HTPC Bouwen

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een goede HTPC Build. Daarbij is het alleen de bedoeling dat ik films via XBMC (op Windows) op mijn LG TV ga afspelen. Op dit moment gebruik daar Serviio voor op mijn vaste PC.

Ook kan mijn echtgenote dan op haar gemak op de bank beneden allerlei spelletjes op internet spelen en een beetje op Facebook rondhangen. Er zullen geen grafisch zware games op de HTPC gespeeld gaan worden.

Na wat zoeken in dit forum kwam ik, in mijn ogen, ee goede build tegen met een leuke kast. Deze heb ik gekopieerd en op twee punten gewijzigd.

Kan iemand wellicht eens kijken naar onderstaande build:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-5300 Boxed€ 41,95€ 41,95
1MSI FM2-A55M-E33€ 43,90€ 43,90
1Silverstone Milo ML03B€ 64,20€ 64,20
1Scythe Shuriken Rev. B€ 23,20€ 23,20
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 32,60€ 32,60
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,54€ 30,54
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 329,39

In de behuizing is er plaats voor twee 3.5" schijven en plaats voor één 2.5" schijf. De SSD komt dan uiteraard in het 2.5" slot. Daarbij heb ik thuis nog 2x 1TB schijven liggen die als opslag gebruikt gaan worden voor de diverse film bestanden.

Het moederbord heeft een HDMI-uitgang. Via deze uitgang sluit ik de HTPC aan op mijn TV. Dit moet toch voldoende kwaliteit kunnen leveren om MKV-bestanden vloeiend af te kunnen spelen ?

Iemand gaf mij ook als advies om in deze behuizing een extra casefan op te nemen omdat de betreffende AMD CPU nogal warm zou worden. Dit zou dan de pricewatch: be quiet! Shadow Wings PWM, 80mm zijn.

Heeft iemand hier wellicht een goed advies over ?

Budget: liefst zo klein mogelijk. Max € 500,-

[ Voor 7% gewijzigd door nextware op 20-05-2013 13:07 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mijn tip?

Koop een Synology NAS (213J oid), prop je twee 1TB schijven er in en hang je NAS in je netwerk.

Stel daarnaast een htpc samen met laag stroomverbruik en laat die slapen wanneer je hem niet gebruikt. Je hebt dan de SSD absoluut niet nodig, dus dat kun je je besparen.

Wat voor OS ga je draaien?
Hoe ga je de HTPC bedienen?

Al eens aan een Raspberry Pi gedacht met XBMC?
Je kunt dan niet surfen en webgames spelen, maar je hebt wel een mega mooi mediaplayer.

[ Voor 16% gewijzigd door albino71 op 20-05-2013 13:10 ]

Te koop....

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
albino71 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:09:
Mijn tip?

Koop een Synology NAS (213J oid), prop je twee 1TB schijven er in en hang je NAS in je netwerk.

Stel daarnaast een htpc samen met laag stroomverbruik en laat die slapen wanneer je hem niet gebruikt. Je hebt dan de SSD absoluut niet nodig, dus dat kun je je besparen.

Wat voor OS ga je draaien?
Hoe ga je de HTPC bedienen?

Al eens aan een Raspberry Pi gedacht met XBMC?
Je kunt dan niet surfen en webgames spelen, maar je hebt wel een mega mooi mediaplayer.
Ik heb al een Synologie NAS hier in huis. Daarop staat vooral algemene data. Deze wordt gebruikt om data van alle systemen hier te backuppen. Dat is ook puur het enige waar ik deze voor gebruik.
Om er nu nog één aan te schaffen vind ik niet nodig :)

OS: Windows 7 en daar overheen komt dan XMBC te draaien. Zoals gezegd kan mijn vrouw dan af en toe eens wat op internet spelletjes spelen en Facebook gebruiken.
Bediening: Daar gebruik ik de pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard voor.

Raspberry heb ik heel even aangedacht. Maar gezien de wensen van de vrouw (en die bepaald hier in huis mede wat er aan apparatuur in het tv-meubel komt) heb ik dus niks aan een Raspberry ;)

Maar in ieder geval dank voor meedenken _/-\o_

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 07:35
Weinig op de setup aan te merken. Alleen het moederbord zou ik vervangen door een exemplaar met een A75 of A85 chipset. De A55 heeft alleen sata300 poorten waardoor de SSD marginaal langzamer zal zijn (haast niet merkbaar overigens). Bijvoorbeeld een pricewatch: ASRock FM2A75 PRO4-M is een fractie duurder, maar veel completer qua uitrusting.

Hier zit bijvoorbeeld ook optisch digitale aansluiting op om je geluid naar een receiver (zonder HDMI) te sturen. Ook heb je veel meer Sata poorten en USB 3.0.