Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Simpele gebruiker, wat te kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:20
Momenteel heb ik een vrij oude receiver, ik denk een jaar of 25 oud. De speakers zijn veel te groot en ik ben eigenlijk toe aan iets nieuws. Alleen ik heb eens nagedacht over mijn eisen en ik kom tot de conclusie dat ik eigenlijk maar twee dingen wil:
  1. Streamen vanaf m'n iMac
  2. Streamen vanaf m'n iOS devices
Ik hoef dus geen tuner, hdmi poorten, etc. Wél wil ik een mooi, vol geluid, in alle volumes. Net een beetje gegoogled en ik kwam hier op uit. Zou dit iets zijn? Het voordeel hiervan is natuurlijk dat er geen kabels door m'n huis lopen en dat ik niet een versterker heb die ik eerst "aan" moet zetten voordat ik vanaf m'n Mac of telefoon kan gaan streamen. Wat denken jullie hiervan?

Zou de geluidskwaliteit een beetje goed zijn of gaat er niks boven een degelijke receiver met een subwoofer en een paar goede speakers?

[ Voor 8% gewijzigd door smeerbartje op 20-05-2013 17:18 ]

• myrmidon192
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-11 11:42
Zien er zeer netjes uit, alhoewel ik geen ervaring qua geluidskwaliteit heb.. Waar je ook naar kan kijken(luisteren ;)) zijn bijvoorbeeld Sonos of Bluesound?

Naar mijn ervaring klinken de Sonos zeer behoorlijk (je kan bijvoorbeeld kijken naar 2 Play 3's of 1/2 Play 5's) en kan je deze via AirPlay aansturen maar je kan er ook internetradio en spotify op afspelen. Eventueel kan je hier ook de prima app voor gebruiken.

Bluesound geen ervaringen mee, maar de ingebouwde DAC (en geluidskwaliteit) van de Pulse schijnen daar van erg hoge kwaliteit te zijn.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die Nocs hebben een klein minpuntje geloof ik. Je ziet het pas als je oplet: er is maar 1 speaker met WLAN ontvangst en ingebouwde versterker. De 2e speaker zal alsnog een draadje hebben lopen naar de 1e ;)

Having said that: er gaat niks boven een goede receiver met een paar mooie speakers (bij voorkeur vloerstaanders) voor een mooi vol geluid. Dat volle zit hem meestal in het laag. Een sub kan dan een aanvulling zijn, maar als je een paar goede vloerstaandes hebt zul je zeker voor muziek een sub niet vaak missen :)

Persoonlijk zou ik voor een Denon receiver gaan - airplay ingebouwd, en dan een paar mooie vloerstaanders. Maar dat hangt ook samen met je budget.

Hou er overigens ook rekening mee dat tegenwoordig iedereen wireless heeft, kanalen elkaar dus storen of overlappen en WLAN bereik binnen soms niet voldoende is om lekker te kunnen streamen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud> cea

Wise enough to play the fool

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Eigenlijk geef je zelf al het antwoord; er gaat niets boven een receiver met fatsoenlijke speakers. Het spreekt voor zich dat 2 van die kleine speakertjes geen fantastisch geluid zullen geven. Daarnaast zijn ze toch wel erg prijzig. Zoek inderdaad zoals The Eagle al schreef een receiver met AirPlay, dan kun je eenvoudig streamen met je Apple spul.