mij is er ook geen docking bay voor deze laptop.
DukeBox schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:53:
Wat als je de 'lid closed' sensor doorverbind ?
Welke sensor is dit?

Edit: Ook het losmaken van de stekker op het moederbord zelf zorgt er niet voor dat hij op wilt starten. Dezelfde 8 piepjes.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 20-05-2013 21:02 ]

Verwijderd

Meestal een reed sensor. Ik neem aan dat het scherm al uit elkaar ligt? Zo niet, ga met een magneetje langs de bezel en kijkt of hij ergens pakt. Op diezelfde plek op de palmrest zit de reed sensor. Magneetje ervoor, en hij 'denkt' dat het scherm dicht zit.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Scherm ligt uit elkaar. Plek wel gevonden, magneet er voor gehouden en hij blijft piepen. Vrees dus dat hij echt een scherm aangesloten wilt zijn en anders niks doet.

Edit: Gevonden dat een LCD test onderdeel is van POST en dat een failure betekent dat hij stopt en niks verder doet. Lijkt erop dat hij perse een werkend scherm moet hebben om op te willen starten. Erg vreemd dat dit perse zo moet en dat je het niet kan negeren.

[ Voor 44% gewijzigd door Tsurany op 20-05-2013 22:03 ]

Verwijderd

Je had overigens voor ~€60 een nieuw scherm er in kunnen zetten. Die schermen zijn niet zo heel duur. Maar nu de LCD connector is gesneuveld heeft dat niet meer zo veel zin.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:17:
Je had overigens voor ~€60 een nieuw scherm er in kunnen zetten. Die schermen zijn niet zo heel duur. Maar nu de LCD connector is gesneuveld heeft dat niet meer zo veel zin.
Behuizing van het scherm was defect, hierdoor is het scherm uiteindelijk ook stuk gegaan.

Ik krijg hem nu wel aan de praat, tijdens het opstarten eenmalig het scherm aansluiten en zodra hij voorbij POST is kan ik het scherm afkoppelen en aan een externe monitor hangen en werkt de laptop. Ik heb met veel wrikken alsnog die kabel aangesloten gekregen.

Ik kan standby nu prima gebruiken maar bij een reboot moet ik weer het scherm aansluiten. Nu vroeg ik me het volgende af, ik heb het scherm met daar onder een strook printplaat met wat dingetjes erop, onder andere de aansluiting voor de kabel vanaf het moederbord. Zou het mogelijk zijn deze printplaat van het scherm los te maken waarbij de laptop alsnog het scherm herkend?

Verwijderd

De XPS 15z van de Jarred Walton (Anandtech) is ook op die manier aan zijn einde gekomen...

Het is lastig om te zeggen of het scherm nog werkt als je alleen de printplaat aansluit. Ik gok van wel, maar het kan net zo goed zijn dat de print zichzelf opblaast als je hem er onbelast aankoppelt. Dat blijft een gok.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hmm ik denk dat ik dan het scherm apart houd als een soort van jumpstarter en dan de laptop maar in standby laat staan.
Vind het gewoon erg jammer dat hij perse het scherm wilt checken en anders niet kan opstarten, dat had ik niet verwacht tijdens het demonteren. Kan wel de onderdelen gaan strippen, wellicht levert dat nog wat op.

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-11 20:47

geerttttt

Manisch positief

Ik zou idd de print van het scherm demonteren en die aansluiten. Dat is niet heel veel extra kabelwerk wat er dan aan blijft zitten en dan boot hij tenmisnte normaal.

Even heel iets anders, valt dat niet gewoon in de bios o.i.d. in te stellen wat hij doet op post check? Kan me niet herrineren dat elke dell dit dusdanig checkt.

En dan nog iets anders, als je hulp verwacht van mensen mag je je wel wat minder arrogant opstellen, binnen komen vallen en zeggen dat je slechte service gehad hebt zonder onderbouwing en daarna mensen aanvallen die hierop ingaan is niet echt tactvol...

Oost west, 127.0.0.1 best!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
geerttttt schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:52:
Ik zou idd de print van het scherm demonteren en die aansluiten. Dat is niet heel veel extra kabelwerk wat er dan aan blijft zitten en dan boot hij tenmisnte normaal.

Even heel iets anders, valt dat niet gewoon in de bios o.i.d. in te stellen wat hij doet op post check? Kan me niet herrineren dat elke dell dit dusdanig checkt.
Wat Darkstone zegt verontrust mij een beetje. Ik weet niet 100% zeker of dit gaat werken en als er iets stuk gaat heb ik niks meer. Ik zal er nog een dagje over slapen.
En dan nog iets anders, als je hulp verwacht van mensen mag je je wel wat minder arrogant opstellen, binnen komen vallen en zeggen dat je slechte service gehad hebt zonder onderbouwing en daarna mensen aanvallen die hierop ingaan is niet echt tactvol...
Het vervelende is dat ik hier kom met een vraag en dan alleen maar reacties krijg die niks met de vraag te maken hebben. Ik wil mijn probleem oplossen, geen discussie over garantie of fabrikanten.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je stelt een vraag en dan krijg je een wedervraag, we zijn niet je soldaten maar gelijkwaardige andere mensen. De toon die je zet vind zelf ik ook behoorlijk arrogant.

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 21-05-2013 00:03 ]

Iperf

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:33:
[...]

Wat Darkstone zegt verontrust mij een beetje. Ik weet niet 100% zeker of dit gaat werken en als er iets stuk gaat heb ik niks meer. Ik zal er nog een dagje over slapen.
Ik weet bijna niets van elektronica, hoor :P

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 00:01:
[...]

Ik weet bijna niets van elektronica, hoor :P
Ah oke, goed om te weten :+ . Morgen de situatie maar eens inspecteren, kijken hoe en wat.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Printplaat losgetrokken, aangekoppeld en suprise, het werkt. Nu nog even een manier vinden om alles netjes in te pakken zodat het blijft werken :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Je hebt hem blijkbaar al gevonden.. zorg dat ie verbonden is (scherm dicht) en een extern scherm eraan.
Gaat om een XPS 14z. Ik heb er geen docking bay van en volgens mij is er ook geen docking bay voor deze laptop.
Heb je al de DCB losgehaald ? Mits HDMI is aangesloten is zou hij dan niet in de POST mogen blijven hangen.

n.b. Zie ftp://ftp.dell.com/Manual...er%27s%20manual_en-us.pdf voor de DCB.

[ Voor 34% gewijzigd door DukeBox op 21-05-2013 20:58 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nee, niet de DCB daadwerkelijk losgehaald. Dat zou nog een optie kunnen zijn om te proberen, thnx voor de tip! Ga daar vrijdag of zaterdag even voor zitten want helaas de komende twee dagen druk op kantoor.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:41
Tsurany schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:54:
[...]

En wat gaat rechtsbijstand doen? Die zien de schade en zeggen ook user error en doen verder niks. Ik heb bovendien geen zin in een lang juridisch gevecht dat ik ga verliezen.

[...]

Ik heb er met Dell over gesproken en die weigeren er wat aan te doen. Garantie is dus geen optie. Ik geef dit aan omdat garantie claimen dus geen zin heeft. Bovendien wil ik een oplossing op de vraag die ik stel, niet tienduizenden opties op vragen die ik niet stel.
Zit de laptop uberhaupt nog wel binnen de garantie periode?
Pagina: 1