Beste Tweakers,
Mijn 4 jaar oude desktop PC vertoont de laatste weken een zeer vervelend probleem.
Tijdens het gamen of bijv. het kijken van een youtube filmpje in full HD wil de pc soms in een keer vastlopen. Het beeld wordt dan helemaal gevuld met strepen en ik moet de PC resetten of uitdrukken. Soms valt op dat moment het beeldscherm ook uit, alsof het scherm de videokaart niet meer kan 'zien'.
Wat heb ik uitgesloten?
- M'n nvidia 260 GTX videokaart vervangen voor een nieuwe ATI HD 7850. Bovendien nog met een 560 GTX getest. Alle 3 vertonen het probleem.
- Andere PCI-E slot geprobeerd.
- Verschillende soorten driver versies geprobeerd.
- Windows 7 Ultimate helemaal opnieuw geinstalleerd.
- Temperaturen zijn allemaal gewoon netjes, grafsche kaart rond de 63 graden, CPU 50 graden
Heeft iemand enig idee waardoor dit probleem veroorzaakt kan worden?
Persoonlijk denk ik dat m'n moederbord gaar is. Ik hoor graag jullie ideeën!
Mvg,
Steyn
De PC:
Foxconn A7DA-S (AM2+)
AMD Phenom II X4 940 @ 3 GHz
2 x 2gb Corsair DDR 2 PC-8500
ATI Radeon HD 7850
Corsair HX520v
Mijn 4 jaar oude desktop PC vertoont de laatste weken een zeer vervelend probleem.
Tijdens het gamen of bijv. het kijken van een youtube filmpje in full HD wil de pc soms in een keer vastlopen. Het beeld wordt dan helemaal gevuld met strepen en ik moet de PC resetten of uitdrukken. Soms valt op dat moment het beeldscherm ook uit, alsof het scherm de videokaart niet meer kan 'zien'.
Wat heb ik uitgesloten?
- M'n nvidia 260 GTX videokaart vervangen voor een nieuwe ATI HD 7850. Bovendien nog met een 560 GTX getest. Alle 3 vertonen het probleem.
- Andere PCI-E slot geprobeerd.
- Verschillende soorten driver versies geprobeerd.
- Windows 7 Ultimate helemaal opnieuw geinstalleerd.
- Temperaturen zijn allemaal gewoon netjes, grafsche kaart rond de 63 graden, CPU 50 graden
Heeft iemand enig idee waardoor dit probleem veroorzaakt kan worden?
Persoonlijk denk ik dat m'n moederbord gaar is. Ik hoor graag jullie ideeën!
Mvg,
Steyn
De PC:
Foxconn A7DA-S (AM2+)
AMD Phenom II X4 940 @ 3 GHz
2 x 2gb Corsair DDR 2 PC-8500
ATI Radeon HD 7850
Corsair HX520v
[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 19-05-2013 22:32 ]