Portable touch screen monitor

Pagina: 1
Acties:

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 10:45
Ik ben van plan mijn bureau uit de woonkamer te halen. Ik merk dat ik steeds minder achter mijn bureau ga zitten omdat ik ook een tablet heb voor snel dagelijks surf gebruik, maar deze is nog niet geheel ter vervanging van mijn pc, vanwege allerlei factoren (geen windows applicaties zoals photoshop, weinig opslag, flexibele XBMC omgeving, enz) en ben daardoor op zoek naar alternatieven.

Er zijn een aantal zaken waarvoor ik mijn pc blijf behouden die voorwaarden zijn voor de uiteindelijke oplossing, o.a.:
  • Moet een Windows omgeving zijn
  • Moet aansluitingen hebben voor hdmi (nu 2 tv's aangesloten met hdmi splitter), optisch audio en minijack audio
  • Het liefst moeten al deze kabeltjes ten alle tijden aangesloten zijn, want steeds kabeltjes losmaken en vastmaken heb ik een hekel aan.
  • Hij is alleen voor gebruik in het huis (het hele systeem hoeft niet portable)
  • Ik wil nog de mogelijkheid hebben voor gebruik van muis en toetsenbord
Eigenlijk wil ik dus gewoon mijn computer behouden, maar deze in eens kast zetten 50 cm verderop. Dan bureau eruit, en een portable touch screen monitor van enigszinds redelijk formaat, zodat ik deze zowel mee op de bank kan nemen (en misschien zelfs de andere tablet de deur uit), maar ook op mijn eettafel neer kan zetten, draadloze muis en toetsenbord erbij kan pakken en alsnog een soort desktop oplossing heb.

Nu ben ik al wat aan het googlen, maar kwam maar tot 1 optie, namelijk de Lenovo ThinkVision LT1423
Artikel
Video
Afbeeldingslocatie: http://www.everythingusb.com/images/list/lenovo_thinkvision_lt1423p_touch_news.jpg

Gaat rond de 450 dollar kosten, en heeft alles wat ik zoek: portability, touch screen voor op de bank, redelijke grootte, ...

Deze zou dan zus als mijn primaire beeldscherm gaan dienen, en mijn tv's als secundair.

Mijn vragen:
- Kennen jullie alternatieven hiervoor?
- Heeft iemand meer info wanneer deze uitkomt? (in een artikel stond Q2 2013)
- Zien jullie nadelen voor deze oplossing?

[ Voor 20% gewijzigd door CeeDeeS op 20-05-2013 13:58 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Neem een grote tablet, zet er Jump Desktop of en ander RDP programma erop en klaar ;)

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 10:45
Megamind schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:56:
Neem een grote tablet, zet er Jump Desktop of en ander RDP programma erop en klaar ;)
Goed alternatief idd.
Zal zoiets, in een lokaal wifi N netwerk, dezelfde reactiviteit hebben als die monitor, die real time lijkt te functioneren?

Dan zijn dit dus alternatieven.
Zou die Yarvik dan bijvoorbeeld wat zijn?