Op dinsdag 05 juni 2001 17:23 schreef Hu9o het volgende:
foto 3:
Dat de schaduw zo scherp is, komt omdat er in de atmosfeer van de maan geen deeltjes zitten die het licht verstrooien. Hierdoor zijn er dus duidelijkere schaduw randen te zien.
beetje grote schaduw niet?
En dat van die krater heb ik "nog" geen verklaring op
edit:
nu wel een verklaring!
Op de maan is een zwaartekracht die 6 keer kleiner is dan die op aarde. Ze gebruikte remraketten en vering in het landingsgestel om te landen
de remraketten waren al uit toen ze (met een lage snelheid ivm de aantrekkingskracht) op de maan neerplofte
Over het united states bord heb ik "nog" geen logische verklaring
ik wel:
die folie is geribbeld en daardoor weerkaatst het het licht naar alle kanten weg..
Die platen staan nu waarschijnlijk zo dat het licht wat van de maan terugkaatst precies in de lens valt. En dan zie je die borden wel goed.
foto 7:
Waarschijnlijk komt dat doordat er bij grote hoeveelheiden licht het licht aan voorwerpen blijft "plakken" dit verschijnsel treed net zo als bij golven in water op.
houd je vinger maar is voor de zon en zie dan hoe het licht van de zon als het ware om je vinger heen lijkt te stralen..
Alleen de bocht is mij ook "nog" niet duidelijk, mischien kan het komen van de voorwielen?
misschien hebben de astronauten wel een handje geholpen, omdat ie niet de goede kant opreed...
voor zover ik kan zien zit er niet zo'n heel scherp stuur mechanisme voorop, en hebben ze hem gewoon wat gedraait in het maanzand.
en verder geloof ik ook dat ie echt was, ookal was het wel op een erg goed moment voor Amerika.
en bovendien vind ik dat voor alle onverklaarbare dingen we niet ZO moeten zeuren, want op aarde gebeuren ook nog steeds onverklaarbare dingen...
This message was sent on 100% recyclable electrons.