Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Deze week kreeg ik mijn S4 binnen, en moest gisteren nog wat data van mijn oude toestel de Galaxy 2 overzetten op mijn SD kaart. Na de SD kaart in mijn Galaxy S2 te hebben gehad, nadat deze in mijn S4 gezeten heeft Wil de S2 niet meer opstarten. Hij geeft alleen de opstart met het logo van Samsung weer, maar gaat niet verder naar mijn pincode. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou dit veroorzaakt kunnen zijn door de nieuwere software van de Galaxy S4 die in mijn S2 gekomen is waardoor hij niet meer kan functioneren??
Iemand bekend met dit probleem?!

• manmad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:55
Ben je er zeker van dat hij correct werkte voor je hem instak?

Haal de sd-kaart er eens terug uit? Gaat het dan wel?

Haal je batterij er ook eens voor 30 seconden uit, en probeer dan nog eens

Verwijderd

Topicstarter
Die Galaxy S2 was perfect, dat was het rare. Nog nooit problemen mee gehad. Moest mijn contacten nog overzetten. Die SD kaart zat voorheen in mijn S2 en gebruik hem nu in mijn Galaxy S4. Deed hem dus weer in mijn S2, zette mijn contacten op de SD en weer terug in mijn S4. Starte daarna mijn S2 weer op zonder dat de SD kaart erin zat en hij werkte niet meer. Mijn S4 heeft geen enkel probleem. Het is net alsof er data van mijn S4 in mijn S2 gekomen is waardoor hij nu niet meer functioneert.

Verwijderd

Topicstarter
Batterij is er uit geweest, ook harde reset werkt niet, hij strat de intro op met de tekst Samsung.. maar je hoort ook de tune die daarbij hoort niet. En blijft daar hangen. Skipt niet door naar invoeren pincode

Verwijderd

Topicstarter
Als dit een bug is gaan hier dus meerdere mensen met een S2 dit euvel kunnen krijgen

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Al eens een harde reset geprobeerd, wat prima kan nu alles er toch af is?

http://www.hard-reset.com...galaxy-s2-hard-reset.html

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Verwijderd

Ik kan uit je warrige verhaal niet opmaken of je S2 wel werkt als je nu de SD-kaart er weer in doet. Start hij dan wel op?

Verwijderd

Topicstarter
Idd warrig haha, sorry! (kort samen gevat: SD kaart vanuit de Galaxy S4 in mijn Galaxy S2 gedaan, daarna werkte die S2 dus niet meer)

Nog niet getest met SD kaart. Zal het zo eens doen.

Er staat nog wat data op de S2 die niet verloren mag gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Het terug plaatsen van de SD kaart in de S2 maakt geen verschil uit. Mijn vermoeden is toch echt dat er data uit de S4 in mijn Galaxy S2 gekomen is wat deze crash veroorzaakt. Bedankt Vodaphone winkel die dit voorstelde.... :-s

Verwijderd

Topicstarter
Even voor voor de duidelijkheid. Toen die SD kaart vanuit de Galaxy S4 in de mijn Galaxy S2 kwam, starte hij gewoon op en gaf ook de melding: SD kaart voorbereiden. Heb de contacten naar mijn SD kaart gekopieert, De SD kaart na het kopieren uit de Galaxy S2 gehaald en weer terug geplaatst in de Galaxy S4. Daarna die S2 weer opgestart en hij werkte niet meer. Er heeft dus blijkbaar bij het voorbereiden van de SD kaart in de S2 een data overdracht plaats gevonden wat dit euvel veroorzaakt.

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Kun je wel in de recovery of download mode komen?

[ Voor 20% gewijzigd door Rikkiz0r op 19-05-2013 11:15 ]

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:11:
Even voor voor de duidelijkheid. Toen die SD kaart vanuit de Galaxy S4 in de mijn Galaxy S2 kwam, starte hij gewoon op en gaf ook de melding: SD kaart voorbereiden. Heb de contacten naar mijn SD kaart gekopieert, De SD kaart na het kopieren uit de Galaxy S2 gehaald en weer terug geplaatst in de Galaxy S4. Daarna die S2 weer opgestart en hij werkte niet meer. Er heeft dus blijkbaar bij het voorbereiden van de SD kaart in de S2 een data overdracht plaats gevonden wat dit euvel veroorzaakt.
Wat mij het meest waarschijnlijk lijkt: je hebt de batterij uit je S2 gehaald vóórdat het toestel geheel afgesloten was (de S2 trilt eenmalig voordat hij echt uitgeschakeld is), waardoor er een technisch proces niet afgerond is geworden en dus corrupt is geraakt. Waarschijnlijk heeft de stock Samsung kernel zo je systeem even corrupt gemaakt.

Weet je of het nog mogelijk is om met de toetsencombinatie in download mode of recovery mode te komen?

In download mode kan je namelijk een andere kernel of ROM flashen. Waarschijnlijk verhelpt dat je bootloop, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen.

In recovery mode kan je een wipe/factory reset uitvoeren.

• The Redman
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:11:
Wat mij het meest waarschijnlijk lijkt: je hebt de batterij uit je S2 gehaald vóórdat het toestel geheel afgesloten was (de S2 trilt eenmalig voordat hij echt uitgeschakeld is), waardoor er een technisch proces niet afgerond is geworden en dus corrupt is geraakt. Waarschijnlijk heeft de stock Samsung kernel zo je systeem even corrupt gemaakt.

Weet je of het nog mogelijk is om met de toetsencombinatie in download mode of recovery mode te komen?

In download mode kan je namelijk een andere kernel of ROM flashen. Waarschijnlijk verhelpt dat je bootloop, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen. zie https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRpoUdHEJZ9qlV0apJUIlPIQJzo7la6rmW0TWF3G1orpzoo0MYt

In recovery mode kan je een wipe/factory reset uitvoeren. zie http://4.bp.blogspot.com/-0SunaNOR_6g/TxsW7l1ey6I/AAAAAAAACXs/jt3NbYtYRsI/s1600/Samsung+Galaxy+W+I8150+Recovery+Mode+Button+Combination.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door The Redman op 19-05-2013 14:50 ]

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:31
iets heel anders, waarom gebruik je de sd kaart om je contacten over te zetten? dat synchroniseert toch automatisch?

meer on topic: had je op je s2 iets van apps2sd of data2sd geinstalleerd? dat gaat natuurlijk stuk zonder sd kaart

Verwijderd

Topicstarter
Nou het probleem was dat ik mijn Whatsapp conversatie niet overgezet kreeg op mijn S4, zoals beschreven stond bij FAQ. Had enkel de mogelijkheid om intern een backup te maken, maar geen mogelijkheid om het te kopieren naar de SD kaart. in de vodafone winkel wouden ze het proberen en moest daar dus die SD kaart overplaatsen. Eerst netjes telefoon afgesloten en SD kaart verwisseld.

Wanneer ik die boenstaande methode hierboven uitvoer lopen die Whatsapp conversaties dan gevaar??? Deze heb ik nodig voor een rechtzaak en mogen absoluut niet verloren gaan...

Verwijderd

Topicstarter
ik kan door de 3 aangegeven toetsen ingedrukt te houden in de recovery komen ...

Verwijderd

Als je een full reset/recovery uit gaat voeren en geen backup hebt (wat je, voor zover ik tot heden inschat) niet hebt dan ben je al je whatsapp gesprekken kwijt.

Als je whatsapp op je S4 installeert en je nummer invoert, worden dan niet alle vroegere gesprekken automatisch geladen? Dat gebeurde op mijn DesireHD en Galaxy Nexus in elk geval wel, bij iedere rom die ik flashte. Dat heb ik in 3 jaar tijd minimaal 40x gedaan en dus kreeg ik alle 40 keren de vraag of ik mijn oude historie (die dus ook bij whatsapp op de server is opgeslagen) wilde herstellen.

Dat hele gedeelte in de whatsapp FAQ over SD kaart kopiën is onzin, dat heb ik serieus nog nooit hoeven doen. Installeer whatsapp desnoods eens opnieuw op je S4. Dan moet je die vraag krijgen of je de history wilt herstellen.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat zal ik wederom doen!.. Ik had ook verwacht dat hij mij die vraag stellen zou. maar niks... Daarom dacht ik al dat ik het naar mijn SD moest kopieren.. maar wat je zegt.. dat hele gedeelte is onzin, die optie bestaat niet!
Heb trouwens wel een backup gemaakt (intern geeft de telefoon dan aan) Die backup heb ik via Bleutooth ook naar mijn S4 gestuurd, maar als ik deze probeer te openen geeft de telefoon aan dat hij geen applicatie heeft om het te openen?! ...

Verwijderd

Topicstarter
Bestandsnaam: msgstore-20...17.1.db.crypt Bij openen geeft hij aan : Kan geen applicatie vinden om deze actie uit te voeren

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Je krijgt die vraag om de historie te herstellen als op de interne sd kaart je wa gegevens staan inclusief geschiedenis. Anders vindt hij niks en wordt het een lege installatie. Enige wat je kunt doen is die map kopiëren naar je nieuwe toestel. Of een titanium backup terugzetten.

Als je in download mode kunt komen kun je de stick fw flashen met odin, misschien dat je s2 dan wel opstart. Kun je die map daarna wel kopiëren

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• reyals
Kopieer die backup naar sdcard\Whatsapp\Databases dan zou hij hem zelf moeten herkennen

[ Voor 6% gewijzigd door reyals op 20-05-2013 11:18 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Verwijderd

Topicstarter
Je bent de held van de dag Reyals! Gelukt!.. Gekopieert, whatsapp opnieuw geinstalleerd en hij vond 14000 berichten!

Nu verder met het oorspronkelijke isseu.. de Crash van de S2 door data van de S4 .. ga hem nu de reboot geven en kijken of hij hersteld. Is gewoon frappant dat hij na de SD kaart wissel van S2 naar S4 niet meer kon opstarten. Zal het nogmaals testen als de S2 weer werkt, door de SD kaart van de S4 in de S2 te steken en te kijken hoe de S2 daarop reageert.

Verwijderd

Topicstarter
Duurt dit lang trouwens? staat al redelijke tijd op : DOWNLOADING, DO NOT TURN OFF TARGET
Of moet de S2 aan laptop worden gelinkt voor die download?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 11:40 ]

• reyals
alle kies processen stoppen, Odin starten, s2 aansluiten met USB kabel, via de knop pda de originele fw selecteren (dienblad via sammobile) en op start drukken. Duurt 10 minuten om te installeren

• The Redman
Je hebt twee opties:
1. Je start in recovery mode (volume button up) en klikt op 'Wipe data/Factory reset'
2. Je start in download mode (volume button down) en hangt je telefoon aan je pc met een usb-kabel. Je downloadt een originele ROM ( http://www.sammobile.com/firmwares/1/?model=GT-I9100&pcode=XEN#firmware ) en tegelijkertijd download je Odin ( http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=925569&d=1330549534 ). Klik op 'PDA' in Odin en selecteer het .md5-bestand (de ROM die je net gedownload hebt). Klik op start in Odin en wacht totdat je telefoon zichzelf herstart. Dan is het proces voltooid.

Let wel op dat je telefoon voldoende batterij heeft voor de UITERLIJK tien minuutjes (uitgaan van intensief gebruik!), want mocht je telefoon onverhoopt uitvallen tijdens het flashen of resetten, kan dat vervelende gevolgen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door The Redman op 20-05-2013 12:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb optie 1 uitgevoerd, en daarna reboot system gekozen. Telefoon start weer op.
Nu de SD kaart weer eens verwisselen en kijken of de S2 weer gaat crashen...

THX!!
Pagina: 1