Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Haperen bij afspelen van films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

sinds een maand heb ik een htpc. Een probleem zit mij dwars en dat is waar ik hem eigenlijk voor gebouwd heb het moeiteloos afspelen van alle videoformaten op 1920x1080.

als ik met media player classic of met vlc afspeel dan blijft er bij iedere film het schokkerig of haperen niet de hele tijd maar net op van de irritante momenten. vooral als er camera momenten zijn waarbij het beeld volledig in 1 keer draait. ik heb veelzijdige codecs pakketten geïnstalleerd nog steeds hetzelfde. Moet wel zeggen dat ik niet helemaal los op het instellen van de codecs ben. Verder zijn alle standaard drivers geïnstalleerd.

jullie hulp is van harte welkom.

mijn hardware;

Processor : Amd a8 5600d
Videokaart : Ati Radeon 7560D (geïntegreerd in CPU)
Moederbord: MSI FM2 A75IA E53 (ITX)
Geheugen : Corsair V 8gb 2133mhz cl9
HDD : Samsung 120gb ssd

k-lite codec pack, VLC codec pack - geïnstalleerd

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
Het lijkt -mij- dat de framerate zich aanpast aan de monitor/tv. Als ik mij niet vergis is dit v-sync. Dit kan je uitzetten bij de grafische instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
ga het gelijk proberen!

Verwijderd

Topicstarter
bij de grafische instellingen van mijn pc kon ik het niet vinden maar bij de media player classic wel maar dat helpt niks

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 11:55
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:43:
bij de grafische instellingen van mijn pc kon ik het niet vinden maar bij de media player classic wel maar dat helpt niks
Ik weet niet in hoeverre mediaplayer de algemene instelling overruled, maar probeer het toch nog even. Waarschijnlijk zul je in het catalyst center moeten zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
bij de catalyst center alles uitgezet en het lijkt nu of het minder erg is. vsync in de player aangelaten vanwege dat het alleen maar erger werd!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:14
Alle codec packs uninstallen. Heb je niet nodig. Media Player Classic Home Cinema installeren. Deze heeft ingebouwde codecs én support voor DXVA, waardoor het je videokaart gebruikt voor het afspelen van films, wat zelfs op de meest low-end systemen goed draait.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
ga ik doen!

bedankt voor je reactie!

Verwijderd

Topicstarter
tot zover werkt dit bedankt voor de reacties!
Pagina: 1