Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 09:30
Zou het geen goed idee zijn om bij V&A ook studieboeken als categorie te hebben? Denk dat er vrij veel studenten zijn op Tweakers en het zou een mooie gelegenheid zijn om gebruik te maken van het betrouwbare tweakers platform om ook je studieboeken te verkopen.. i.t.t. het ordinaire marktplaats. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik bedoel ook vooral niet ICT gerelateerde boeken en niet specifiek zoals in die sectie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Dan zie ik de link met tweakers niet echt eigenlijk...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
mveijden schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:17:
Dan zie ik de link met tweakers niet echt eigenlijk...
Onder Tweakers zijn toch ook gewoon studenten of niet ofzo? Denk juist redelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26
Mjah, dan kun je ook tuinplantjes op V&A zetten want er werken vast weleens Tweakers in hun tuintje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nou ja, ik vind dat er wel het een en ander voor te zeggen is. Zeker als je wel strijkijzers op V&A kan zetten..
Daarbij zal het dan waarschijnlijk vaak over natuurwetenschappenlijke boeken gaan. Dezelfde natuurwetenschappen waar Tweakers wel eens berichten over heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door MaximusTG op 20-05-2013 22:55 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
MaximusTG schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:52:
Nou ja, ik vind dat er wel het een en ander voor te zeggen is. Zeker als je wel strijkijzers op V&A kan zetten..
Daarbij zal het dan waarschijnlijk vaak over natuurwetenschappenlijke boeken gaan. Dezelfde natuurwetenschappen waar Tweakers wel eens berichten over heeft.
Hoeft natuurlijk niet perse natuurwetenschappelijke boeken te zijn, maar het aanbod aan boeken zal natuurlijk de tweakers reflecteren dus dat soort onderwerpen zullen vaker langs komen dan 'schilderen met peterselie voor beginners' maar inderdaad.

Koffieapparaten, strijkijzers, wasmachines.. ik denk dat studieboeken erg goed zouden kunnen passen op een V&A. Denk dat onder de Tweakers de intelligentie veelal gemiddeld iets hoger ligt dan bijv. telegraaf lezers en denk dat het goed zal werken bij de respectvolle V&A omgeving die er nu is.

+ dat ik denk dat er toch een aanzienlijk deel mbo/hbo scholier of wo student is of cursussen volgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 06:49
ik sluit me hier bij mveijden aan. Het probleem met het uitbreiden van de categorieën is dat de echte 'tech' advertenties ondergesneeuwd raken. Het feit dat de spullen veel tweakers zouden interesseren maakt nog niet dat het daarmee nuttig is om op V&A te zetten. Bijna alle tweakers zullen regelmatig brood eten, dat betekent niet dat we daarmee een sectie 'Broden' maken.

Wat mij betreft mag V&A liever een beetje kleiner gemaakt worden qua categorieën. Dingen als witgoed e.d. is niet echt 'tweaker' waardig. Gelukkig zie je daar dan ook weinig advertenties van. Het probleem van studieboeken zou echter zijn dat binnen de kortste keren 40% van de advertenties boeken zullen zijn, aangezien een grote groep die dingen ieder jaar weer kwijt moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Als je idd de categorieen zou verkleinen, dan zou er idd geen plaats meer voor zijn. Maar imho kan je niet met een steekhoudend argument komen waarom studieboeken niet zouden kunnen, en huishoudelijke apparaten wel.
Daarnaast snap ik niet wat het probleem zou zijn als bv 40% van de advertenties boeken zouden zijn (schromelijk overdreven schatting trouwens). Je hoeft toch niet in die categorie te kijken? Het doet verder toch geen afbreuk aan V&A.
Wat mij betreft maken we een zelfde soort systeem waarbij toegang tot bepaalde subfora wordt geregeld. Dat je niet meteen in bepaalde categorieen advertenties kan plaatsen bv.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
The_Zohan schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:51:
ik sluit me hier bij mveijden aan. Het probleem met het uitbreiden van de categorieën is dat de echte 'tech' advertenties ondergesneeuwd raken. Het feit dat de spullen veel tweakers zouden interesseren maakt nog niet dat het daarmee nuttig is om op V&A te zetten. Bijna alle tweakers zullen regelmatig brood eten, dat betekent niet dat we daarmee een sectie 'Broden' maken.

Wat mij betreft mag V&A liever een beetje kleiner gemaakt worden qua categorieën. Dingen als witgoed e.d. is niet echt 'tweaker' waardig. Gelukkig zie je daar dan ook weinig advertenties van. Het probleem van studieboeken zou echter zijn dat binnen de kortste keren 40% van de advertenties boeken zullen zijn, aangezien een grote groep die dingen ieder jaar weer kwijt moet
Eens.
Daarom stel ik het ook voor aangezien er ook categorieën als wasmachines en koffiezetapparaten zijn en ik heb zelf de indruk dat er nergens zo'n betrouwbaar platform te vinden is als bij Tweakers. Daarbij ben ik het met je eens dat het natuurlijk wel een beetje 'tech' gerelateerd moet blijven.

Dat 2e stukje ben ik het dan niet mee eens; als je een aparte categorie hebt.. wat is dan het probleem als daar veel advertenties voor komen? Je ziet het alleen als je in die categorie zoekt namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10 18:21
Ben het volledig eens met Worsteneter. Daarentegen was ik eerst ook van mening dat Tweakers een echte "tech"-website moest blijven.
Dit is wat betreft de nieuwsberichten nog steeds in orde, op het forum is echter alles bespreekbaar (terwijl er toch moderators zijn om alles in de gaten houden).
Er zijn strenge eisen aan de posten in bepaalde topics maar tegelijkertijd worden er topics geopend als "Hoe eten in te slaan om een jaar vooruit te leven" en "advies eerste date".
Als we dit soort dingen gaan faciliteren voor tweakers dan vind ik een verruiming van het aanbod van de V&A niet zo'n probleem, mits de link met "tech" dus nog enigszins aanwezig is.
Studieboeken vind ik daar wel onder vallen (categorieën voor een aantal grote tech. domeinen (wiskunde, natuurkunde, elektrotechniek, programmeren, etc.) en een "overig" en "economisch" ofzo.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
WWAS schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:19:
Ben het volledig eens met Worsteneter. Daarentegen was ik eerst ook van mening dat Tweakers een echte "tech"-website moest blijven.
Dit is wat betreft de nieuwsberichten nog steeds in orde, op het forum is echter alles bespreekbaar (terwijl er toch moderators zijn om alles in de gaten houden).
Er zijn strenge eisen aan de posten in bepaalde topics maar tegelijkertijd worden er topics geopend als "Hoe eten in te slaan om een jaar vooruit te leven" en "advies eerste date".
Als we dit soort dingen gaan faciliteren voor tweakers dan vind ik een verruiming van het aanbod van de V&A niet zo'n probleem, mits de link met "tech" dus nog enigszins aanwezig is.
Studieboeken vind ik daar wel onder vallen (categorieën voor een aantal grote tech. domeinen (wiskunde, natuurkunde, elektrotechniek, programmeren, etc.) en een "overig" en "economisch" ofzo.).
Thanks!

Daarbij vind ik trouwens dat alle studieboeken dan onder de categorie studieboeken moeten vallen en niet enkel tech gerelateerde. Maar ik vind studeren/kennis sowieso een tech gerelateerd topic. Het is niet alsof ik voorstel om fair-trade producten of huidvriendelijke make-up op te nemen als categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik heb verder geen reacties gezien; is er dan helemaal geen animo voor? En wat vinden mods, etc hier van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals wel vaker aangegeven is V&A echt bedoeld voor technisch (computer) spul en aanverwante artikelen. We zijn immers een tech site. Niet gerelateerde producten zoals studieboeken passen niet in deze formule. Een betere plaats daarvoor kan bol.com zijn, daar kan je immers 2e hands boeken aanbieden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de tijd is het wel redelijk uitgebreid naar 'als het maar een stekker heeft' in de richting van huishoudelijk, maar dat is ook omdat de grenzen al vervaagden. In den beginne hadden we geen TVs maar monitoren.

We zijn best wel redelijk flexibel als het in die richting blijft, maar boeken over een studie economie en dergelijke is toch een stap verder. :)
Pagina: 1