Kortsluiting? in thin client (HP t 5730)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4lloyd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:18
Ik heb een HP t5730 thin client en deze heeft voor een jaar gewoon goed gewerkt. Sinds een tijdje had hij de neiging om af en toe uit te vallen, maar nu is het zo ver dat hij niet meer opstart. Ook het scherm blijft compleet zwart en netwerk led laat niets zien. Het probleem is dat als je de voeding aansluit, je een raar buzzend/tikkend geluid door de speaker hoort (zeker geen bios bliep) en de led (om aan te geven dat ie aan staat) aan de voorkant heel raar en onregelmatig knippert (voorbeeld). Ik denk zelf dat een van de interne onderdelen kortsluiting maakt, maar ik heb geen idee welke precies en of dit überhaupt het probleem is.

Verder was het enige grote verschil dat ik een maand voor het probleem via usb een hdd (uit een laptop) heb aangesloten als opslag. Dit gaf opzich geen probleem, maar tegen het einde aan zorgde deze er wel voor dat ie uitviel, dus ik ben er toen maar vanaf gestapt.
Ook heb ik alle los te maken onderdelen (flash geheugen, processor en ram) eruit gehaald, maar het probleem bleef bestaan.

Ik was dus benieuwd of iemand ervaring heeft met dit probleem, danwel een vermoeden heeft over hoe het op te lossen/welk onderdeel te vervangen.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,
Lloyd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heeft die voeding een atx stekker? Zoja kan je die opstarten met de groene draad aan een zwarte te hangen?
Dus zo:
Afbeeldingslocatie: http://deron.meranda.us/create/case-modding/avocet/water-pump/atx-power-bypass.jpg

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Die HP t5730 heeft volgens mij geen ATX maar gewoon een 12 volt ingang. Ik heb ook een soortgelijke thin client van HP waarvan de voeding is overleden (waarschijnlijk overbelast door te zware apparaten aan de USB te hangen). Ik gebruik nu voor het apparaat een voeding van een externe harddisk. Werkt prima, maar het is niet aan te raden in een productie omgeving. Je zou zo wel kunnen testen of je voeding is overleden, of dat het probleem in de thin client zit.

Pas goed op of de +- wel klopt en of het voltage ook klopt. En als je voeding niet sterk genoeg is, dan kun je je voeding slopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Trommelrem op 20-05-2013 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4lloyd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:18
Beide bedankt voor jullie (snelle) reactie :)

De thin client heeft geen ATX voeding, maar wel een 12 volt aansluiting. Ik heb er een andere voeding aan gehangen en dat heeft inderdaad het probleem opgelost. Er was dus gelukkig geen kortsluiting en waarschijnlijk heb ik, zoals Trommelrem al zei, met de hdd via usb de originele voeding opgeblazen.