Op zoek naar een twee monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:43
Inmiddels afgestapt van 2 monitoren, op zoek naar 1 29 inch monitor.

----

Op zoek naar twee monitoren met weinig 'bezel'.

Dan kom ik al gauw uit bij de ( misleidende ) bezel monitoren van LG. Met een 'bezel' van 11mm ipv de geadverteerde 1.7mm.

Deze twee:
pricewatch: LG 23EA63V-P Zwart
pricewatch: LG IPS237L Zwart (Geen DVI??)

Andere die ik heb kunnen vinden die me nog enigsins aanspreekt is deze:
pricewatch: Iiyama E2481HS-1 Zwart

Ik ben vooral benieuwd naar het verschil tussen de twee genoemde LG monitoren. Ik zie een verschil in de voet en de ene zou AH-IPS hebben en de andere IPS. Wat is het verschil? De prijzen zijn hetzelfde, andere specs zijn ook vrijwel identiek.

Wat is jullie advies? Niet zo zeer nodig voor high end gaming, dus 2ms of 5ms zou mijn inziens niet veel uitmaken. Wel ga ik er ook oa photoshop op gebruiken.

Ik ben voornamelijk op zoek naar twee monitoren, budget totaal rond de 300-350 euro met een slanke bezel. En slanke achterkant.

[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 23-05-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Draakje5 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:10:
Andere die ik heb kunnen vinden die me nog enigsins aanspreekt is deze:
pricewatch: Iiyama E2481HS-1 Zwart

Ik ben vooral benieuwd naar het verschil tussen de twee genoemde LG monitoren. Ik zie een verschil in de voet en de ene zou AH-IPS hebben en de andere IPS. Wat is het verschil? De prijzen zijn hetzelfde, andere specs zijn ook vrijwel identiek.

Wat is jullie advies? Niet zo zeer nodig voor high end gaming, dus 2ms of 5ms zou mijn inziens niet veel uitmaken. Wel ga ik er ook oa photoshop op gebruiken.
Die Iiyama is een TN-scherm. Dat wil je niet voor Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
downtime schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:16:
[...]

Die Iiyama is een TN-scherm. Dat wil je niet voor Photoshop.
Ik heb er geen verstand van, maar dan valt dat scherm blijkbaar al af, waarvoor dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Oei! Monitoren voor Photoshop uitzoeken op de maat van de bezel...
Zou je ze niet liever uitzoeken op beeldkwaliteit en kleurweergave ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Oh, ik ga er geen kunst mee maken. Gebruik photoshop gewoon voor mijn website enzo. Niet zo belangrijk. Dacht vermeld het maar even dat ik er ook photoshop op gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Hmm, in dat geval, de AOC I2367FH met 2mm bezel ?
pricewatch: AOC I2367FH Zwart

edit : Maar wacht, ook die gebruiken valse reclame, het beeld begint pas 10mm binnen het kader.
:(

[ Voor 25% gewijzigd door mercapto op 19-05-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ja dat kom ik dus overal tegen, dunne rand maar dan is er nog een stuk zwart in het lcd display.
Maakt in principe niet uit, 10mm is ook nog prima.

Heb denk ik wel een dvi geschikte monitor nodig, mijn videokaart zou alleen 2dvi poorten hebben hoor ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Het worden er twee van deze
pricewatch: LG IPS237L Zwart

Een dvi naar hdmi kabel zou het probleem met mijn videokaart moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YungTosti
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik heb eergisteren een pricewatch: Asus MX239H Aluminium, Zwart gekocht. De mooiste monitoren die er zijn als je het mij vraagt.

Ze hebben een prijskaartje, maar ze mogen er wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
MuisYa,

Zeker een mooi ding. Alleen jammer van het prijskaartje, specificaties wijken mijn inziens niet echt af van de LG modellen. 70 euro per stuk meerprijs wordt mij toch iets té veel. Maar als je het budget hebt, zeker een mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03
Ik heb de LG gezien ....... wat een goedkope rommel... kan er nix anders van maken. Het lijkt heel wat op een plaatje, maar in het echt is het een enorm gammel ding ( als je hem aandrukt valt hij van het bureau af).

Ik heb 1000x liever de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
RoaDHouse schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:50:
Ik heb de LG gezien ....... wat een goedkope rommel... kan er nix anders van maken. Het lijkt heel wat op een plaatje, maar in het echt is het een enorm gammel ding ( als je hem aandrukt valt hij van het bureau af).

Ik heb 1000x liever de Asus.
Daar zou ik ook voor kiezen ja. Maar ik ben niet van plan om 450 euro neer te leggen voor 2 monitoren. Vind 300 toch wel mooi.

Tenzij er een heel goed argument moet zijn om voor de asus te gaan.. Dat de LG gammel staat vind ik niet voldoende. Ik ga 'm toch niet omhelzen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Draakje5 op 19-05-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:03
Draakje5 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:51:
[...]

Daar zou ik ook voor kiezen ja. Maar ik ben niet van plan om 450 euro neer te leggen voor 2 monitoren. Vind 300 toch wel mooi.

Tenzij er een heel goed argument moet zijn om voor de asus te gaan.. Dat de LG gammel staat vind ik niet voldoende. Ik ga 'm toch niet omhelzen :)
Als je een slecht beeld, een gare voeding, goedkoop plastic ook geen probleem vindt, zou ik zeggen ga ervoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
RoaDHouse schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:13:
[...]

Als je een slecht beeld, een gare voeding, goedkoop plastic ook geen probleem vindt, zou ik zeggen ga ervoor :).
Slecht beeld? :')

En wat is er zo belangrijk aan een voeding? Stroom is stroom.

^ = serieus. Ik wil de Asus best overwegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Draakje5 op 20-05-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Bang en Olufsen geluid. Heb ik niks aan, videokaart is dvi. Geen hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firevlam90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Dit vind ik een hele mooie monitor
#ProductPrijsSubtotaal
1HP x2301 Zwart€ 169,82€ 169,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 169,82

Kweet niet wat je van de rand eronder vind, maar dit is gewoon mijn mening, mooie monitor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Tribits

Onkruid vergaat niet

Draakje5 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:52:
[...]

En wat is er zo belangrijk aan een voeding? Stroom is stroom.
LG heeft in het verleden bepaalde modellen gehad met goedkope condensatoren waardoor de voeding het na een paar jaar nog wel eens voor gezien wilde houden. Maar goed, moet zeggen dat het budget model van LG waar ik nu naar zit te kijken alweer een jaartje of vier zonder problemen meegaat.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Die hp is voor de prijs ook prima. Maar hoe je het went of keert: ik zal waarschijnlijk toch selecteren op de rand, die moet in ieder geval dun zijn. En dan kom ik gauw bij die ene LG uit of die ASUS. Verschil: 120€ voor 2 monitoren, maar is het dit waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Zou bij de ASUS dit een probleem zijn om ze tegen elkaar te zetten?

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/358b4sh.jpg

En ik lees ook dat deze geen volledig scherm ondersteunt

The only downfall of the ASUS MX239H monitor is having no multi-screen solution. It indicates it's not possible to have a number of units of them be linked together and create a super large display.

[ Voor 51% gewijzigd door Draakje5 op 20-05-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:10
Dat lijkt me vreemd, want dat doet je videokaart en niet je beeldscherm.
Je kan in principe 2 willekeurige schermen aansluiten en 1 groot beeld vormen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Ze bedoelen daarmee volgens mij dat je de 3 schermen niet aan elkaar kunt koppelen om er één groot scherm van te maken. Dus dat je m.a.w. maar een kabel van je PC naar de drie schermen hoeft te trekken en dat je dan één scherm ziet in windows. Buiten dat wordt al het gedoe met meerdere schermen door je videokaart geregeld.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:10
Ik ken uberhaupt geen schermen die dat ondersteunen... Dan zou je zo'n Matrox TripleHead moeten gebruiken oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
displayport kun je daisychainen, anders heeft Nvidia op al zijn 6xx serie ondersteuning voor Nvidia surround. Dus 3 schermen. AMD en meerdere schermen hoeft niet eens meer gevraagd te worden, eyefinity bestaat al een tijd ;)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-10-2023
LG maakt prima schermpjes hoor. Kijk gewoon naar de gene die jou het meest aanspreekt. Het handigste is natuurlijk als je ze een keer in het echt ziet. Ik verwacht niet dat het verschil van 140 euro te rechtvaardigen is, maar dat kan ik lastig bepalen wanneer ik beide schermen nog nooit heb gezien.

IPS is nu in opkomst en schijnt een stuk beter te zijn vooral met kijkhoeken. Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Ik heb nu een TN paneel van Asus en voorheen had ik er een van LG beide schermen functioneren nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Beste wat je kunt doen met 2 monitoren die je strak tegenelkaar wilt zetten, is een stukje zwart papier/tape oid aan de achterkant van de schermen plakken zodat je de kier dicht. Op die manier valt een kier(tje) minder snel op. Zeker als je licht achter je schermen hebt. De dikte van de bezel heeft me nooit wat uitgemaakt.
Wat ik frusterender vind is dat je vaak kleurverschil hebt tussen de monitoren. Probeer dus een kaart met 2 DVI aansluitingen te gebruiken, die ook beide digitaal aansturen.
Oh en voor je vingeroefeningen: (Shift+)Windowstoets+pijltjestoetsen. Veel plezier met je setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 00:45
Uh misschien is prettig als je het geen wat je wilt maken ook altijd op waren grote kunt zien, dus geen 1920x1080 scherm omdat dan alle tools buiten je scherm vallen. Misschien is er interesse voor een 2.5k scherm. Dat is toch ruim 2x de breedte van een ouderwetse monitor.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart
pricewatch: LG 29EA93-P Zilver, Zwart

Voordelen:
*geen last van 'bezel'
*werkt volgens mijn iets makkelijker in Photoshop als je 1920x1080 ontwerpen maakt
*beeld is wat compacter 2 maal 23 inch is best breed als je te dicht op zit.

Nadelen
*Is minder totale breedte dan 2x1920 of minder hoog dan 2x1080
*Wat duurdere geprijsd.

PS: voortaan onder hardware -> monitor en videokaart plaatsen daar past het beter aangezien dit topic gaat over volledige builds.

[ Voor 7% gewijzigd door comitatus op 21-05-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:17
Laatst had ik deze gehaald voor een kennis: pricewatch: LG 22EA63V-P Zwart
IPS scherm; niks mis mee (heb ik niet getest met games, omdat hij daar niet voor gekocht was).

[ Voor 19% gewijzigd door PCBaas op 21-05-2013 20:24 ]

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
PCBaas schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:23:
Laatst had ik deze gehaald voor een kennis: pricewatch: LG 22EA63V-P Zwart
IPS scherm; niks mis mee (heb ik niet getest met games, omdat hij daar niet voor gekocht was).
Heb er ook maar 2 van deze gekocht. De 23ea63v-p. 23 inch versie dus.

Is pas nieuw, de ips237 was al zo goed als eol. Betere contrastverhouding dan de ips237 en prima prijs kwaliteit voor zover ik kan zien.

Morgen wss beide binnen.

Anders kwam ik - voor een monitor met dunne rand - gauw boven de 200€ uit, zoals de asus. Die is 80€ duurder per stuk en de specificaties zijn niet zo heel veel beter. Kan nu nog mooie ssd kopen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Nog wel even wennen, maar in principe ben ik er tevreden mee.

Enige minpuntje is dat de schermen nogal wiebelig zijn. Ook sluiten ze niet 100% naadloos op elkaar aan in het midden. Maar dat heb ik misschien ook niet mogen verwachten voor twee dingen van 150 euro..

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/2ajas1g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen met een 29'' monitor?

Ik ben vooral onder de indruk van deze twee:
http://www.lg.com/us/comm...uter-monitors/lg-29EB93-P
http://www.lg.com/us/monitors/lg-29EA93-P-led-monitor

Maar kan geen verschil vinden tussen beide, los van het uiterlijk. Ze staan tevens nogal lastig te vinden op de LG site, verborgen ofzo. Alleen op de US site kan ik beide vinden. Maar ook dat moet lastig en vergelijken kan niet..

Andere die mijn aandacht trok is deze van Dell:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2913WM Zwart

Tips/suggesties?
Pagina: 1