Toon posts:

Reacties op advertentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Heel wat members van tweakers laten zich vandaag schandalig zien op dit forum. Ik wil gewoon mijn iphone 4 verkopen, voor een redelijke prijs van 100 euro. Blijkbaar is dit te weinig (weet ik veel) Ik word alleen helemaal afgemaakt net als mijn man die zijn S2 wilt verkopen. Er worden conclusies getrokken die echt niet kunnen.

Waar komt deze argwaan vandaan? Erg jammer, dacht dat dit forum vol mensen zat die eerlijk en degelijk reageren, lijkt wel marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De argwaan komt omdat er wel een aantal mensen zijn die met goedkope prijzen mensen willen verleiden iets te kopen alleen dat nooit iets leveren... maar daar kan jij niets aan doen.

Misschien moet je er bij vermelden dat deze telefoon weg moet omdat je een iPhone5 hebt bij een nieuw abo. Eventueel dat je een bonnetje hebt waarmee je kan bewijzen dat je het toestel toendertijd gekocht hebt (bonnetje uiteraard alleen tonen op verzoek en te prive informatie niet tonen)

Klikt wel als meer werk, maar er is nu eenmaal argwaan

[ Voor 8% gewijzigd door Rob op 20-05-2013 11:12 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 08:14
Hoi Marloes,

Niet om het te verdedigen, maar IT-ers trekken vaak snel conclusies.
Ook is een vaak gehoord motto hier op Tweakers; klinkt het te mooi om waar te zijn dan is dat ook zo.
Misschien zijn er zelfs een aantal die hebben gereageerd de dupe geworden van een dergelijke verkoop en zit er verborgen leed achter.

Ik denk dat het advies is hier niks van aan te trekken (of de prijs verhogen ;) ).
Succes met de verkoop en het negeren van de negatieve reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 11:16
Ik raad je aan om een topic te beginnen in V&A Feedback met links naar je advertenties. Wij van de redactie kunnen hier niet mee.

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:10
Hoi Marloes,

Ik ben iemand die sceptisch reageerde op de advertentie van je man en daarmee ook indirect op die van jou. Ook op Tweakers hebben we al ervaringen met oplichters en een lage prijs en een recente regisratiedatum zijn over het algemeen punten waarop Tweakers kijken of het 'niet te mooi is om waar te zijn'. Dat leek hier heel duidelijk het geval en de reacties zijn ook bedoeld als waarschuwing voor anderen. Dat zie je ook wel vaker. Ik bied mijn oprechte excuses aan als deze reacties ongegrond blijken te zijn, dat lijkt we wel het minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even een move naar V&A Feedback, daar past dit wat beter :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DwightKSchrute schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:28:
Hoi Marloes,

Ik ben iemand die sceptisch reageerde op de advertentie van je man en daarmee ook indirect op die van jou. Ook op Tweakers hebben we al ervaringen met oplichters en een lage prijs en een recente regisratiedatum zijn over het algemeen punten waarop Tweakers kijken of het 'niet te mooi is om waar te zijn'. Dat leek hier heel duidelijk het geval en de reacties zijn ook bedoeld als waarschuwing voor anderen. Dat zie je ook wel vaker. Ik bied mijn oprechte excuses aan als deze reacties ongegrond blijken te zijn, dat lijkt we wel het minste.
En daarom lijkt het me voortaan ook beter als dat soort members niks meer zeggen en even een bericht sturen aan een crewlid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:09:
[...]

En daarom lijkt het me voortaan ook beter als dat soort members niks meer zeggen en even een bericht sturen aan een crewlid.
In het verleden is gebleken uit meerdere advertenties dat op het moment dat reacties uitgeschakeld zijn en de crew op de hoogte word gesteld er vaak al 2 of 3 gedupeerden zijn. Voordat de crew in actie kan komen. Reden hiervoor is omdat er geen 24/7 crew bezetting is, dus krijg je reacties die mensen proberen te waarschuwen, helaas een een negatief bijeffect van de oplichters die hier de boel verstieren de laatste tijd.

Vroeger kocht ik hier blind maakte het geld vooraf over en wist dat het wel goed kwam tegenwoordig is dat anders, en krab je toch wel 2x achter je oren, sterker nog heb er nu al een paar keer voor gekozen om voor een paar tientjes extra het maar nieuw te kopen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:23:
[...]

In het verleden is gebleken uit meerdere advertenties dat op het moment dat reacties uitgeschakeld zijn en de crew op de hoogte word gesteld er vaak al 2 of 3 gedupeerden zijn. Voordat de crew in actie kan komen. Reden hiervoor is omdat er geen 24/7 crew bezetting is, dus krijg je reacties die mensen proberen te waarschuwen, helaas een een negatief bijeffect van de oplichters die hier de boel verstieren de laatste tijd.

Vroeger kocht ik hier blind maakte het geld vooraf over en wist dat het wel goed kwam tegenwoordig is dat anders, en krab je toch wel 2x achter je oren, sterker nog heb er nu al een paar keer voor gekozen om voor een paar tientjes extra het maar nieuw te kopen.
Dat klopt, maar kennelijk schiet het nu te ver door en zijn ook argeloze verkopers de sjaak. Dan mag wat mij betreft de rem er wel weer even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:52:
[...]

Dat klopt, maar kennelijk schiet het nu te ver door en zijn ook argeloze verkopers de sjaak. Dan mag wat mij betreft de rem er wel weer even op.
En dat is dus precies de oorzaak hoe maak je dat onderscheid ik praat het niet goed maar het is onmogelijk om daar wat aan te doen ( anders dan gewoon heel V&A sluiten ) omdat het onmogelijk is dit onderscheid te maken.

Er zijn in het verleden al meerdere opties aangeboden maar Tweakers wil geen partij hierin zijn ( een verificatie systeem, door 1 cent te storten of zelfs een soort van escrow service ), op het moment dat Tweaker besluit dat zijn geen verantwoording ( een partij ) willen in de V&A blijven dit soort dingen gebeuren en zal Tweakers altijd zo blijven immers zowel V&A als V&A Feedback forum zijn hier al tal van voorbeelden van te vinden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ShadowBumble schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 08:56:
[...]

En dat is dus precies de oorzaak hoe maak je dat onderscheid ik praat het niet goed maar het is onmogelijk om daar wat aan te doen ( anders dan gewoon heel V&A sluiten ) omdat het onmogelijk is dit onderscheid te maken.
Mensen zouden op zijn minst het fatsoen kunnen hebben om op een normale toon kenbaar te maken dat ze twijfels hebben bij een advertentie, of gewoon even op een normale manier om meer informatie vragen. In plaats van iemand meteen out-of-the-blue een bedriegster te noemen en toe te snauwen dat ze op een eerlijke manier geld moet gaan verdienen.

Verder vraag ik me ten zeerste af of dergelijke reacties nu echt gaan helpen om te voorkomen dat mensen zich laten oplichten.

Ik laat de eventuele verdere afhandeling even over aan mijn collega's die zich op V&A concentreren.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 21-05-2013 10:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Orion84 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:04:
[...]

Mensen zouden op zijn minst het fatsoen kunnen hebben om op een normale toon kenbaar te maken dat ze twijfels hebben bij een advertentie, of gewoon even op een normale manier om meer informatie vragen. In plaats van iemand meteen out-of-the-blue een bedriegster te noemen en toe te snauwen dat ze op een eerlijke manier geld moet gaan verdienen.

Verder vraag ik me ten zeerste af of dergelijke reacties nu echt gaan helpen om te voorkomen dat mensen zich laten oplichten.
Zoals ik al zei ik praat het absoluut niet goed echter kan ik het wel begrijpen, iets begrijpen en het goed fatsoen vinden is natuurlijk ten 2de, ik lichte alleen maar toe waarom mensen dat mogelijk doen a.d.h.v. een post hierboven.

Pagina: 1