Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil langzamerhand een computer in elkaar gaan zetten, en ben van plan twee Zotac GTX670 4GB kaarten te installeren op het moederbord. Nou is het me opgevallen dat voor een 'Ivy-Bridge' moederbord, kwa PCIe v3.0 slots, er altijd maar alleen 1x 16-pins OF 2x 8-pins aangesloten kan worden (toch? of zie ik dit verkeerd?). Als je zo'n kaart in een PCIe v3.0 slot op maar 8 pins laat werken, zorgt dat niet voor snelheids problemen? Of maakt dat nog niet uit omdat PCIe v3.0 sowieso ~2x zo veel bandbreedte per pin kan leveren?

Graag jullie mening. ;)
Met vriendelijke groeten,
Danny.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

2X GTX670? Anyway, aan prestaties merk je er weinig. Ik heb 2x een GTX570 in SLi gehad, en je merkt nauwlijks verschil (ik moet wel vermelden dat er een PCI2.0 in een PCI3.0 slot zit/zat)

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Topicstarter
Nauwelijks verschil? Ik wil namelijk een 2560x1440 monitor aansturen en ben bang dat met de nieuwere spellen niet alles op maximale instellingen kan spelen. Het leek mij dat er met een 2560x1440 resolutie nog wel wat ruimte overbleef voor verbetering, daarom twee.
Maar ja, kost wel geld en zal het in een maand of drie bij elkaar moeten schrapen, in de tussentijd zal ik denk ik sowieso 1 videokaart gebruiken totdat ik de tweede kan aanschaffen, en zal ik wel zien of het echt nog wel beter kan. ;)

Nouja, iig bedankt voor je bericht. :P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:42
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:32:
Als je zo'n kaart in een PCIe v3.0 slot op maar 8 pins laat werken, zorgt dat niet voor snelheids problemen?
http://www.techpowerup.co...idge_PCI-Express_Scaling/

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Het zou zo'n ~1-2 % performance schelen, dus nergens waar je zorgen om hoeft te maken ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ah! Bedankt. Dat is net de informatie die ik nodig had.

Het lijkt er op dat PCIe 3.0 x16 wel degelijk beter kan zijn dan PCIe 3.0 x8, maar ja, dat hebben ze getest met een kaart die een klein beetje beter is dan de kaart die ik voor ogen heb, dus denk ik dat het verschil voor mijn kaart/setup ook niet zo veel uit zal maken.

Maar ja, verder moet ik gewoon blij zijn denk ik dat de Intel i7 3770k sowieso de beste CPU is uit alle CPUs die ook PCIe 3.0 ondersteunen, ook al is het maximaal 1 PCIe 3.0 x16 slot tegelijk. Maar ja zelfs dan is het verschil tussen PCIe 2 x16 vs PCIe 3 x8 ook gewoon niet te onderscheiden...

In ieder geval bedankt voor de artikel. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2013 14:19 . Reden: Spellingsfout... ]

Pagina: 1