Welke MMORPG//MMO raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Hallo mede-Tweakers,

Sinds 3 dagen geleden ben ik begonnen met Neverwinter Online en een uur geleden heb ik besloten om ermee te kappen (lvl 25, Rogue)

Wat me het meest irriteerde was dat het niet echt Free-roam was en dat alle soorten armour hetzelfde er uit zien...

Nou zoek ik dus een MMO dat een goede playerbase heeft en waar je kan free-roamen (het liefst ook een vrij grote wereld zodat je veel dingen kan exploren)

Zoek niet het meest mooie MMO (speel het op een laptop met een 540m GT) maar wel eentje wat niet eruit ziet als een game waar 1 dag over nagedacht is.

Dit alles bij elkaar (heb natuurlijk ook wat research gedaan) kwam ik uit op World of Warcraft "heb ik ook gespeeld voor 2 jaar lang"

Omdat ik een student ben zoek ik het liefst een spel waar je niet voor hoef te betalen!

Iemand tips of MMO's in hun hoofd dat een beetje aan mijn eisen voldoen?

eisen:
- veel spelers die het spel spelen
- veel verschillende looks van wapens/kleding
- grote map
- free to play
- dungeons
- questen (veel)

[ Voor 7% gewijzigd door Knamix op 20-05-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

runescape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 23:01
Rift,
Word binnenkort ook f2p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Voor het laatst gespeeld in Januari maar was gestopt omdat er zoveel dingen zijn veranderd....

ik ga het wel even weer bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
dr34m3dd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:25:
Rift,
Word binnenkort ook f2p.
Daar wacht ik al op! :)

Heb het eerder gespeeld tijdens open beta (toen hij net uitkwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:26

steel123

Cryman9

Guild Wars 2, veel meer free roamen wordt het niet.
Kost dan wel 40 euro aanschafprijs, maar verder geen kosten dus is te overzien.

Wapens hebben overdraagbare skins, dus je kunt je wapens/armor elke skin geven die je wilt zonder dat je aan bepaalde stats gebonden bent.
Er zijn een flink aantal dungeons en ook overal op de maps zijn veel quests/Dynamic Events aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
- veel spelers die het spel spelen
- veel verschillende looks van wapens/kleding
- grote map
- free to play
- dungeons
- questen (veel)

Als ik die lijst zo bekijk zo ik haast zeggen LOTRO, alleen vond ik altijd dat de variatie in equipment daar wat te wensen overliet. Mogelijk dat dat beter is geworden, heb het al bijna 2 jaar niet meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:11
TERA online? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:25

ResuCigam

BOFH

steel123 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:00:
Guild Wars 2, veel meer free roamen wordt het niet.
Kost dan wel 40 euro aanschafprijs, maar verder geen kosten dus is te overzien.
QFT

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Waarom geen sandbox, zoals Perpetuum, EVE Online of Darkfall Unholy Wars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:49

junglebeast

hier staat iets

Ja ik denk dat je bij Rift dan wel goed zit. Ik kijk er nu ook met een schuin oog naar. Zeker omdat er nog niks bekend is over een open beta van TESO.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVE
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 12:03
Lord of the Rings Online, EverQuest 2.

Bij LOTRO kan je de meeste F2P restricties opheffen door in-game TP (Turbine Points) te verdienen, waar je vervolgens in de shop unlocks/quest packs mee koopt.
Als je wilt, kan je ook met echt geld TP kopen, maar het is niet nodig.

EQ2 heeft vervelende restricties op gear voor F2P IIRC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ben nu even bezig met Guild wars 2 maar ben zelf ook gewend aan de dungeon stijl van WoW dus weet nog niet hoe precies alles werkt..

Helaas lagt mijn laptop met RIFT (en zo te zien echt een geweldig spel)

laptop:
i3 2330m
540m gt 2gb
4 gb ram

wel helaas niet top of the line maar zou Rift toch wel aankunnen...? krijg zelf veel hickups en spike lags op low-mid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Als je Pc al gaat moeilijk doen met RIFT, ga je best op GW2 nooit WvWvW in :+

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31
Mja GW2 is een vrij zware MMO, maar grafisch wel echt prachtig. Daarnaast is het echt gemaakt op ontdekken; de maps zijn groot met verborgen 'jumping puzzles' en mini-dungeons (bijvoorbeeld: YouTube: Guild Wars 2 - Jumping Puzzle - Vexa's Lab). Door gewoon te blijven ontdekken kom je steeds nieuwe dingen tegen. Daarnaast zijn er Dynamic Events; een soort quests die 'spontaan' beginnen en je soms een hele verhaallijn vertellen.

Verder heeft het spel een redelijke playerbase, maar niet zo groot als die van bijvoorbeeld WOW. Het spel is verder erg gericht op het verzamelen van mooie wapens en armor. Als je max-level bent, heb je al snel gear van de hoogste kwaliteit qua stats. Daarna gaat het dus puur om het verzamelen van looks / skins.

Dungeons heeft het spel ook, voor groepen van 5 man. Deze zijn echter wel een behoorlijk stapje omhoog in moeilijkheid vergeleken met solo spelen. Er zijn flink wat mensen die daarop afknappen, maar als je een beetje je class kent en de taktieken doorhebt, zijn de meeste dungeons goed te doen. Je moet wel op blijven letten, want de combat is erg gericht op in beweging blijven. Daarnaast zijn er geen tanks of healers, dus iedereen moet op zichzelf letten.

Tot slot heeft de game ook PVP, zowel kleinschalig als grootschalig (WvWvW). Dat laatste vergt inderdaad nogal wat van een PC, dus kun je misschien beter vermijden zoals hierboven ook gezegd wordt.

Enige nadeel voor veel mensen is een "gebrek aan end-game". Het hele spel speelt ongeveer hetzelfde, ongeacht welk level je hebt. Als je teruggaat naar een laag-level-gebied, wordt je teruggeschaald qua sterkte. Ook hoef je niet gear te blijven verzamelen om mee te kunnen komen; gear met goede stats is makkelijk te krijgen. Sommigen raken daardoor verveeld, anderen vinden het een genot dat er geen 'gear treadmill' is. Persoonlijke smaak dus.

Hoe dan ook - of je nu nog speelt of niet meer - ik denk dat iedereen GW2 de aanschafprijs wel meer dan waard vindt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 27-05-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Age of Conan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 13:53
Er komen in mijn ogen 2 toppers aan.

Wildstar
The Elder Scrolls Online

Hier heb je misschien nu nog niks aan behalve dan signen voor BETA. Maar toch iets om in je achterhoofd te houden als die 2 je aanspreken tenminste.

Voor nu is GW2 geen slechte keuze. Ik heb mijn geld er in ieder geval uit gehaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31
Wildstar kijk is sowieso ook erg naar uit. Combat ziet er prima uit, cartoony stijl spreekt me aan en hopelijk goede end-game ook.

TESO weet ik nog niet zo. Bethesda had met Skyrim wel een mooi spel neergezet, maar of ze het succesvol om kunnen zetten in een MMO vraag ik me wel af.
Pagina: 1