Beste tweakers, momenteel ben ik bezig om een nieuw workstation samen te stellen en zou graag wat feedback willen krijgen. Primair zal het systeem gebruikt worden om op te programmeren. Verder draait er meestal een Oracle database instantie in een eigen virtual machine en een test client in een eigen virtual machine.
Sporadisch (paar uur per maand) heb ik zin in een rondje starcraft II. Het moet goed speelbaar zijn op medium/high instellingen. Meer is meegenomen maar eigenlijk heb ik daar het geld niet voor over.
Wat ik belangrijk vind:
Het geheel zal in een fractal design R4 case geplaatst worden. Overclocken is niet de bedoeling. Verder vind er dagelijks een backup plaats naar een dedicated backup systeem en 256GB is meer dan genoeg.
Graag had ik jullie feedback.
Sporadisch (paar uur per maand) heb ik zin in een rondje starcraft II. Het moet goed speelbaar zijn op medium/high instellingen. Meer is meegenomen maar eigenlijk heb ik daar het geld niet voor over.
Wat ik belangrijk vind:
- Stil
- Stabiel/betrouwbaar
- Minimaal 4 cores, het builden van projecten kan grotendeels parallel gebeuren
- Enigzins energie zuinig, heb een kleine werkkamer die veel zon vangt en merk dat mijn huidige machine de kamer aardig opgewarmd krijgt in de zomer.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1240V2 | € 242,- | € 242,- |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | MSI N650Ti TF 2GD5/OC BE | € 150,50 | € 150,50 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 29,99 | € 29,99 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 55,10 | € 55,10 |
| 1 | Seasonic G-Serie 450Watt | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Plextor PX-256M5S 256GB | € 168,90 | € 168,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 778,29 | |
Het geheel zal in een fractal design R4 case geplaatst worden. Overclocken is niet de bedoeling. Verder vind er dagelijks een backup plaats naar een dedicated backup systeem en 256GB is meer dan genoeg.
Graag had ik jullie feedback.