[Wii] WiiMote problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Bon, we hebben hier thuis een Wii. Paar jaar oud, altijd goed verzorgd (vriendin gooide niet met de Wii-mote naar mijn hoofd. Noch met de Wii zelf).

Nu hebben wij 'm nog eens uit de kast gehaald, leuk, Super Mario Galaxy. Nu komen we tot op het punt dat ze moet racen met die rog ('Ray'). Daarvoor moet de Wii-mote gedraaid worden. (in z'n lengte, 90 graden naar links).

Nu bij het draaien naar links verliest hij al op ~30 graden zijn connectie (ook in de menu's), en bij naar rechts te draaien bij 40 graden.

Het gekke is, in de menu's zien we dus effectief het handje verdwijnen.

Nu is de vraag: wat moeten wij vervangen? Als het handje verdwenen is kunnen we wel nog het menu aan en uit doen, dus ik vermoed dat de connectie Wii-mote <> Wii wel in orde is. Sensorbalk vervangen?

Overigens is het spel Super Mario Galaxy origineel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Snake op 20-05-2013 14:19 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 13:13

Eagle Creek

Breathing security

Is het niet altijd zo dat bij het wegdraaien van de sensor, het handje verdwijnt?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Neen, in het hoofdmenu bijvoorbeeld (met al die live-tiles (MS heeft het gepikt van Nintendo!!!)) kan je normaal gezien het handje 360 graden roteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 20:48
Kijk in het calibratiemenu of de sensorbalk goed is ingesteld. Daar kun je ook zien of deze geen andere infraroodbronnen oppikt.
Daarnaast kunnen sensoren in de WiiMote defect zijn. Probeer ook eens een andere.

Hierbij neem ik aan dat je de WiiMote draait terwijl je naar de TV gericht blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 12:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even je batterijen nakijken, bij mij waren er twee gaan lekken en dat vrat de verbindingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Ok, de batterijen zijn nieuw. Nieuw as in gisteren gekocht. In het calibratie menu zien we 2 punten die occassioneel flikkeren. Maar ik kan de punten helemaal roteren rond hun as zonder dat de verbinding wordt kwijtgeraakt. (Wii mote 360 graden ronddraaien).

Maar zodra ik uit dat menu gaan verdwijnt het handje bij rotatie.
Moning2 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:23:

Hierbij neem ik aan dat je de WiiMote draait terwijl je naar de TV gericht blijft.
Ja, ik blijf de WiiMote gewoon naar de TV gericht houden.

Overigens is het een pre-wii-mote-plus Wii-Mote. Ik heb gelezen dat er een gyroscoop in zit. Maar gebruikt hij dan de 2 lampjes voor de rotatie te weten of de gyroscoop.

[ Voor 12% gewijzigd door Snake op 20-05-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Pagina: 1