Zwak WiFi signaal TP-Link WR1043ND router

Pagina: 1
Acties:

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 11:43
Ik heb onlangs de TP-Link WR1043ND router aangeschaft maar vind het WiFi signaal (< 6 tot 9Mbps) tot in de slaapkamers erg zwak, ongeveer 12 meter vanaf de router. Als ik dicht in de omgeving van de router zit is het signaal juistl erg goed (beetje logisch natuurlijk) tot wel 33 Mbps. Misschien dat er iemand een tip o.i.d. heeft.
Ik heb trouwens all in one 60Mb (de middelste) pakket van Ziggo.

[ Voor 9% gewijzigd door barrie op 20-05-2013 13:31 ]

• brugman
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:40
Wellicht dat het handig is om te vertellen hoeveel muren, etages en andere signaal dempende materialen er tussen de router en jouw slaapkamer zitten.

Zit jouw router zelf in een hok, zoals een meterkast of in een open ruimte?

Met iets meer informatie is het makkelijker om oorzaken en oplossingen vast te stellen.

• flamingworm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 11:45
De regel van G routers is zowat maximaal 30 meter en elke muur is eraf 10m. Als je slaapkamer op 12m staat en er is een muur tussen is dit al 22m, 8/30 * 54 = 14Mbps theoretisch maximum. Wireless N geeft normaal een beter bereik.

Ik zie dat jouw router wel degelijk wireless N ondersteund, in dichte omgeving van de router zou dit dus richting 150-300Mbps moeten gaan, ben je er zeker van dat N geactiveerd is en dat ook je apparaat N ondersteund? Misschien kun je ook daar meer info over geven.

• barrie
brugman schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:05:
Wellicht dat het handig is om te vertellen hoeveel muren, etages en andere signaal dempende materialen er tussen de router en jouw slaapkamer zitten.

Zit jouw router zelf in een hok, zoals een meterkast of in een open ruimte?

Met iets meer informatie is het makkelijker om oorzaken en oplossingen vast te stellen.
Sorry voor mijn gebrekkige info.
De router staat in de woonkamer omdat daar het signaal binnen komt (ouder huis). De eerste slaapkamer is op de begane grond met 1 muur en 1 gipswand er tussen en op de eerste verdieping 1 betonnen vloer (het plafond van de huiskamer waar de router onder staat.

• barrie
flamingworm schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:11:
De regel van G routers is zowat maximaal 30 meter en elke muur is eraf 10m. Als je slaapkamer op 12m staat en er is een muur tussen is dit al 22m, 8/30 * 54 = 14Mbps theoretisch maximum. Wireless N geeft normaal een beter bereik.

Ik zie dat jouw router wel degelijk wireless N ondersteund, in dichte omgeving van de router zou dit dus richting 150-300Mbps moeten gaan, ben je er zeker van dat N geactiveerd is en dat ook je apparaat N ondersteund? Misschien kun je ook daar meer info over geven.
Er werken bij ons 3 Samsung Galaxy tab's in huis, weet niet of dit N apparaten zijn. Ik heb de router op
mixed b/g/n/ staan.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoe heb je de antennes staan? Ze stralen rondom, dus misschien dat je daar nog wat aan kunt verbeteren? Iets platter zetten bijv.

• barrie
ThinkPadd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 15:43:
Hoe heb je de antennes staan? Ze stralen rondom, dus misschien dat je daar nog wat aan kunt verbeteren? Iets platter zetten bijv.
Die staan omhoog maar de router staat in de vensterbank dus ik vermoed dat ik beter bereik op straat heb dan in huis. Ik ga ze platter zetten of anders de router verplaatsen je hoort van me.
Pagina: 1