Toon posts:

Tracing van een macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers!

Ik heb reeds wat gegoogled, maar vind nergens een echt antwoord op mijn vraag: is het toch niet op één of andere manier mogelijk om een gestolen Macbook te traceren?

Ik spreek dan over een Macbook die nog in de doos zit en nog nooit gebruikt is, dus al die tracing tools etc. zijn niet van toepassing.

Wat ik me afvroeg: Als je Macbook gestolen is, en je hebt het serial number van de aankoop en het MAC adres (ok, dat kan simpel veranderd worden door de dief in kwestie), zou Apple dan die macbook niet kunnen traceren?
Vanaf het moment dat de dief een apple ID ingeeft, wordt dit dan niet gelinkt aan het serial number van de macbook (wat volgens mij niet te wijzigen valt), en kan die aan de hand van deze info dan getraceerd worden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Heb je al eens met Apple gebeld en je vraag voorgelegd?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Ja als je al die gegevens zoals de serial en mac etc nog hebt valt hij makkelijk te traceren maar het kost effectief teveel moeite waardoor het niet gedaan wordt door de opsporingsdiensten.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Whieee
het gaat over een macbook van een vriend van mij, niet de mijne; ik denk dat hij het aan de politie en Apple heeft voorgelegd, maar hij werd niet echt voldoende geïnformeerd ivm de acties die ondernomen kunnen worden.

@BombaAriba
Dus als de dief in kwestie een beetje verstand heeft en het MAC adres van de interface verandert, is het zo goed als uit te sluiten dat deze nog teruggevonden wordt (tenzij hij wordt binnengebracht voor reparatie ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 08:14
Zoiezo zit je als het goed is nooit direct met je mac adres aan het internet.
Meestal zit er een modem, router of ander apparaat tussen welke een eigen mac adres heeft.
Je zou dus moeten zoeken naar tracing mogelijkheden via de Apple software.
Ik neem aan dat elke Mac een uniek ID of SN heeft en het voor Apple een piece of cake is om het apparaat te traceren. Toch kan het zijn dat dit niet wordt toegestaan door privacy redenen of andere oorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist, dat vergat ik even, dat dat enkel binnen je eigen subnet mogelijk zou zijn :)

Inderdaad, de vraag is of deze acties effectief ondernomen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoringDay
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 21:49
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:47:
Dag Tweakers!

Ik heb reeds wat gegoogled, maar vind nergens een echt antwoord op mijn vraag: is het toch niet op één of andere manier mogelijk om een gestolen Macbook te traceren?

Ik spreek dan over een Macbook die nog in de doos zit en nog nooit gebruikt is, dus al die tracing tools etc. zijn niet van toepassing.

Wat ik me afvroeg: Als je Macbook gestolen is, en je hebt het serial number van de aankoop en het MAC adres (ok, dat kan simpel veranderd worden door de dief in kwestie), zou Apple dan die macbook niet kunnen traceren?
Vanaf het moment dat de dief een apple ID ingeeft, wordt dit dan niet gelinkt aan het serial number van de macbook (wat volgens mij niet te wijzigen valt), en kan die aan de hand van deze info dan getraceerd worden of niet?
http://www.tweedehandsmac.nl
In de linker kolom kan je een check uitvoeren.
En zoals eerder vermeld. contact opnemen met Apple, zorg je dan het serienummer bij de hand hebt.
Pagina: 1