Toon posts:

Hoe bewaren jullie harde schijven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik wel benieuwd naar. Ikzelf heb HDD's ooit bewaard in ee diepvrieszakje om stof tegentegaan, en dit dan weer ingepakt tussen kartonnen brackets uit een dvd-writer verpakking om evt schade door stoten tegentegaan. En dit weer in een doos. Laatst zag ik bij de blokker kleine tupperware bakjes die je kunt afsluiten. Ik vraag mij wel af of het plastic van tupperware en/of boterhamzakjes schade kunnen toebrengen aan de chips op de HDD's (ivm statische electriciteit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 03:17 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Los in een lade ;)
Niet dat ik ze ooit nog weer zal gebruiken..

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-12 17:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

tegenwoordig niet meer.kopieer data op grotere HDD en vervang :) voor backups heb ik een servertje draaien op een andere lokatie.

maar het ging eerst bij de stapel oude hdd's ergens in een hok,gewoon los :P

[ Voor 24% gewijzigd door mrsar op 20-05-2013 03:23 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op maandag 20 mei 2013 @ 03:21:
Los in een lade ;)
Niet dat ik ze ooit nog weer zal gebruiken..
Ghehe grappig ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 03:23 ]

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-12 17:35
Vaak ben je te bang dat het kapot gaat, ik ken dat wel. Eerder deed ik dat ook altijd, netjes inpakken en dan krijg je de constructie van een doos in een doos in een doos min of meer. Totaal nutteloos naar mijn mening, achteraf gezien.

Tegenwoordig liggen ze bij mij ook gewoon los op tafel, op de kast en heel af en toe als ik besluit dat ik hem wil verkopen, dan in een stevige boterhamzak of anti-statische zak. Meer niet.

Nou heb ik de meeste schijven gewoon in gebruik, maar die er nu los liggen (een stuk of 3) werken gewoon... tenminste... haha :9

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Liggen 2 schijven los in een open kast op elkaar. Ik pak ze er pas bij als ik er bestanden vanaf nodig heb, en dan hang ik ze in m'n usb-docking station.

Het is een harddisk, niet je moeder..

Ey!! Macarena \o/

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik bewaar gewoon de anti-statische zakjes waarin ze geleverd worden en daar doe ik dan later de oude schijven weer in. Verder doe ik niks bijzonders.

• Aardwolf
@ RaZ Haha maar die zou ik ook maar niet in een doos stoppen... daar krijg je weer hele andere problemen van. >:)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-12 18:21
marcel87 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 03:37:
Tegenwoordig liggen ze bij mij ook gewoon los op tafel, op de kast en heel af en toe ..........
Dat is nu net het laastste wat je wilt doen indien een HDD als Backup gebruikt word.
Een HDD zal normaal bijna elk ander medium overleven maar schokken vinden ze niet niet leuk.
Dus los op de tafel of bovenop de kast is niet echt een aanrader :)

Onderste lade van mijn bureau in een gelabelde doorzichtige HDD shock protection box.
(De standaard box waar HDD's mee worden geleverd, je krijgt ze voor een paar cent mee bij een PC boer)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het is nogal een misverstand om te denken dat een stilstaande harde schijf geen schokken kan verwerken. Elke harde schijf uit de laatste 10 jaar heeft een parkeerstand waardoor de leeskop niet meer boven de platters hangt. Schokken van een tafel zullen de schijf dan echt geen schade aanbrengen. De ophanging van de platters is namelijk ook bestand tegen rotaties van 7200 of meer rpm.

Een draaiende schijf daarentegen...

Tesla Model Y RWD (2024)

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb een doos met ouwe pc-zooi, zoals een paar oude koelers, zooi kabels, schroefjes en boutjes over van verschillende projecten en natuurlijk harddisks. Het zijn oude gevallen van 20 tot 100GB, maar ze werken nog allemaal :P

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-12 18:21
--MeAngry-- schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:53:
. Schokken van een tafel zullen de schijf dan echt geen schade aanbrengen. De ophanging van de platters is namelijk ook bestand tegen rotaties van 7200 of meer rpm.

Een draaiende schijf daarentegen...
Ehh, een schok van een tafel zal geen enkel probleem mogen opleveren.
Maar zodra een HDD van de tafel valt en ongelukkig terecht komt zal de parkeer stand of accelero meter je echt niet altijd redden.

Nu zal een portable 2.5" er beter mee omgaan dan een zware desktop 3.5".
Minder platters, lager gewicht en enigzins gemaakt om misbruik te overleven.

Dus nee, het is geen misverstand.....sterker nog, het is een van de hoofd oorzaken van het overlijden van externe HDD's.

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-12 10:59
ik heb anderhalf jaar geleden 15 HD's gekocht voor een nas (+ spares). die werden geleverd in een verpakking waarin winkels ze zelf ontvangen. in mijn geval ging het om een doos van HGST (hitachi) voor 24 hd's. dit was een stevige kartonnen doos, met aan de onderkant een plastic vorm waarin de harde schijven vertikaal in anti-statische zakjes 'geklikt' kunnen worden, en aan de bovenkant zat een gelijke vorm die je erop klikte.

wellicht kan je bij een willekeurige computerzaak zo'n soort doos scoren.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12 17:04
Verwijderd

[ Voor 134% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:40 ]

• Aardwolf
Zanac-ex schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:09:
[...]

Ehh, een schok van een tafel zal geen enkel probleem mogen opleveren.
Maar zodra een HDD van de tafel valt en ongelukkig terecht komt zal de parkeer stand of accelero meter je echt niet altijd redden.
Dus nee, het is geen misverstand.....sterker nog, het is een van de hoofd oorzaken van het overlijden van externe HDD's.
Vast wel, maar wat doe jij met je tafels/kasten dat de HDD's ervan op de grond vallen? Bij mij staan die gewoon stil en vast aan de grond. En nee ik gooi ook niet met hardware, dus als de schijf ergens op ligt, ligt ie na 3 weken nog steeds net zo. Die inie-mini schokjes als je aan de tafel stoot boeit volgens mij niks, tenminste ik heb er nog geen kapotte disken aan over gehouden.
Pagina: 1