Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere
Jeps, dat weet ik, maar hoe doe ik dat?
(dat dacht ik met die regel te doen maar dat werkte niet)
(dat dacht ik met die regel te doen maar dat werkte niet)
die dns server hangt aan een kabel modem zeker? en is denk ik meteen router voor die win2k?
denk het wel, neem niet aan dat je een hub op je modem hebt...
dus dan blijft er 2 opties over.
die dns server een secondary dns aanmaken, met als master je win2k bak, die kan dan je sec update en is dan ook meteen bereikbaar voor je inet requests.
of gewoon primair laten draaien op de dns server en daarbij een conf tool op je win2k bak zette...
dit als ik je verhaal een beetje begrepen heb.
greetz dre
denk het wel, neem niet aan dat je een hub op je modem hebt...
dus dan blijft er 2 opties over.
die dns server een secondary dns aanmaken, met als master je win2k bak, die kan dan je sec update en is dan ook meteen bereikbaar voor je inet requests.
of gewoon primair laten draaien op de dns server en daarbij een conf tool op je win2k bak zette...
dit als ik je verhaal een beetje begrepen heb.
greetz dre
Het gaat hier om de interne DNS, de Win2k bak hoeft dus geen request van het internet te verwerken, dit geld tevens voor intranet.arendsen.cx.
hmm, m'n vraag is geloof ik dus niet zo duidelijk geformuleerd.....
Nog een poging
:
'k heb twee bakken die ik ieder een deel van m'n prive DNS wil laten doen, *.arendsen.cx en *.intranet.arendsen.cx door de linux bak (ook de DNS server voor de clients), maar die wil ik dus zo configgen (BIND
dat als hij een request krijgt voor *.netwerk.arendsen.cx dat hij deze forward naar die Win2k bak en niet in z'n eigen zone file's gaat opzoeken..
Het internet deel van arendsen.cx DNS wordt door een kompleet andere server gedaan en staat hier helemaal los van.
(de interne server is ook niet bereikbaar voor DNS request vanaf het internet)
'k hoop dat m'n vraag zo duidelijker geformuleerd is
Alvast bedankt
hmm, m'n vraag is geloof ik dus niet zo duidelijk geformuleerd.....
Nog een poging
'k heb twee bakken die ik ieder een deel van m'n prive DNS wil laten doen, *.arendsen.cx en *.intranet.arendsen.cx door de linux bak (ook de DNS server voor de clients), maar die wil ik dus zo configgen (BIND
Het internet deel van arendsen.cx DNS wordt door een kompleet andere server gedaan en staat hier helemaal los van.
(de interne server is ook niet bereikbaar voor DNS request vanaf het internet)
'k hoop dat m'n vraag zo duidelijker geformuleerd is
Alvast bedankt
Dat had ik zelf ook verzonnen,maar in welke file zet ik dat?
de zone file van arendsen.cx of ???
de zone file van arendsen.cx of ???
Pagina: 1