Evga GTX 670 FTW editie in SLI met een normale 670?

Pagina: 1
Acties:

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Hallo mede tweakers,

Een mooie pc kan nog mooier! ik heb in mijn pc een Evga Geforce Gtx 670 FTW editie.
Kan ik mijn pc upgraden om nog een " normale " gtx 670 erin te zetten, bijvoorbeel die van gigabyte?

Hoe kom ik bij die vraag? Nou gewoon omdat het niet zo'n FTW kaart is van Evga.
Alvast bedankt! ;)

Met vriendelijke groet,

Thom Das

Verwijderd

Volgens mij kan dat gewoon, maar ze zullen wel gaan draaien op de kloksnelheden van de langzaamste kaart van de twee. Ook zal je niet ineens dubbel videogeheugen hebben, want dat geheugen word nu dan ook verdeelt tussen twee GPU's.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:18:
maar ze zullen wel gaan draaien op de kloksnelheden van de langzaamste kaart van de twee.
Gaat probleemloos werken (ik had GTX680 3-Way SLI met 3 verschillende merken)

Dat ze terugklokken naar de langzaamste kaart gaat niet meer op sinds de GTX6xx serie met boost.
In mijn geval liepen alle 3 de kaarten onder Load op verschillende Stock en Boost snelheden; alleen in Idle klokten ze allemaal netjes terug naar 324MHz.

Verwijderd

Zanac-ex schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:24:
[...]

Gaat probleemloos werken (ik had GTX680 3-Way SLI met 3 verschillende merken)

Dat ze terugklokken naar de langzaamste kaart gaat niet meer op sinds de GTX6xx serie met boost.
In mijn geval liepen alle 3 de kaarten onder Load op verschillende Stock en Boost snelheden; alleen in Idle klokten ze allemaal netjes terug naar 324MHz.
Oh, dat wist ik niet, dankje voor de update dan :)

• Muddy
Hallo allemaal,

Bedankt voor de info, dan nog 1 vraagje, als jullie zeggen dat de snelheid en VRAM niet groter worden als ik er een 2e videokaart in zet. Wat heb ik er dan precies aan als ik er een 2e 670 in doe???

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 19:37
De kloksnelheid word verlaagt naar de laagste van de twee kaarten maar dat betekent dat je wel 2x die kloksnelheid hebt en met een beetje overhead heb je toch gemiddeld meer dan 70% winst in snelheid. En het vram blijf even groot maar dat maakt niet uit omdat er weinig spellen zijn die 2gb nu al voltrekken.

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02 09:55
rodebest schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:42:
De kloksnelheid word verlaagt naar de laagste van de twee kaarten
Nee,
Dit klopt niet, verklaring staat 3 postings hierboven.

• MAMBA5
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10-2024
zelfde gpu dus kan gewoon samen de ene heeft hogere clock speed dan de andere

• Muddy
Allright, allemaal bedankt voor de reply's.. het word even hard werken voor een nieuwe voeding en dus ook een nieuwe grafische kaart na de zomer :)
Pagina: 1