Ik heb een HP t5730 thin client en deze heeft voor een jaar gewoon goed gewerkt. Sinds een tijdje had hij de neiging om af en toe uit te vallen, maar nu is het zo ver dat hij niet meer opstart. Ook het scherm blijft compleet zwart en netwerk led laat niets zien. Het probleem is dat als je de voeding aansluit, je een raar buzzend/tikkend geluid door de speaker hoort (zeker geen bios bliep) en de led (om aan te geven dat ie aan staat) aan de voorkant heel raar en onregelmatig knippert (voorbeeld). Ik denk zelf dat een van de interne onderdelen kortsluiting maakt, maar ik heb geen idee welke precies en of dit überhaupt het probleem is.
Verder was het enige grote verschil dat ik een maand voor het probleem via usb een hdd (uit een laptop) heb aangesloten als opslag. Dit gaf opzich geen probleem, maar tegen het einde aan zorgde deze er wel voor dat ie uitviel, dus ik ben er toen maar vanaf gestapt.
Ook heb ik alle los te maken onderdelen (flash geheugen, processor en ram) eruit gehaald, maar het probleem bleef bestaan.
Ik was dus benieuwd of iemand ervaring heeft met dit probleem, danwel een vermoeden heeft over hoe het op te lossen/welk onderdeel te vervangen.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten,
Lloyd
Verder was het enige grote verschil dat ik een maand voor het probleem via usb een hdd (uit een laptop) heb aangesloten als opslag. Dit gaf opzich geen probleem, maar tegen het einde aan zorgde deze er wel voor dat ie uitviel, dus ik ben er toen maar vanaf gestapt.
Ook heb ik alle los te maken onderdelen (flash geheugen, processor en ram) eruit gehaald, maar het probleem bleef bestaan.
Ik was dus benieuwd of iemand ervaring heeft met dit probleem, danwel een vermoeden heeft over hoe het op te lossen/welk onderdeel te vervangen.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten,
Lloyd