strepen in beeld met 120hz scherm

Pagina: 1
Acties:

• joshuaaaaaaaaaa
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-03-2024
Hallo!

Ik heb ongeveer 2 jaar geleden een 120hz gekocht (Samsung syncmaster 2233rz) en heb hem sindsdien alleen maar op 60hz gehad. Dit komt, omdat ik flikkerende strepen in mijn scherm krijg indien ik hem hoger zet dan 60hz. Ik kreeg dit ook bij mijn pc daarvoor, maar dat kwam doordat die oververhit raakte, maar dat is in dit geval zeker niet zo.

Ik heb dit 2 jaar geleden ook uitgezocht en toen kwam het erop neer dat ik de strepen kreeg door mijn ati videokaart. Ik heb deze ingeruild voor een nvidia GeForce gtx 560 Ti, maar het probleem was er nog steeds. Ik heb het er daarbij maar gelaten want alles wat ik probeerde met andere drivers etc proberen lukte niet. Nu dacht ik, laat ik maar weer eens een topic maken en zien of het probleem al kan worden opgelost?? :)

[ Voor 9% gewijzigd door joshuaaaaaaaaaa op 19-05-2013 22:13 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07

InFamous

excommunicado

Wat meer informatie is gewenst,
Specs van je pc,
Strepen zeggen niet zoveel, wat voor strepen waarin gebeurt het is het ook op je bureaublad etc...
Geef meer informatie hier kunnen we niks mee.

[ Voor 3% gewijzigd door InFamous op 19-05-2013 22:22 ]

Formerly known as Ragdoll

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
V-sync ?

• joshuaaaaaaaaaa
InFamous schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:21:
Wat meer informatie is gewenst,
Specs van je pc,
Strepen zeggen niet zoveel, wat voor strepen waarin gebeurt het is het ook op je bureaublad etc...
Geef meer informatie hier kunnen we niks mee.
Sorry,
Samsung Syncmaster 2233rz
Intel Core i5 CPU 750 @2.67GHz
4.0 GB Ram
GeForce gtx 560 Ti

Strepen zijn direct zodra ik hem op 120hz zet. Op 100hz is het al minder, maar 120hz veel meer.
Gelijk op het bureaublad zijn ze er al en ook als ik games speel of series kijk etc.

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Als ze er al 2 jaar geleden in zaten toen je hem kocht, en met een ander scherm had je er geen last van (Dat het niet aan je grafische kaart ligt) had je hem natuurlijk meteen terug moeten sturen naar de winkel, want toen zat er waarschijnlijk nog garantie op. Als het nu aan je scherm blijkt te liggen en de garantie is verlopen zou ik zeggen dat het weggegooid geld is.

• joshuaaaaaaaaaa
Erik-e schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:37:
Als ze er al 2 jaar geleden in zaten toen je hem kocht, en met een ander scherm had je er geen last van (Dat het niet aan je grafische kaart ligt) had je hem natuurlijk meteen terug moeten sturen naar de winkel, want toen zat er waarschijnlijk nog garantie op. Als het nu aan je scherm blijkt te liggen en de garantie is verlopen zou ik zeggen dat het weggegooid geld is.
Het was toen een bekend probleem met tft monitoren die 120hz konden krijgen en daardoor heb ik hem niet ingeruild. Ik denk nog steeds dat het probleem op te lossen valt.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Wat voor kabel heb je tussen pc en monitor?

• joshuaaaaaaaaaa
jasiccama schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:56:
Wat voor kabel heb je tussen pc en monitor?
nvidia configuratiescherm geeft aan dvi

• jasiccama
Haal de kabel eens uit de monitor (of pc, net wat makkelijker is voor je) en bekijk dan eens welke je hebt op volgende plaatje:
http://www.hipro-solution...g/dvi_connector_types.gif

Welke?

• joshuaaaaaaaaaa
jasiccama schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:09:
Haal de kabel eens uit de monitor (of pc, net wat makkelijker is voor je) en bekijk dan eens welke je hebt op volgende plaatje:
http://www.hipro-solution...g/dvi_connector_types.gif

Welke?
De DVI-D dual link

• jasiccama
Dat dacht ik al, maar moest het even zeker weten (120 Hz gaat alleen maar met DVI-D ;) )
Als die kabel er altijd al tussen heeft gezeten, dan kan het daar ook aan liggen...

Heb zelf een Asus 120 Hz en nergens last van strepen.
Misschien het proberen waard om de kabel te vervangen en anders ligt het wel degelijk aan je monitor.
Ik denk namelijk niet dat het iets softwarematigs is.

• joshuaaaaaaaaaa
jasiccama schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:26:
Dat dacht ik al, maar moest het even zeker weten (120 Hz gaat alleen maar met DVI-D ;) )
Als die kabel er altijd al tussen heeft gezeten, dan kan het daar ook aan liggen...

Misschien het proberen waard om de kabel te vervangen en anders ligt het wel degelijk aan je monitor.
Ik zou inderdaad een andere kabel kunnen proberen. Ik heb verschillende drivers uitgeprobeerd en een nieuwe videokaart ervoor gekocht, dus denk het ook niet.
Ik zal het proberen, bedankt

• joshuaaaaaaaaaa
jasiccama schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:26:

Maakt het ook uit welke kabel je koopt?
http://www.bol.com/nl/p/h...el-2-5m/1003004006446473/
http://www.bol.com/nl/p/k...bel-3-m/1003004012044042/

wat is het verschil?

• jasiccama
Doe gewoon die van € 10,-.
Gewoon een verschil in merk en heb er zelf ook geen dure tussen zitten.
Pagina: 1