Vastlopers door kapotte core ?

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:58

Robert

You have your answer..

Topicstarter
er is dus een stukje van mijn TB 800 afgebroken, linkerbovenhoek een heel klein ietsie pietsie, hij doet het echter nog gewoon.
Echter mijn pc loopt een beetje vaak vast tegenwoordig...althans een stuk vaker dan normaal.

Kan het zijn dat de afgebrokkelde core die vastlopers veroorzaakt ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:39

FFF

of het de core is weet ik niet, maar als hij vaker vastloopt als normaal, zou het ook kunnen zijn, dat hij nu nog warmer wordt dan normaal, met warm weer. en dat hem dat net ff teveel wordt. :D

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ja hoor dat kan, een vriend van me beukte een stuk uit z'n duron en toen konnie alleen nog maar op 800 normaal werken

Verwijderd

De core en de koeler maken waarschijnljk slechter contact waardoor de core slechter gekoelt wordt, met als gevolg, hitte, te warm, dan crashed die vaker......

TIP: koop coolpasta en smeer het gaatje dicht zodat cooler en core weer goed contact maken

Verwijderd

wat denk je zelf ;)

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Hier had ik zelf ook al aan gedacht alleen de oppervlakte van het afgebroken stukje is toch eigenlijk te verwaarlozen tov de volledige core ?
verder geeft de temperatuursensor onder de processor geen hogere temperaturen aan en heb ik hem ook niet overclocked

edit: aaaargh blijkbaar foutje van mij..hij wordt nu niet overclocked minstens 70 met cpuburn..verder heb ik hem maar niet laten gaan

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
heb net ffe met coolpasta geprobeerd het hoekje dicht te metselen..helaas geen geweldige resultaten..

Iets heel anders dan ffe:
Merk ik het verschil tussen mijn thunderbird en een duron ? Ik weet dat er meer cache inzit maar ik zit niet grafische dingen te doen ofzo.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Heb ik ook gehad met een Duron. Hij werd minder stabiel en had grote moeite met het fatsoenlijk posten op hoge snelheden.

Geen inspiratie

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
Op maandag 04 juni 2001 14:53 schreef The_YellowDog het volgende:
[..]

TIP: koop coolpasta en smeer het gaatje dicht zodat cooler en core weer goed contact maken
das wel een heel erg slecht tip |:(
als je een zo'n hoekje opvult met koelpasta moet je een relatief dik laagje gebruiken.
koelpasta dik gebruiken zorgt er juist voor dat je de warmte isoleert, waardoor je proc. nog warmer wordt.

tssk.

Verwijderd

dat hij onstabieler wordt door een afgebroken hoekje, lijkt me sterk. Dan zou hij het gewoon helemaal niet meer moeten doen.

temperatuur is het gewoon lijkt me.. 70C met CPU-burn? zegt genoeg niet?

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
jep idd...uiteindelijk draaide hij nog wel op 80 graden :) ..weet iemand waar het record opstaat :D

Damn da's dus lekker weer een paar honderd piek de sloot in..

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 18:25 schreef marble het volgende:

[..]

das wel een heel erg slecht tip |:(
als je een zo'n hoekje opvult met koelpasta moet je een relatief dik laagje gebruiken.
koelpasta dik gebruiken zorgt er juist voor dat je de warmte isoleert, waardoor je proc. nog warmer wordt.

tssk.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op maandag 04 juni 2001 18:36 schreef freakyfrank het volgende:
dat hij onstabieler wordt door een afgebroken hoekje, lijkt me sterk. Dan zou hij het gewoon helemaal niet meer moeten doen.

temperatuur is het gewoon lijkt me.. 70C met CPU-burn? zegt genoeg niet?
Ben het met je eens dat dat het meest logische zou zijn. Maar mijn Duron was instabieler nadat er een hoekje was afgebroken. Hij werd niet warmer. Maar had wel grote moeite met het posten op 1gh (voorheen geen probleem) dit ging alleen als ik hem aanzette en daarna een reset gaf...

Geen inspiratie

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:16
Tering man een stuk uit je TB? zo nou dat lijkt mij niet goed, als ik een stukje van mijn been er af haal vindt ik dat ook niet fijn. Ik kan me eigen niet voorstellen dat dat goed is zo'n stukje eraf.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als het alleen maar een stukje van dat zwarte materiaal is en dus geen interne dingen in de core zijn vernielt is alles goed :7 maar 70 graden is veel te veel, 80 al helemaal... mijn ding protesteerd al bij 65 :+ Koop een betere koeler, maak wat casefans en probleem opgelost :7

MechWarrior || Monsters Game

• eX0duS
  • Laatst online: 11:16
koop een nieuwe ;(

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 21:15 schreef GambitRS het volgende:
Als het alleen maar een stukje van dat zwarte materiaal is en dus geen interne dingen in de core zijn vernielt is alles goed :7 maar 70 graden is veel te veel, 80 al helemaal... mijn ding protesteerd al bij 65 :+ Koop een betere koeler, maak wat casefans en probleem opgelost :7
Ik heb een zware alpha/delta koeler maar ik word gestoord van de herrie die daar afkomt, aangezien deze dus zo superheet wordt zal ik wel een nieuwe moeten kopen voor normaal geluid ;(

Pagina: 1