Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop 500-600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. budget 500-600. Ik zal voornamelijk veel op het internet zitten en af en toe wat gamen. Ik ben niet van plan de laptop veel mee te slepen, dus gewicht maakt in feite niet veel uit. Ik zie dat jullie de Dell 15R se veel adviseren, ik heb alleen geen goede ervaring met dell. Ik kreeg de Aldi folder binnen en zag daarin:

Notebook 17.3 MD 99076 (599.00) 3 jaar garantie

Intel core i5-3210M processsor
NVIDIA GeForce GT 645M videokaart met 2GB en HDMI
44 cm beeldscherm in HD (1600x900)
1TB harde schijf
8GB werkgeheugen
CD-/DVD-brander
Bluetooth 4.0
WiFi b/g/n
Gigabit LAN
multikaartlezer
2x USB 2.0 2x 3.0
VGA en HDMI
Afmetingen: 42x33x28 cm
Gewicht inclusief 8 cellen accu: ca 3 kg

Zou dit een geschikte laptop zijn? En is deze prijs redelijk?

Alvast bedankt.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Bij de dell Inspiron 15R SE gaat het specifiek om 1 eigenschap: Het display... En dan ook echt het 1920x1080p display. Als je deze niet kiest dan is er geen specifieke reden om de Dell te kopen ten opzichte van de rest op de markt.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie,

De kwaliteit van het display vind ik niet echt belangrijk.
Maar is deze laptop van de Aldi een beetje een goede aanbieding of zijn er nog andere alternatieven? Iemand ervaring met laptops van de Aldi?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:32
Wisselende ervaringen met laptops van Aldi. Medion is op zich prima qua garantie, maar de kwaliteit van de laptops valt ons bij meerdere modellen tegen. Snel slijtage, batterijen duidelijk mindere kwaliteit (bij ons in ieder geval). Het zijn naar mijn ervaring wel stevige laptops.

Maar wat wil je? Want je geeft de Dell aan als voorbeeld van een laptop die wordt aangeraden terwijl die 15 inch is. De Medion die je hebt gekozen is 17". Ik zou zeker eens naar een winkel gaan om deze maten te vergelijken :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:04:
De kwaliteit van het display vind ik niet echt belangrijk.
Het display is een van de, zo niet het belangrijkste onderdeel van de gebruikservaring.
Maar is deze laptop van de Aldi een beetje een goede aanbieding of zijn er nog andere alternatieven? Iemand ervaring met laptops van de Aldi?
Ik kan zo snel geen reviews vinden, er valt daarom weinig te zeggen over de kwaliteit. Over het algemeen zeg ik dat je een laptop waar geen reviews van zijn beter niet kan kopen vanwege mogelijke koeling en andere kwaliteitsissues.

Als je een review van bijvoorbeeld notebookcheck kunt vinden horen we het graag.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

17" vind ik persoonlijk fijner als poging-tot-desktopvervanger en om te gamen. Wel is het wat zwaarder en minder handzaam, dus wordt 17" vaak afgeraden als je echt portable wilt zijn. Al sleep ik mijn Asus 17" wel altijd mee naar school en ik vind het prima gaan, maarja.

15" is dus wat makkelijker en lichter mee te nemen, maar, het kleinere schermoppervlakte en juist dat ze wat lichter zijn vind ik persoonlijk niet fijn.

Ja, ik weet dat resolutie belangrijker is dan schermoppervlakte, maar toch.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat wil je? Want je geeft de Dell aan als voorbeeld van een laptop die wordt aangeraden terwijl die 15 inch is. De Medion die je hebt gekozen is 17". Ik zou zeker eens naar een winkel gaan om deze maten te vergelijken :)
De maat van het scherm maakt mij ook niet erg veel uit. Ik heb altijd een desktop gehad en vind een groot scherm geen probleem.

Ik vind het ook lastig omdat ik geen reviews kan vinden over de Aldi laptop, maar de specs zien er naar mijn idee wel goed uit, ik heb er alleen niet zoveel verstand van als jullie dus hoor ik graag jullie mening hierover.

En als jullie misschien een alternatief weten met dezelfde (of betere) specs dan hoor ik het ook graag. Ik ga ondertussen nog op zoek naar reviews over de Aldi laptop.

Bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Inspiron 15R SE.

In de pricewatch staat ook een MSI met vergelijkbare specs maar goedkoper, maar de koeling en kwaliteit daarvan is totaal troep.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:32
Medion is vaak gebaseerd op MSI barebones... Maar de Dell is gewoon een hele goede laptop qua prijs/kwaliteit, in zijn prijsklasse vind je eigenlijk niets vergelijkbaars qua GPU, CPU e.d.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Deze medion is in elk geval niet gebaseerd op de msi waar ik het over had, de cx series.

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-11 15:39
Deze Medion is volgens Medion.com de P7816, met dat typenummer kan je wat meer info en korte reviews vinden. Hij is eigenlijk exact hetzelfde als de MD99075 en in Oostenrijk de MD98421. Deze komt er wel goed vanaf. Weet niet of je Duits kunt, zie deze bijvoorbeeld:
http://www.computerbild.d...7816-MD99075-7865145.html

Bij de Oostenrijkse variant vind je ook veel meer en duidelijkere specificaties:
http://www.medion.com/at/...+%28MD98421%29/30015827A1

Een erg groot pluspunt vind ik dat het scherm ontspiegeld is. Verder heeft de laptop ruimte voor een 2e schijf/SSD, ideaal dus maar dat hebben de meeste 17" laptops geloof ik wel tegenwoordig. Ik lees bij de gebruikers reviews dat de accuduur vrij goed is met 5 uur bij normaal internet gebruik.

Lijkt mij dus een mooi ding voor het geld. SSD erbij in en je hebt een erg vlot laptopje met i5, 8GB ram, vlotte videokaart, ontspiegeld scherm en 1TB schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Duits is niet geweldig, maar ik heb wel het een en ander uit de review kunnen halen. Heb inmiddels ook een nederlandse review kunnen vinden:

http://www.diskidee.be/20...bij-aldi-nederland/31521/

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik geloof jullie graag dat de Dell een betere laptop is, heb er ook serieus over nagedacht maar ik heb gewoon geen goede ervaringen met de service van Dell.

Bovendien vind ik de 3 jaar garantie ook belangrijk. Jullie reacties over de Medion zijn ook goed dus ik denk dat ik daarom woensdag deze laptop ga kopen.

Verwijderd

De genoemde 'rewiews' zijn niet bepaald van professionele sites, dergelijke sites zullen vrijwel alles goed vinden. Zinloze review, dus.

Waarschijnlijk hebben ze de laptop niet eens in handen gehad. Er zijn namelijk geen eigen foto's bijgevoegd...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas geen reviews vinden van een professionele site. Dat was eigenlijk in eerste instantie ook de reden waarom ik hier naar jullie mening kwam vragen.

Ik zag nu ook bij mediamarkt de ToshibaSatellite C855-2HW voor 511 euro in de aanbieding staan, maar deze heeft volgens mij een mindere videokaart?

Intel Core i5-3230M
8 GB
1 TB HDD
AMD Radeon HD 7610M (1 GB)

Zou dit een betere optie zijn?

Verwijderd

Toshiba staat echt heel slecht bekend in dit segment.. Ik kwam deze laptop vanmiddag ook al tegen, maar was er ook niet in geslaagd een review te vinden.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

...ik heb alleen geen goede ervaring met dell. Ik kreeg de Aldi folder binnen...

Ben ik de enige die dit wel een grappige opeenvolging van zinnen vind? :+

Daarbuiten kan ik niet meer dan onderstrepen dat je beter weg kunt blijven van Medion, Toshiba, Acer en HP (in ieder geval wat betreft goedkope laptops). De Dell 15R SE is zonder meer de beste oplossing binnen jouw budget.

Dan de volgende vraag: als je de laptop niet vaak meeneemt, kun je dan niet beter gewoon voor een desktop gaan? Deze bieden meer waar voor je geld.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• -Timmehhh-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
Deze week is er een Asus R500 in de aanbieding bij de Media Markt voor € 550.

pricewatch: Asus R500 Series R500VD-SX403H

Ingrediënten: i7, 6 Gb RAM, 500 Gb HDD en een GT610MX.

PSN: Timmehhh84

Verwijderd

Dat is geen goede laptop voor de topicstarter. Los van het feit dat er een 768p scherm in zit is de GT 610MX een behoorlijk trage grafische kaart. TS heeft volgens mij ook weinig aan een i7.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel bij desktop aankoopadvies gekeken, maar een desktop zelf samenstellen is niks voor mij. Bovendien heb ik op mijn studentenkamertje weinig ruimte, het zou kunnen, maar liever niet.

Mijn ouders hebben al een aantal jaar een toshiba laptop en zijn daar tevreden over, maar zij gebruiken deze niet zoveel als ik dat ga doen denk ik. Jammer dat precies deze merken slecht bekend staan. Andere aanbiedingen heb ik nog niet kunnen vinden namelijk.

Als jullie moesten kiezen tussen de Medion of Toshiba, welke zou het dan worden?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:04:
Dat is geen goede laptop voor de topicstarter. Los van het feit dat er een 768p scherm in zit is de GT 610MX een behoorlijk trage grafische kaart. TS heeft volgens mij ook weinig aan een i7.
Was de 610M niet toevallig zo verschikkelijk sloom dat de standaard IGP van Intell sneller was?

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1