Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:41
Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie. Hoewel prijs belangrijk is, lijkt het me toch nuttig om voor een 100 hz televisie te gaan. Vandaar dat ik nu zit te twijfelen tussen de Samsung 6030 en de LG 32LS570S.

Zit er veel verschil tussen deze televisies en/of zijn er andere televisies die ik ook in ogenschouw kan nemen?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Het verschil zit hem voornamelijk in dat die LG niet 100Hz is maar 100Hz MCI wat je niet met elkaar kunt vergelijken.

• pascoa341
Ah, dus dat de LG is in principe een 50 hz? Ik had eerder gelezen dat de Samsung mogelijk niet al te best zou om kunnen gaan met 24p en dat dit een 200 hz. CMR is (Nieuwe TV). Echter dit zegt met helemaal niets.

Als deze beiden 50 hz. zijn, wat is dan de goedkoopste 100hz televisie van 32 inch op het ogenblik. Of is MCI/CMR ook voldoende om geen last te hebben van vertraging bij snelle beelden?

Verwijderd

Welke TV's heb je zelf al gevonden? Het is wel prettig als je zelf op basis van simpele eigenschappen als prijs, uiterlijk en ondersteunde features een voorselectie maakt, vervolgens reviews leest en dan aan ons vragen stelt over de onderdelen die je niet begrijpt of waar je over twijfelt.

Begin eens met je wensen in te voeren in de Pricewatch, die je zo te zien al prima gevonden hebt. Vaak zijn de TV's die bovenaan staan het meest populair.

• Dimens
pascoa341 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:47:
Ah, dus dat de LG is in principe een 50 hz? Ik had eerder gelezen dat de Samsung mogelijk niet al te best zou om kunnen gaan met 24p en dat dit een 200 hz. CMR is (Nieuwe TV). Echter dit zegt met helemaal niets.

Als deze beiden 50 hz. zijn, wat is dan de goedkoopste 100hz televisie van 32 inch op het ogenblik. Of is MCI/CMR ook voldoende om geen last te hebben van vertraging bij snelle beelden?
Die LG heeft inderdaad een 50Hz paneel waar de Samsung een 100Hz paneel heeft. In dit geval heeft die Samsung dus een voorsprong.

Wat bedoel je trouwens met: "vertraging bij snelle beelden?"

• pascoa341
Dimens schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:48:
[...]

Die LG heeft inderdaad een 50Hz paneel waar de Samsung een 100Hz paneel heeft. In dit geval heeft die Samsung dus een voorsprong.

Wat bedoel je trouwens met: "vertraging bij snelle beelden?"
Sorry, dat was waarschijnlijk niet duidelijk. Ik bedoelde dat hij af en toe een 'tik' schijnt de geven waarbij hij net vertraagd. Heeft schijnbaar iets te maken met dat we hier met PAL werken (volgens mij heb jij dit in een ander artikel een stuk beter uitgelegd dan ik hier, maar ik kan dat zo snel niet vinden). Na wat meer zoekwerkt, kwam ik erachter dat dit mogelijk niet een enorm probleem is, aangezien ik hier werk met een losse satelliet ontvanger. Klopt dit?

Ik heb overigens ook naar naar een aantal eerder aangeraadde televisies geken (bv. de Panasonic L32ET5), maar die is in zwart ineens 549 euro geworden. Dat is natuurlijk erg jammer, want de witte is nog 449 euro (maar past niet echt in interieur).

[ Voor 17% gewijzigd door pascoa341 op 20-05-2013 16:43 ]

• Dimens
pascoa341 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:14:
[...]

Sorry, dat was waarschijnlijk niet duidelijk. Ik bedoelde dat hij af en toe een 'tik' schijnt de geven waarbij hij net vertraagd. Heeft schijnbaar iets te maken met dat we hier met PAL werken (volgens mij heb jij dit in een ander artikel een stuk beter uitgelegd dan ik hier, maar ik kan dat zo snel niet vinden). Na wat meer zoekwerkt, kwam ik erachter dat dit mogelijk niet een enorm probleem is, aangezien ik hier werk met een losse satelliet ontvanger. Klopt dit?
Ah zo, ik begrijp je.

In jouw geval heb je daar geen last van.

Vraag: Waarom ben je uitgekomen bij deze modellen?

• pascoa341
Dankjewel voor de reactie. Ik ben op zoek naar een behoorlijk goedkope televisie (er wordt bij ons thuis niet al te veel gekeken) en ik wil niet groter dan 32 inch. Ik vind die 40+inch bakken erg lelijk staan en zoals gezegd wordt er te weinig naar gekeken om een dergelijke grootte dan toch te rechtvaardigen. Verder in de pricewatch gekeken en getracht een 100hz model te vinden door op 200hz te zoeken. Dit gaat natuurlijk nergens over, maar helaas is er zelfs bij tweakers geen eerlijke informatie te vinden over de beeldbuizen. Voorzover ik weet zijn LG en Samsung altijd wel ok (geen kenner) en beter dan Philips op het ogenblik. Vandaar deze twee.

• Dimens
Op het moment dat je een 32" televisie neemt, is 100Hz sowieso al minder een must. Als je al weinig te besteden hebt, is het misschien beter om naar een model te kijken wat beter is in het weergeven van kleur en misschien kijkhoek. De EH6030 is sowieso niet zo'n heel interessant model namelijk op het 100Hz paneel na (Geen beeldbuis, dat is wat CRT televisies hebben).

Al heb je voor dat geld eigenlijk sowieso niet iets echt goeds.

• pascoa341
Ah, nou kom ik van een CRT af, dus vandaar dat ik beeldbuis gebruikte :-). Goed om te horen dat 100hz. minder een must is op 32 inch. Ik kan het budget wel wat oprekken tot maximaal 425 of daaromtrend. Zijn er televisies die dan al wel interessanter worden. Zoals eerder gezegd lijken de prijzen van een aantal modellen wel weer wat omhoog gegaan te zijn.

• Dimens
pascoa341 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:33:
Ah, nou kom ik van een CRT af, dus vandaar dat ik beeldbuis gebruikte :-). Goed om te horen dat 100hz. minder een must is op 32 inch. Ik kan het budget wel wat oprekken tot maximaal 425 of daaromtrend. Zijn er televisies die dan al wel interessanter worden. Zoals eerder gezegd lijken de prijzen van een aantal modellen wel weer wat omhoog gegaan te zijn.
Niet echt. Dan blijft de EH6030 toch wel het meest interessant.

Eigenlijk ben je net te laat met aanschaffen. De prijzen waren voor veel modellen een á twee maanden geleden ontzettend laag. Jammer genoeg gaan de prijzen nu weer omhoog doordat winkels hun voorraad kwijt raken.

Nu is het wachten totdat de nieuwe modellen in prijs gaan zakken en een interessante prijs gaan krijgen. Zal wel ergens Juni / Juli gebeuren.

• pascoa341
Hmm... de oude televisie doet het nog, dus dan gaan we daar even op; wachten. Dankjewel voor de info!

• Dimens
Grote kans dat Saturn binnenkort met de BTW weg ermee actie komt. Vorig jaar hadden ze deze actie eind mei, waarschijnlijk dit jaar weer rond deze tijd.

Houdt Saturn dus even in de gaten.
Pagina: 1