Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress subheader bouwen; hoe zal ik te werk gaan?

Pagina: 1
Acties:

• Marcoevich
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 08:14
Beste allemaal,

Ik ben een website aan het bouwen in Wordpress. De subheader van het ontwerp baart mij een beetje zorgen.

Om te beginnen, hier het onwerp: http://piclair.com/data/6sleo.jpg

Het probleem in deze is, de opdrachtgever wil de reviews, de inhoud van de slider, en de afbeeldingen aan de zijkanten kunnen veranderen wanneer het hem uitkomt. De afbeeldingen aan de zijkant zullen prijzen laten zien.

Die slider en reviews dat lukt nog wel, maar hoe kan ik die afbeeldingen aan de zijkant zo maken dat de opdrachtgever ze zelf aan kan passen? Hij weet niks van code namelijk.

Met wordpress plugins en widgets kun je dingen positioneren op voorgedefiniëerde plaatsen. Ik heb nog geen enkele plugin voorbij zien komen die mij afbeeldingen naast een slider laat plaatsen, laat staan de rechtse die een beetje naar boven moet.

Ik ben benieuwd hoe een ervaren wordpress bouwer dit aan zou pakken. Als iemand ideën heeft dan hoor ik die graag :)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Schrijf zelf een widget wat doet wat jij wilt. Als dat niet lukt kan je altijd iemand inhuren om zo'n widget voor je te maken. :)

Widgets kan je simpelweg drag and drop. Of anders maak je zelf een widget aan in waarin je gewoon HTML code zet. Vrij simpel. :)

• Marcoevich
Zo'n widget schrijven zou nog weleens kunnen werken ja :)

Ik zal eens wat gaan proberen :) Thx Jism!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Of via een custom field. Kijk eens naar de plugin Advanced Custom Fields. Ik zou een 'image' custom field aanmaken, is voor de eindgebruiker eenvoudig te beheren. Zit je niet met HTML code voor de eindgebruiker. Je kan eventueel een fallback image instellen, of gewoon als de gebruiker geen afbeelding kiest dan laat hij ook niets zien.
riky404 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:24:
...

Met wordpress plugins en widgets kun je dingen positioneren op voorgedefiniëerde plaatsen. Ik heb nog geen enkele plugin voorbij zien komen die mij afbeeldingen naast een slider laat plaatsen, laat staan de rechtse die een beetje naar boven moet.

...
Hier moet je ook niet naar zoeken, die 2 dingen moet je los van elkaar zien.

[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 20-05-2013 19:42 ]

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Vos schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:39:
Of via een custom field. Kijk eens naar de plugin Advanced Custom Fields. Ik zou een 'image' custom field aanmaken, is voor de eindgebruiker eenvoudig te beheren. Zit je niet met HTML code voor de eindgebruiker. Je kan eventueel een fallback image instellen, of gewoon als de gebruiker geen afbeelding kiest dan laat hij ook niets zien.
met hem.

Of als de afbeeldingen gelinkt zijn aan een artikel zou je altijd nog een wp_query op die plek kunnen doen waarin je de post thumbnail of een extra afbeelding queried, met evt. gelijk de link naar het betreffende artikel erbij.

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Een andere snelle manier is een custom post type van de subheader maken en daarin met een plugin zoals magic fields 2 een aantal extra velden aanmaken voor images, reviews etc..

De opdrachtgever maakt dan gewoon een nieuw bericht aan en hierin kan hij zelf plaatjes instellen via de image fields (buiten featured image om), link urls invullen, reviews etc. Aan jou de taak om de magic field php codes wel op de juiste plek in de custom post type te laten echo'en,

Edit: niet vergeten de custom post type in de header.php of waar dan ook met een custom query in te laden. De klant krijgt een extra tabje in het CMS onder paginas waarin zijn subheader staat. Hierin staat een enkele post die je gewoon een no index no follow meegeeft via een SEO plugin.

[ Voor 24% gewijzigd door Wary87 op 25-05-2013 11:28 ]

• Marcoevich
Ok, ondertussen ben ik al een stukje verder met de site :) Iedereen bedankt nog voor de suggesties! Uiteindelijk heb ik het opgelost met de tip van Vos: Advanced Custom Fields. Dit blijkt echt een geniale plugin te zijn :) Thx daarvoor!

Welnu, voor de content area van de logo pakketten pagina wil ik graag 4 prijzen tabellen maken (tabellen zijn plaatjes) en de content die ernaast en erin staat moet makkelijk door de opdrachtgever bewerkt kunnen worden. Voor een voorbeeld zie: http://piclair.com/data/9d777.jpg

Ik zou nu die hele tabellen kunnen maken met html/css in een pagebuilder widget. Maar dat wordt voor de opdrachtgever misschien een beetje moeilijk om te bewerken. Zou er geen makkelijkere manier zijn om zoiets voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:23
Als je het snel en makkelijk wilt: daar is een (betaalde) plugin voor, CSS3 Pricing Tables Wordpress Plugin ($ 14)

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
en als je het wat langzamer en moeilijker wilt doen zou je een custom post type aan kunnen maken. Maak voor elke tabel een post en zorg dat de info in te vullen is via custom fields (dmv advanced custom fields). Daarna kan je met een WP query deze info waar je maar wilt te voorschijn toveren.
Pagina: 1