Harman Kardon versterker digital in?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:04
Beste tweakers,

Onlangs heb ik een oude 5.1 versterker in mijn bezit gekregen. Een Harman Kardon AVR 4500. Deze versterker doet het prima icm met mijn luidsprekers maar er is een probleem. Hij geeft geen geluid vanaf de TV.

Vanaf de TV loopt er een optische kabel naar de versterker op de Digital In 1. Eerst was deze op een andere versterker aangesloten en deed hij het prima. Er komt ook een lichtje uit het einde van de kabel dus er komt signaal uit lijkt me. Oftewel het moet aan de versterker liggen.

Als ik op de versterker kijk kan ik verschillende ingangen selecteren. Video 1,2,3,4 DVD, CD, etc. Maar al deze ingangen worden aangegeven als Analoog. Ik kan dus nergens een digitale ingang selecteren. De gebruiksaanwijzing wordt ik ook niet veel wijzer van dus vandaar dat ik het hier even vraag. In de hoop dat een van de audiofielen hier mij verder kan helpen.

Groetjes Jeroen

http://www.hifi-leipzig.d...image.php/pID/794/imgID/4
Een paar plaatjes van de versterker staan daar. Ik heb de TV aangesloten op de bovenste digitale aansluiting.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:50
Meestal moet je de digitale ingangen toewijzen aan een van de kanalen via het menu...

Ik ken de versterker verder niet maar zo is het wel bij onkyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:33
Wat gebeurt er als je op het knopje 'Digital Select' drukt? Ik meen dat het daarmee te maken heeft, durf niks te garanderen :P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21

kraats

Ik rol

Laatst op een oude AVR5000 van me meegemaakt dat ik niet gewoon met de afstandsbediening de digitale ingang kon toewijzen aan de juiste inputselectie. Daarvoor moet je het menu ingaan (wat je op een tv moet bekijken).

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

De tweede stap is het koppelen van de digitale
ingang met de gekozen bron (indien nodig,
anders blijft de analoge gekozen). Druk op digitale
ingangskeuze of op de voorzijde of
op de afstandsbediening. Binnen vijf seconden
kiest u de ingang met de keuzetoetsen op de
voorzijde 5 of de pijltjes toetsen op de
afstandsbediening, tot de gewenste digitale of
analoge ingang in de display verschijnt.
Druk vervolgens op instellen om de nieuwe
digitale koppeling op te slaan. Nadat de
instelling voor een ingang is gemaakt, herhaalt u
het bovenstaande voor alle andere ingangen.
Zo nodig kan zo'n koppeling later weer worden
veranderd; het geheugen van de AVR onthoudt
de instellingen tot ze worden veranderd.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Manual van dat ding is gewoon online te vinden. Kwestie van even Googelen.

https://www.hci-services....nual/AVR%204500%20Eng.pdf

[ Voor 48% gewijzigd door downtime op 19-05-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
De handliding had ik al gevonden inderdaad zoals ik ook al zei in de TS maar daar werd ik niet heel veel wijzer van.

Als ik op digital select druk dan switch hij tussen DTS, Dolby Pro logic enz. Het menu aan de linkerzijd zeg maar.

Ik zal vanmiddag/vanavond even proberen hem op de TV aan te sluiten om te kinken of ik daar een menu naar voren krijg.

Het vervelende is dat er 2 afstandsbedieningen beschikbaar zijn voor deze versterker. 1 uitgebreide en een wat simpelere. Ik beschik alleen maar over de simpele en die heeft geen knoppen voor het instellen van digitale ingangen. Dus het moet echt via de knoppen op de versterker zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Pindakaas op 19-05-2013 11:53 ]

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dan moet je de handleiding ook echt gaan lezen. Voor elk aangesloten apparaat kun je kiezen tussen een analoge ingang of digitaal. Standaard staat alles op analoog ingesteld behalve DVD die standaard digitaal is. Probeer de TV dus eerst eens op de DVD ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Ik heb gisteravond echt de handleiding al wel gelezen hoor. Ik weet dat mijn begrijpend lezen wat moeilijk gaat omdat ik somige audio-termen niet helemaal snap die er in staan maar ik kwam er nog steeds niet uit. Daarom kom ik hier.

Wat ik begrepen heb uit de handleiding is dat voor elke ingang in te stellen is of deze analoog of digitaal moet gebruiken. Standaard staan ze allemaal op analoog behalve de DVD ingang. Die staat standaard op Coaxiaal 1. Coaxiaal kan ik de TV niet aansluiten omdat de TV niet zo een aansluiting heeft.

Om de digitaal in te stellen moet dit volgens mij via het menu op het TV scherm of met de afstandsbediening. (die ik dus niet heb)

Ik ben vanavond pas weer thuis dus ik zal proberen om dit vanavond op de TV aan te sluiten.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nee, heel simpel:
Kies met "source" eerst het juiste kanaal. ( bijvoorbeeld video 1 )
Druk daarna op "digital select" , dan kies je met de pijltjestoetsen ( links/rechts knopje "set" zit ertussen ) opt 1 of 2 (daar waar je kabel inzit ) en dan "set"
et voila

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Die laatste werkte helemaal goed! Super bedankt voor alle input!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodlucknoobs
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-07-2020
Hey,, 2 weken later )

Ook ik had erg veel aan de uitleg van de Harman Kardon optical Dinges waar ik geen ree(t) van snap.
Maar hij doet het !!!

Bedankt !
Pagina: 1