VPN Server

Pagina: 1
Acties:

• mikeb106
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-10-2022
Goede middag,

Ik ben van plan om een simpele VPN server op te zetten in mijn huis zodat ik vanaf andere locaties mijn eigen thuisnetwerk kan benaderen. Dat wil ik doen door een extra router naast mijn huidige router (Arcadyan VGV7519, KPN) te zetten en die in te stellen als VPN server. Na veel gegoogle heb ik gevonden dat de router DD-WRT of Tomato met OpenVPN support moet kunnen draaien. Ik ben op zoek naar de goedkoopste oplossing, maar weet niet precies welke router ik moet hebben. Kan iemand mij daar mee helpen? (Tweedehands is ook een oplossing)

Tevens heb ik geprobeerd om een VPN server op te zetten op een vaste PC in mijn thuiswerk maar dit werkt niet. Vanuit andere netwerken kon ik geen verbinding maken met de server en kon ik tevens mijn IP-adres niet pingen. TCP 1723 heb ik geforward. Iemand een idee wat de connectie tegenhoud?

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Mike

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-11 11:18
Door een extra router te plaatsen los je waarschijnlijk je probleem niet op... dit is immers net als je PC gewoon een host in je netwerk waar je port forward naar toe moet doen.

Connect je wel naar je WAN IP van extern? Valt je PC niet in slaapstand na x tijd?
Ping wordt vaak standaard geblokeerd door routers/firewall's, dus dat is opzich logisch.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
mikeb106 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:32:
Tevens heb ik geprobeerd om een VPN server op te zetten op een vaste PC in mijn thuiswerk maar dit werkt niet. Vanuit andere netwerken kon ik geen verbinding maken met de server en kon ik tevens mijn IP-adres niet pingen. TCP 1723 heb ik geforward. Iemand een idee wat de connectie tegenhoud?
Wat zeggen de logfiles?

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-12 18:01

thof

FP ProMod
Wat je ook nog zou kunnen proberen is even een webserver draaien op die poort, om te zien of de portforwarding wel gelukt is.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• mikeb106
Sorry voor mijn late reactie. Na veel gegoogle is het gelukt om de VPN-server op te zetten en er mee te verbinden vanuit een ander netwerk. Nu wil ik echter ook het internet via de VPN server laten lopen (niet via split-tunneling). Zodat de client hetzelfde IP-adres heeft als de VPN server en vrij kan internetten. Dat wil echter niet lukken, de client heeft steeds geen internet verbinding via de VPN. Wat moet ik toestaan op mijn Windows 7 VPN server / router om dat mogelijk te maken?

Alvast bedankt

• mikeb106
*bump*

• Ysabeau
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-04 11:19
Wat voor VPN server heb je precies opgezet? En welk type gebruik je precies?

• mikeb106
Ik heb een simpele VPN server opgezet op mijn windows 7 PC en maak momenteel gebruik van PPTP.

• mikeb106
nobody?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je zal je router moeten debuggen waarom deze geen VPN verkeer doorlaat.

• mikeb106
Het was nog simpeler dan simpel, hoefde alleen een MAC bridge te maken op mijn pc. Dank voor alle hulp bij deze eerste vraag. Nu ik weet dat het werkt wil ik graag een permanenten oplossing met bijvoorbeeld een tweede router in mijn netwerk die fungeert als mijn VPN server (bijv. met DD-WRT).

Wat is de goedkoopste oplossing, en welke router zou ik moeten hebben?

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
Dit gaat heel makkelijk met een Tomato routertje. Ik heb zelf een Netgear WNR3500L en heb hem ook op PPTP draaien (ivm met een iPhone die dat alleen maar ondersteunt). Als je de Tomato van Shibby pakt dan zit er standaard een VPN server in. Kijk hier maar eens hier http://tomato.groov.pl/, wees niet bang de voorpagina is nogal in het pools maar er is ook overal een engelse vertaling van.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• mikeb106
Ik heb even op de site van Shibby zitten kijken, maakt het uit welke firmware de router aankan of beschikken ze allemaal over OpenVpn? Dat kan ik zo 123 niet vinden... Nog een vraag: aangezien ik het internet via die router wil laten lopen is het van belang dat de snelheid deels gewaarborgd blijft, waarbij moet ik letten bij de aankoop? Het aantal flashgeheugen?

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
Openvpn zit er ook in ja. Bij de aankoop moet je in ieder geval letten dat je genoeg troughput hebt, en of er tomato op kan. Ik heb de WNR3500L gekocht omdat dit een speciale Linux router is die gemaakt is voor dd-wrt tomato etc. Ook beschikt deze over gigabit lan en is hij niet al te duur.

Voor troughput benchmarks kun je hier kijken.
http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/

En shibby's mod compatible routers hier.
http://tomato.groov.pl/?page_id=69

[ Voor 23% gewijzigd door chickpoint op 01-06-2013 00:48 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• finniespin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Hoi mikeb106,

Als het klopt heb ik ook dezelfde modem als jou. Gebruik jij glasvezel?
Ik heb namelijk heel veel problemen met portforwarden e.d.

KPN heeft geloof ik ook standaard de DMZ optie uitgeschakeld wat voor veel irritatie zorgt.

Groeten,

Finniespin

i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q

Pagina: 1