[TV series] Ben jij tussen de 18-40 en kijk je TV series?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockwell92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-01 05:38
Update: Bedankt voor jullie bijdrage iedereen! Ik heb inmiddels meer dan genoeg respondenten om verder te gaan :-) Bedankt ook voor de levendige discussie de afgelopen paar dagen, ik zal zorgen dat de resultaten hier zichtbaar worden!

Hoi Tweakers,

Graag vraag ik jullie hulp en aandacht voor het volgende: ik ben een derdejaars student International Bachelor Communication & Media aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam, en voor mijn eindscriptie onderzoek ik de effecten van nieuwe media technologieën op hoe en waarom we naar TV series kijken.

Ik focus me specifiek naar de verschillen tussen het kijken van TV series op netwerktelevisie en via manieren van online TV kijken, zoals via Uitzending Gemist/RTL XL of door peer-to-peer downloads/streams.

De doelgroep van mijn vragenlijst is heel simpelweg: mensen tussen 18-40 jaar oud die TV series kijken. Belangrijk is om te weten dat de vragenlijst geheel anoniem kan worden ingevuld en alle antwoorden worden strikt confidentieel behandeld. Het invullen duurt gemiddeld 5 minuten.

De vragenlijst is in het Engels: <link verwijderd>

Je zou me een groot plezier doen de vragenlijst in te vullen! Met vragen en commentaar kan je me mailen (adres staat zowel aan het begin als aan het einde van de vragenlijst aangegeven), of hieronder reageren.

Als mijn scriptie af is (medio juni) zal ik de resultaten hier delen voor geïnteresseerden. Ook kan je een mailtje sturen en dan stuur ik ze persoonlijk naar je door.

Alvast bedankt!

[modbreak]Dit topic is geplaatst met toestemming van de FTM moderators[/modbreak]

[ Voor 13% gewijzigd door Rockwell92 op 22-05-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 13:25
Gedaan ;) Alleen op de laatste pagina wordt gevraagd naar geslacht, terwijl je doelgroep alleen mannen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockwell92
Bedankt! Maar nee hoor, de doelgroep is zowel mannen als vrouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Wazig, dacht 'mannen' te lezen. Excuses :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:46
Volgens mij staat nergens dat het om mannen gaat, toch?

Klein puntje, bij die derde methode van kijken (ben even vergeten hoe je dat noemt) heb je het specifiek over peer-to-peer downloads, maar hier in Nederland is downloaden via newsgroepen ook aardig populair.

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 19-05-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockwell92
Oh, bedankt voor de tip. Maar vallen newsgroepen ook niet onder peer-to-peer? In andere worden, hier gaat het toch ook om het illegaal delen van content (TV series in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 13:31

Eagle Creek

Breathing security

Done......

Do we all get a cookie now :+ ?

------
Volgens mij staat nergens dat het om mannen gaat, toch?
People between 18-40 staat er.

[ Voor 121% gewijzigd door Eagle Creek op 19-05-2013 20:27 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Nee, dat is geen peer-to-peer. Peer-to-peer geeft de methodiek aan (eindgebruikers die bij elkaar downloaden/uploaden), niet de legaliteit.

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe je de cijfers gaat interpreteren, aangezien je geen steekproefdesign hebt maar gaat voor zelfselectie. Ga je dan uiteindelijk uitspraken doen over 'een' populatie? Hoe weet je wat deze is en hoe denk je dan te gaan ophogen om de bias te corrigeren?

[ Voor 52% gewijzigd door sewer op 19-05-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockwell92
Ah, dan is het een foutje van mij. Wat ik namelijk bedoelde met peer-to-peer is dat mensen online TV series beschikbaar stellen voor anderen om te streamen/downloaden. Had me misschien wat beter moeten verdiepen in de manieren om illegaal TV series te verkrijgen via het internet. Bedankt voor de tip, hoewel het in deze fase al te laat is om de vragenlijst aan te passen, zal ik het noemen bij de resultaten van mijn onderzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

In Nederland illegaal series verkrijgen? Dat is vrijwel onmogelijk.
Misschien moet je je inderdaad verdiepen in de materie ;-)
Npi

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik denk dat de meeste wel snappen dat usenet niet onder de eerste twee categorieen vallen :+

Ik zou me meer zorgen maken over de kwaliteit van je data.

Je gaat namelijk last krijgen van 2 verschijnselen:

1) niet representatieve steekproef

Hier op tweakers ga je veel data krijgen van mannen tussen 16 en 25 die Nederlander zijn en een opleiding doen, dus in dat stratum kun je dan mooie conclusies gaan trekken.

Het probleem is echter dat tweakers, hoe divers ze ook zijn, over het algemeen wat meer interesse hebben in techniek en ook wat "beta"-achtig zijn. Hierdoor is het niet ondenkbaar dat zij ook meer ingangen weten tot het downloaden van spullen t.o.v. andere mensen, en daardoor ook minder geld uitgeven aan bijv. dvd's en filmkanalen. Het vervelende is dat je bij je ophoging eigenlijk de bias niet kan corrigeren, want je weet namelijk niet hoe groot die is (omdat je niets van je respondenten afweet).

2) Zelfselectie. De respondenten hier op GoT selecteren zich zelf, dat betekent dat iedereen voor zichzelf uitmaakt of hij jouw survey wilt invullen of niet. Hierdoor trek je een bepaald soort mensen aan, in dit geval zullen mensen die veel series kijken eerder invullen dan degenen die nauwelijks series kijken. Tussen deze twee groepen zit waarschijnlijk veel verschil in de manier waarop ze kijken, mensen die verslaafd zijn aan series zullen veel eerder deze gaan downloaden dan de 'casual' tv-kijker, en uiteindelijk in verhouding ook veel minder geld uitgeven aan DVD's enzo, wederom omdat zij de ingangen kennen om het gratis te kijken. Terwijl er natuurlijk ook veel mensen zijn die het gewoon op tv kijken en dan een zender-pakket erbij pakken voor hun series.

Ik hoop dat je hier wel even over nadenkt. Wat je voor de grap zou moeten doen is om de gegevens van zo'n stratum (bijv. mannelijke studenten van begin 20) eens vergelijken met de verkoopcijfers van die fysieke media/tivo/hulu/filmpakketten per huishouden (of nog beter: voor dezelfde mannelijke studenten van begin 20), ik vrees dat je nogal wat verschillen gaat vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Misschien staat dezelfde enquête ook wel op Bokt of het Libelle forum ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 20:50
All done.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Waarom tot 40?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

Mjah, ik zal niet echt representatief zijn van het gemiddelde.. Ik download niks en heb helaas ook nauwelijks geld voor blu-rays. Doctor Who is afgelopen, dus ik kijk ook geen TV meer voorlopig ;).

- Nitpick: je hebt het niet over blu-rays. Ik heb die éne vraag letterlijk genomen, over of je een serie die je goed vind op DVD zou willen kopen. Ik heb agree, maar als blu-rays er bij zouden staan dan was het strongly agree. Ik koop geen DVD’s meer tenzij er geen HD alternatief bestaat.
- Ik denk dat het een gemiste kans is om het over webseries te hebben.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:59
Zoals al eerder genoemd, het is niet heel representatief.
Op tweakers zal bijna iedereen wel weten hoe je 'gratis' series kunt verkrijgen via het internet, maar daar valt meer onder dan alleen peer-to-peer.
Verder val je een beetje met de neus in de boter tijdens het invullen van de enquete; het lijkt me logischer om vragen als "watis je geslacht" aan het begin te stellen in plaats van het eind.

En betreffende je onderzoek: een enquete over hoe je series kijkt gaat niet vertellen waarom men series kijkt.

En "illegaal series downloaden" kan natuurlijk ook niet, want de definitie van ilegaal: dat wat bij de wet strafbaar is gesteld' heeft (nog) geen toepassing op het downloaden van series; zolang er nog geen wet voor is, die dit strafbaar maakt, is het dus ook niet illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
In de vraag op hoeveel uur iemand TV kijkt, houd je er dan ook rekening mee dat 'peer to peer' tv kijken (ofwel alles wat niet onder de noemer 'legaal' valt), geen reclames bevat? Als ik een uur lang de TV aan zet kan ik een episode van de serie 24 helemaal kijken. Als ik hem heb gedownload duurt hij ineens nog maar 40 minuten. Dat is wel een verschil van 33%.

Iets om rekening mee te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik mag bij het aantal minuten dat ik een serie kijk niet meer dan 100 minuten per week aangeven op pagina 1. Of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:26
Aghanim schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:51:
Ik mag bij het aantal minuten dat ik een serie kijk niet meer dan 100 minuten per week aangeven op pagina 1. Of ligt dat aan mij?
In uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:00
Ik heb de enquete voor je ingevuld, succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:54
Ingevuld. Download alleen enkele series en heb verder geen tv abo. Op tweakers vind je denk ook niet zoveel 'SBS6-publiek' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Oeps:)

Die ene respondent die 100 uur per week series kijkt ben ik dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:04
Ingevuld. Leuk onderwerp.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Aghanim schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:25:
[...]

Oeps:)

Die ene respondent die 100 uur per week series kijkt ben ik dus :)
Als er maar genoeg respondenten zijn zal dat niet zoveel uitmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leidel77
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 17:21
Zo ook maar ff ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ingevuld..

Ben ook nieuwsgierig of deze enquête ook op andere fora geplaatst is. Anders idd niet representatief. Wel handig als marktonderzoek, kijken of early adopters bereid zijn te betalen voor een tv series streaming dienst. En voornamelijk hoeveel geld ze er voor over hebben. Ik zou het gelijk afnemen als het een goed aanbod heeft en niet duurder dan 25 per maand voor onbeperkt kijken.

[ Voor 95% gewijzigd door Teknix1982 op 20-05-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 17:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Done :)

Mijn persoonlijke mening: reclame is killing voor TV !

Allereerst is vrije tijd kostbaar, dus om die te verdoen aan reclame is not done :N

Maar werkelijk, hoe meer je via andere kanalen kijkt, hoe meer je, je weer gaat ergeren aan reclame als je dan al wel een keer weer via de tv kijkt. Als ik bijvoorbeeld al een leuke film tegenkom waar ik toevallig op tijd bij ben .. dan is de eerste en anders de 2e reclame vaak genoeg om -of dezelfde film op de mediacenter pc op te zetten - dan wel een torrent te starten en iets anders op te zetten. Ik neem er simpelweg geen genoegen meer mee omdat ik andere wegen weet te bewandelen waardoor ik mij niet hoef te ergeren.

Ook zo irritant is het volume tijdens de reclame's die doorgaans nog altijd hoger liggen dan de film/serie die je aan het kijken bent.

Daarnaast is voor mij series kijken puur ontspanning, tot rust komen, genieten, in het verhaal kruipen en op de momenten waarop ik dat wil en er niet middenin vallen, maar gewoon op play drukken als de koffie of biertje klaarstaat. En kunnen pauzeren als je even naar het toilet moet of er iemand aan de deur staat.

Categorie 1 is wat dat betreft echt totaal niet meer van deze tijd. Leuk om als screensaver op te zetten als je even niet iets anders weet en je bijvoorbeeld tegelijkertijd andere dingen aan het doen bent, maar be serious .. reclame? middenin iets vallen? niet kunnen pauzeren zonder dat je daarvoor speciale apparatuur hebben moet? Dat is zo 1995 :')

Categorie 2 is al stukken beter, maar al met al behoorlijk prijzig als ik op die manier mijn series zou moeten kijken. Wij kijken soms 5 afleveringen op een avond. Bovendien betaal je vaak voor een korte periode waarin je dan ook kijken moet en dan is het weer weg. Als ik er voor betaal wil ik het houden en opnieuw kunnen kijken. Sommige series hebben we al 3x gekeken, e.g. Stargate SG-1/Atlantis, Star Trek Voyager/TNG/Enterprise, Babylon 5, Charmed, Everwood, House, Medium, Monk etc..

Categorie 3 is gewoon perfect. Google, torrent, televisieserie All Seasons .. en de volgende dag ben je aan het kijken en heb je materiaal om de komende weken/maanden mee vooruit te kunnen :)

En ik moet bekennen dat als je éénmaal al je series alle afleveringen op een Mediacenter hebt staan, het zelfs al irritant wordt om een serie op DVD te kijken en na 4 afleveringen het schijfje te moeten wisselen ..

.. het is gewoon niet meer van deze tijd. Neem de audio CD met 16 nummers .. like, whut :? ?!!?

Toch zou ik best alle series origineel willen hebben en heb ze ook grotendeels wel, maar het geld groeit me nu éénmaal niet op de rug en per serie ben je toch weer 100-250 euro kwijt. En dan het werk van het wisselen van de schijfjes. Nee, een blu-ray met daar een compleet seizoen op zou mooi zijn. Dan hoef je nog maar 4, 5, 6, 7x een schijfje te wisselen :+

Ik ben lui .. I admit :+
sewer schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:01:
Ik denk dat de meeste wel snappen dat usenet niet onder de eerste twee categorieen vallen :+
waren er nog 2 andere categorien dan? :+
Ik zou me meer zorgen maken over de kwaliteit van je data.

Je gaat namelijk last krijgen van 2 verschijnselen:

1) niet representatieve steekproef

Hier op tweakers ga je veel data krijgen van mannen tussen 16 en 25 die Nederlander zijn en een opleiding doen, dus in dat stratum kun je dan mooie conclusies gaan trekken.
35jr hierzo ;) .. denk dat tweakers absoluut niet 16-25 zijn .. toen begon ik ermee ja en ben niet van plan te gaan stoppen any time soon! *O*

Voor de rest goede punten idd !

Wij zullen idd gemakkelijker de wegen weten te vinden doordat we online onze weg goed weten maar ook omdat we goed zijn met audio/video/elektro apparatuur, dus een leuke home-cinema bouwen, en weten hoe we computermateriaal al dan niet gestreamed naar de TV over moeten krijgen.

Ik wil wel opmerken dat het ook voor mindere techneuten het wel steeds gemakkelijker wordt door de kant en klare oplossingen die je tegenwoordig kopen kunt. Mediacenters, NASjes, tablets/smartphones met hdmi mogelijkheden, programmeerbare afstandbedieningen .. er komt steeds meer en het wordt steeds beter.

Het is een bijzondere ontwikkeling in de TV maar ook audio wereld en als artiest/acteur/producer is het een moeilijke tijd en het wordt er ook niet gemakkelijker op. Hoe zorg je nog dat je geld overhoudt aan je productie als het materiaal gratis online te vinden is?? Ik zou het verschrikkelijk vinden als het ging stoppen, of producties halverwege failliet gaan. Ik werk er aan mee, ik weet het. Ik hoop alleen dat mensen andere wegen vinden een succesvol business model op te zetten en toch aan onze wensen tegemoet komen.

Allereerst zou TV de reclame's moeten bannen. Ik ben haast geneigd mijn abbo op te zeggen .. het is online ook wel te vinden. Mis alleen mijn screensaver dan.

Daarnaast zou er meer content op 1 medium moeten komen te staan. DVD direct maar vergeten en alleen nog maar Blu-ray gebruiken want daar past meer op. Dus 1 seizoen per schijfje .. en als dat niet past als de donder nieuwe media bedenken waar wel meer op past. Meer lagen, anything ..

De muziekwereld is helemaal een moeilijk verhaal. Een audio cd met 16 nummers?? Dat heb ik de afgelopen 15 jaar niet meer gekocht denk ik en ga ik ook zeer zeker nooit meer doen. Ik speel toch geen schijfjes meer af, alles is MP3 en staat met meerdere Gigabytes op mijn telefoon of pc en in de auto hangt mijn telefoon er ook aan. En anders zit er wel een CD met mp3's in.

Misschien is het een oplossing naar een soort abonnementsvorm te gaan. Je bent fan van band ditendat dus je wordt lid en als ze nieuw materiaal uitbrengen, film of audio, krijg je het automatisch per downloadlink per mail of op USB stick thuisgestuurd in mooi doosje. Daar zou ik best warm voor kunnen lopen denkik :)

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-05-2013 11:50 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockwell92
Bedankt voor jullie reacties allemaal, heel leuk dat er een discussie ontstaat - ik ben het met jullie eens dat het een heel interessant onderwerp is.

Voor diegenen die een kanttekening zetten bij de representativiteit van mijn onderzoek: jullie hebben volkomen gelijk! De werkelijke doelgroep van mijn onderzoek heb ik gedefinieerd als 'tech-savvy 18-40 year olds'. De assumptie is dat ik via het verspreiden van mijn vragenlijst op specifieke fora zoals Tweakers (en enkele game-gerelateerde fora) automatisch een 'tech-savvy' doelgroep bereik en vervolgens alleen naar de juiste leeftijd hoef te vragen.

Overigens vroeg ook iemand waarom ik deze leeftijd categorie heb gekozen, dit is omdat het een standaard leeftijdgrens die vaker wordt gebruikt in dit type onderzoek. Dit is niet erg van groot belang maar toch handig om de doelgroep wat specifieker in beeld te hebben.

Het enige probleem dat ik nu heb is dat ik uit 163 respondenten tot nu toe maar 9 vrouwen heb, wat ik wel enigszins had kunnen verwachten, maar niet zo extreem :') mijn hypothese gerelateerd aan verschillen tussen mannen en vrouwen kan ik dus niet echt berekenen totdat ik meer vrouwen bereik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 17:58
Ook ingevuld. Moet zeggen dat ik grotendeels comedies op tv kijk tijdens het koken / eten etc. De series die ik echt volg gaan altijd via de download. Dit komt ook grotendeels doordat NL vaak achterloopt met de seizoenen; alhoewel dit in de laatste par jaar redelijk recht is getrokken (zie bijv. Game of Thrones, een dag na de uitzending in de USA hier te zien, al zit ie nog wel op een betaalde zender).

DVD/Blurays koop ik inderdaad ook nog redelijk veel, gewoonweg omdat het leuk is om te hebben en je kunt zo de DVD in je speler proppen ipv download aanzetten en subs erbij zoeken etc. Toch iets relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:42
Heb em ook ingevuld. De ochtend na uitzending in Amerika, via peer-to-peer binnenhalen. Zodra de dvd box uitkomt, schaf ik hem overigens alsnog aan. Waarom? Omdat ik de series die ik echt volg, het waard vind. Kijk overigens niet zo gek veel, volg nu nog maar 5 series. Waren er vroeger meer.

Echter in tegenstelling tot iemand hierboven, die zegt in 15 jaar geen cd meer te hebben aangeschaft:
Dat doe ik juist nog altijd, mp3 kan de kwaliteit van een goed geproduceerde cd nooit evenaren.
Wat ik wel doe, is elke nieuwe cd rippen en op netwerk hd gooien. Zodat ik al mijn muziek toegankelijk heb voor even snel wat luisteren. Wil ik echt genieten van de muziek, dan gaat de fysieke cd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Want op de cd staan geen mp3'tjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:39
't Is voor mij ook een kwestie van geld. Genoeg tvseries die ik leuk vind maar ik kan nevernooit een dvd (of nog duurder, bluray) boxset aanschaffen van alles wat ik leuk vind. Idem met muziek. Ik geef er wel geld aan uit, Beatport voor mijn EDM, en ik kijk UFC soms live in het weekend tot 7u 's ochtend's, maar echt TV kijken doe ik al jaren niet meer. Reclames verpesten echt de sfeer en het tempo, om het maar niet te hebben over 20 minuten nieuws tussen een film door, en de over het algemene slechte kwaliteit TOV downloadbare 720p/bluray's. Tsja, klinkt misschien piraatachtig, maar geld wat er niet is kan ook niet uitgegeven worden. Toch support ik TV series door te downloaden, mits dat TV station snugger genoeg is om niet meer op 40 jaar oude kijkcijfer apparatuur te vertrouwen.
Flinke Tijd geleden maakte ik nog CD's voor in de auto, maar tegenwoordig gaat daar ook een USB stick in, dus fysieke media gebruik ik lang niet meer kwa muziek.
Bluray boxsets zijn voor mij eigenlijk een beetje not done. Ik ben snel uitgekeken op dingen, dus vind het moeilijk om een boxset aan te schaffen. Ik zou dus blind moeten kopen, 1x kijken en wat dan? Nee dankje :D

Success met de studie :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:42
dutchgio schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:52:
Want op de cd staan geen mp3'tjes?
Nee. als het mp3's waren, zouden ze niet 10x zo groot zijn als een mp3, en zou je ze ook niet hoeven rippen, en zou je geen kwaliteitsverlies hebben. Wat bij mp3 per definitie wel zo is.
(Over Flac en andere lossless formaten hebben we het hier even niet)

Wat op een originele, goed geproduceerde cd staat, zijn absoluut geen mp3's.
Vroeger zou ik gezegd hebben dat het ongecompresseerde WAV files zijn, maar ik weet niet wat het bestandstype is dat men daar bij de mastering voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:39
Tegenwoordig zit alle muziek zo dicht op de 0db na gebruik van brick wall limiting dat er toch weinig kwaliteit overblijft :F

Maar WAV > FLAC > Mp3 inderdaad.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51

Zeror

Ik Henk 'm!

Alstublieft Rockwell, heb hem voor je ingevuld. Succes met je scriptie! :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubbietje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 18:55

Tubbietje

Illegaal!

Done :)

Intel Core i7 4770K + 8x LG 24EB23 | New iPad 16GB WiFi | Xiaomi Mi Mix 2 | Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Boehoe, te oud! :P Wel vrouw. Dat er weinig vrouwen reageren was te verwachten als je hier en op gamefora je enquete uitzet. Daar zijn de jongens nog altijd in de meerderheid.
Als je op het Viva-forum mag posten, dan is dat probleem gelijk opgelost. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Elvhenk op 20-05-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 17:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nah vooruit, mijn reactie mag je ook als vrouw tellen want mijn vriendin denkt er net zo over als ik en we kijken hetzelfde. Zij is de tv kijker van ons tweëen, dat dan weer wel. Die kijkt overdag naar 24kitchen, CI, 13th Street en dat soort zenders, maar grotendeels als screensaver. Daarnaast zet ze Monk, House en Miss Marple op vanaf de MediaCenter. :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Rockwell92 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:23:
Het enige probleem dat ik nu heb is dat ik uit 163 respondenten tot nu toe maar 9 vrouwen heb, wat ik wel enigszins had kunnen verwachten, maar niet zo extreem :') mijn hypothese gerelateerd aan verschillen tussen mannen en vrouwen kan ik dus niet echt berekenen totdat ik meer vrouwen bereik!
Tsja, wel vrouw hier, maar te oud (41 jaar) ;) Als dat geen probleem is, wil ik 'm prima voor je invullen hoor ;)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Heb hem ook ingevuld.

Tip voor de volgende keer: verdiep je in het onderwerp waar je vragen over stelt.
Verder is alles al aangegeven door anderen in deze thread.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De kosten die ik heb om tv-series te kijken is lastig. Ik kijk slechts heel zelden iets op TV, maar moet ik dan mijn volledige triple-play meerekenen qua kosten?

Nu heb ik bijvoorbeeld alleen mijn usenet abo opgegeven als kosten, maar ik heb ook wel weer kosten aan apparatuur over de jaren heen... Is lastig om daar een duidelijk beeld over te geven vind ik.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Rockwell92 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:23:
Dan heb je nu in ieder geval 1 vrouw extra ;) > Ik heb de survey voor je ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Laatst online: 09-10 16:46
Ik heb hem ook ingevuld, ik ben ook wel benieuwd naar de uitkomst van de enquete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Done, nuttige studie :) Lijkt me zeer relevante informatie waar meerdere partijen iets aan kunnen hebben.

Overigens kijk ik steeds meer puur via Youtube channels. Gewoon originele content, zoals film-reviews, game-playthroughs, product-reviews, comedy sketches etc. Daarnaast nog wat losse sites met goede video content (Escapist, Gamekings, Teamhww)

Eigenlijk heb ik daar dagelijks genoeg content op om tv geheel overbodig te kunnen maken. Als je genoeg channels volgt dan heb je elke dag een lijst met leuke content. Dit kijk ik dan via de iPad>Apple TV op mijn TV in HD.

Dat vind ik nou echt iets voor deze tijd. Het oude tv kijken (en wachten tot iets op tv is..) doet in verhouding zo ouderwets aan.

[ Voor 77% gewijzigd door Collaborator op 21-05-2013 15:03 ]

This space is occupied

Pagina: 1