Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TV, PC en geluid in nieuwe woonkamer.

Pagina: 1
Acties:

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:47
Hoi, ik ga binnenkort verhuizen, en ben nu aan het plannen hoe ik de elektronica ga regelen. Ik heb echt 0,0 verstand van dit soort zaken, en zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil namelijk het volgende: Wegens ruimtegebrek heb ik eigenlijk geen plek voor een bureau. Dat wil ik oplossen door mijn PC in een kast (met open achterkant en schuifdeuren aan de voorkant, zodat het met de temperatuur hopelijk wel goedkomt) te zetten. Boven mijn eetkamertafel ongeveer 1 meter verderop hang ik vervolgens mijn LCD-monitor op en zet ik PC-speakers neer. Muis en toetsenbord draadloos...

Nu is dat nog niet alles. In diezelfde kamer wil ik een ~46 inch (Smart-)TV (moet nog uitgezocht worden) neerzetten, waarop ik óók kan computeren, dus niet alleen films en series die op mijn PC staan kijken. Dus wil ik door de plinten een platte HDMI-kabel naar deze TV trekken en gewoon simpel aansluiten. Gaat dit zo werken? Ook omdat ik een ander geluidsysteem aan de TV ga hangen als aan de PC... Daarnaast heb ik een PS3 die ik aan mijn TV ga hangen als Blu-rayspeler en natuurlijk om te gamen.

Qua geluid wil ik het graag 'simpel' houden, en aangezien ik waarschijnlijk niet al teveel muziek zal luisteren, ga ik waarschijnlijk voor een compacte 2.1... Het lijkt me dat er een reciever tussen moet?

Wat ik dus wil:
- PC op monitor met boxjes ernaast.
- PC op TV met geluid van de boxen die op TV zijn aangesloten.
- PS3 op TV.

Tips? Ook bijvoorbeeld voor de TV en boxen. Mijn budget is voor de TV, boxen (en receiver?) denkik totaal zo'n 1500-1800 euro.... Of zijn er ook alternatieven?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-11 23:47
Als je gaat gamen, films kijken etc zou ik niet voor een 2.1 setje gaan. Let er daarom op dat niet alle grafische kaarten 5.1 geluid kunnen meesturen over HDMI. Dus als je geen genoegen neemt met 2.1 zul je een optische audiokabel nodig hebben voor tussen je PC en TV en een optische kabel voor tussen je PS3 en je receiver.

Omdat je ook je PS3 op de TV wilt aansluiten, en de meeste budgetreceivers maar één optische ingang hebben, moet je goed opletten dat een eventuele receiver twee of meer optical ingangen heeft.

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:47
HenkEisDS schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:50:
Als je gaat gamen, films kijken etc zou ik niet voor een 2.1 setje gaan. Let er daarom op dat niet alle grafische kaarten 5.1 geluid kunnen meesturen over HDMI. Dus als je geen genoegen neemt met 2.1 zul je een optische audiokabel nodig hebben voor tussen je PC en TV en een optische kabel voor tussen je PS3 en je receiver.

Omdat je ook je PS3 op de TV wilt aansluiten, en de meeste budgetreceivers maar één optische ingang hebben, moet je goed opletten dat een eventuele receiver twee of meer optical ingangen heeft.
Ik wil het juist allemaal een beetje simpel houden, dus dan gaat het denkik toch een 2.1 setje worden. Helemaal omdat ik anders de kabeltjes van de achterspeakers ook weer weg moet werken.

Ik ben nu de ingebouwde speakers van mijn TV gewend, dus 2.1 zal nu al een hele vooruitgang zijn :P