Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor student

Pagina: 1
Acties:

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Het wordt een laptop voor schoolgebruik, veel tekstverwerken uiteraard, veel slepen, gewicht is niet van levensbelang, wel een leuke pro als dat goed zit. Daarnaast veel browsen, filmpje kijken.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Rond 600.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Hij zal veel meegenomen worden, maar ze investeert liever in een fatsoenlijke tas, dan dat ze zich beperkt mbt de keuze van een laptop. Een goede batterijduur is een pre, maar niet van levensbelang

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik wil (bijna principieel) geen U-processor, ik wil deze studente een laptop aanbevelen die ze over 3 jaar nog steeds heeft, en ik geloof niet dat de i3 of i5 uit de U-serie hieraan kan voldoen. Ik dacht qua processor aan een i5 3xxxM, lichtelijk overkill voor het huidige gebruik, maar wel toekomstproof.

Ik dacht aan deze lenovo , deze Asus, ik weet dat je voor een prikkie meer een Inspiron 15 R SE kan krijgen, maar dit is echt zware overkill, een videokaart is in z'n geheel overbodig, en een goed scherm is niet van belang.

Dusch, doe ik er goed aan, dit aan te raden? Zo nee, waarom niet, en wat dan wel?;)

Thanks!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
De inspiron 15r is dan misschien wel overkill qua kracht, maar als je er eentje wilt aanraden die 3 jaar mee moet dan zou voor mij 1080p het minimum zijn. Daarbij kun je de 15r met lekkere kortingen krijgen (weet niet of je dat al had meegerekend) en dan is de prijs/kwaliteit gewoon te goed om te laten liggen. Daarbij krijg je bij Dell standaard het eerste jaar garantie aan huis, oftewel ze reparen alle probleempjes het eerste jaar bij de klant thuis op een gewenst tijdstip. Wel zo handig als je hem nodig hebt voor school...

Als de Dell echt geen optie is, dan zou ik een Lenovo aanraden. Simpelweg vanwege de degelijkheid en omdat ook Lenovo garantie aan huis heeft.

Als ze trouwens nog een maandje kan wachten dan zijn er weer een hoop nieuwe laptops vanwege de introductie van Haswell. De Sony Fit reeks (YouTube: EXCLUSIVE: Sony introduces a new laptop, the VAIO® Fit) kan een interessante optie zijn en scoort nu al goede reviews.

Grillmeister