Ik ben mijn zoektocht begonnen om thuis de films/muziek wat leuker te laten klinken. Ik ben opzoek naar een leuke receiver + 5.1 speaker set, momenteel heb ik de een simpel 2.1 setje aan mijn pc die het geluid voor films afspeelt en de boxen van de tv voor de kpn ontvanger. Dus alles is al beter volgens mij.
mijn wensen:
- kleine (niet te grote) speakers, melkpak formaat?
- goed geluid, is subjectief, moet ik voor gaan luisteren.
- budget 1000 euro (liever 500, maar kan eventueel gerekt worden tot zo'n 1500)
secundaire wensen:
- integratie met android + iphone (remote/streaming/wat_is_er_mogelijk?)
- netwerk aansluiting voor integratie
- zone mogelijkheden voor slaapkamer of badkamer
gisteren kort wezen luisteren bij een BCC in de buurt. helaas weet ik enkel de prijzen/merken en niet de serie nummers van speakers die ik gehoord had:
- KEF (+/- €375 zag er uit als: Kef KHT2005.3 5.1)
- Boston Accoustics (+/- €400,ik denk: Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 MKII)
- Onkyo (+/- €350, ik denk: Onkyo SKS-HT648 5.1)
- Harman Kardon (€999) dit is wss de HKTS65, deze boxen waren iets groter maar het fomraat vond ik nog leuk.
Het geluid van de eerste drie vond ik te "mager" alsof het midden er niet goed uit kwam. Die van de HK klonk echt veel beter, maar is dan ook gelijk twee keer zo duur. alles werd afgespeeld met een Denon receiver (+/- €450)
omdat ik nog maar net begonnen ben met zoeken heb ik dus al veel vragen:
1) is het verschil tussen de HKTS60 en de HKTS65 enkel dat de sub draadloos is?
2) zijn er nog andere merken/Series die qua formaat bij die HK in de buurt zitten maar leuker geprijsd zijn?
3) mijn gevoel gaat richting een onkyo versterker omdat die volgens mij gunstig geprijsd zijn, maar wat zijn zaken waar ik op moet letten?
4) is het slimmer om het beeld door de receiver te laten lopen of enkel het geluid er naar toe te laten sturen?
5) mijn tv is een philips 46PFL7605H moet ik nog stilstaan dat de receiver het beeld/geluid kan vertragen om de postprocessing van de tv tijd te geven? nu heb ik er met de pc met pc speakers geen last van...
6) als ik een 7.1 receiver koop kan ik dan altijd de niet gebruikte kanalen voor een 2e zone inzetten of is dat een speciale functionaliteit?
mijn wensen:
- kleine (niet te grote) speakers, melkpak formaat?
- goed geluid, is subjectief, moet ik voor gaan luisteren.
- budget 1000 euro (liever 500, maar kan eventueel gerekt worden tot zo'n 1500)
secundaire wensen:
- integratie met android + iphone (remote/streaming/wat_is_er_mogelijk?)
- netwerk aansluiting voor integratie
- zone mogelijkheden voor slaapkamer of badkamer
gisteren kort wezen luisteren bij een BCC in de buurt. helaas weet ik enkel de prijzen/merken en niet de serie nummers van speakers die ik gehoord had:
- KEF (+/- €375 zag er uit als: Kef KHT2005.3 5.1)
- Boston Accoustics (+/- €400,ik denk: Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 MKII)
- Onkyo (+/- €350, ik denk: Onkyo SKS-HT648 5.1)
- Harman Kardon (€999) dit is wss de HKTS65, deze boxen waren iets groter maar het fomraat vond ik nog leuk.
Het geluid van de eerste drie vond ik te "mager" alsof het midden er niet goed uit kwam. Die van de HK klonk echt veel beter, maar is dan ook gelijk twee keer zo duur. alles werd afgespeeld met een Denon receiver (+/- €450)
omdat ik nog maar net begonnen ben met zoeken heb ik dus al veel vragen:
1) is het verschil tussen de HKTS60 en de HKTS65 enkel dat de sub draadloos is?
2) zijn er nog andere merken/Series die qua formaat bij die HK in de buurt zitten maar leuker geprijsd zijn?
3) mijn gevoel gaat richting een onkyo versterker omdat die volgens mij gunstig geprijsd zijn, maar wat zijn zaken waar ik op moet letten?
4) is het slimmer om het beeld door de receiver te laten lopen of enkel het geluid er naar toe te laten sturen?
5) mijn tv is een philips 46PFL7605H moet ik nog stilstaan dat de receiver het beeld/geluid kan vertragen om de postprocessing van de tv tijd te geven? nu heb ik er met de pc met pc speakers geen last van...
6) als ik een 7.1 receiver koop kan ik dan altijd de niet gebruikte kanalen voor een 2e zone inzetten of is dat een speciale functionaliteit?