Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 11:30
Hallo Tweakers,

Ik overweeg om zelf een HTPC te bouwen, op dit moment heb ik een Samsung HT-C5200 cinemaset en het apparaat is vreselijk onhandig. Streaming afspelen is een ramp met bestandsformaten en wisselen tussen geluidsinput is ook niet al te makkelijk. Nu wil ik dus graag een HTPC op XBMC aansluiten op mijn TV maar ik wil wel graag goed geluid. Ik ben op zoek naar een audioset voor tussen de 150-200 euro die niks anders doet dan geluid maken. Ik wil de Ziggo Tv-decoder erop aansluiten en de HTPC die alles afspeelt, ook bluray. Heeft iemand een suggestie voor een goede soundbar of audioset die aan mijn eisen voldoet? ik kan zelf niet zoveel vinden in de pricewatch.

Alvast bedankt,
Rob

rob2911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Voldoet de kwaliteit van die Samsung HT-set? Zo ja, dan hoef je die niet persee te vervangen. Die set heeft 2 HDMI-ingangen, dus 1 voor de Ziggo, de andere voor de HTPC.

Dan hoef je enkel een HTPC aan te schaffen, en je gebruikt dan enkel die Samsung voor de input selectie van welke HDMI-ingang je wil zien en horen.

Maar een audio-set voor 150-200 euro ? Daar wil ik er ook wel 20 van ;)

Anyways, kijken naar een andere audio-set kan natuurlijk altijd nog.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-08 11:30
Het geluid van de Samsung HT-set is prima. Het is alleen een onding als het gaat om afspelen van films via USB of streaming. MP4 lukt soms, MKV vaak helemaal niet en als ze het doen kun je niet doorspoelen of ondertiteling gebruiken. Daarom wil ik dus graag een HTPC met XBMC waarmee ik alle media en dvd's/blu-rays kan afspelen. De samsung is wel vrij groot en daarom zoek ik naar bijvoorbeeld een soundbar die gewoon geluid afspeelt en verder niets ;). De Samsung set kan dan op Marktplaats.

Zijn de soundbars van Philips, bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Philips HTL2100
of een duurdere uit de serie met subwoofer niet geschikt?
Lekker compact en geluid afspelen.

[ Voor 20% gewijzigd door rob2911 op 20-05-2013 18:48 ]

rob2911