Hallo Iedereen,
Ik heb een PC samengesteld die voornamelijk als volgt gebruikt zal worden (op volgorde van importantie voor mij):
- Gaming
- Video/Foto bewerking
- Werk/Studie (mogelijkheid om veel VM's te draaien)
- Office/Internet e.d.
Het budget is maximaal 2500,= euro.
Ik heb uit de pricewatch een systeem samengesteld waarvan ik zelf denk dat ik daarmee de komende jaren uit de voeten kan.
De vragen die ik heb zijn:
1. Zijn alle componenten compatibel en passen ze ook allemaal in de door mij geselecteerde kast? (volgens mij wel maar het is altijd erg lastig om dat helemaal helder te krijgen)
2. Ik wil een PC die niet al te veel herrie maakt. Zie ook de kast die ik gekozen heb en de CPU koeler. Is de door mij gekozen voeding hiervoor ook de juiste?
3. Is de voeding voldoende voor de door mij gekozen videokaarten?
4. Aangezien ik voor de DATA files, games, videos, foto's en VM's een gewone HDD gekozen heb is het dan verstandig een msata SSD te gebruiken? Heb je daar ook profijt van bij het bewerken van grote tot zeer grote video en foto bestanden?
De PC ziet er als volgt uit:
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Marcel.
Ik heb een PC samengesteld die voornamelijk als volgt gebruikt zal worden (op volgorde van importantie voor mij):
- Gaming
- Video/Foto bewerking
- Werk/Studie (mogelijkheid om veel VM's te draaien)
- Office/Internet e.d.
Het budget is maximaal 2500,= euro.
Ik heb uit de pricewatch een systeem samengesteld waarvan ik zelf denk dat ik daarmee de komende jaren uit de voeten kan.
De vragen die ik heb zijn:
1. Zijn alle componenten compatibel en passen ze ook allemaal in de door mij geselecteerde kast? (volgens mij wel maar het is altijd erg lastig om dat helemaal helder te krijgen)
2. Ik wil een PC die niet al te veel herrie maakt. Zie ook de kast die ik gekozen heb en de CPU koeler. Is de door mij gekozen voeding hiervoor ook de juiste?
3. Is de voeding voldoende voor de door mij gekozen videokaarten?
4. Aangezien ik voor de DATA files, games, videos, foto's en VM's een gewone HDD gekozen heb is het dan verstandig een msata SSD te gebruiken? Heb je daar ook profijt van bij het bewerken van grote tot zeer grote video en foto bestanden?
De PC ziet er als volgt uit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3930K Boxed | € 482,- | € 482,- |
| 1 | Gigabyte GA-X79-UD3 | € 174,- | € 174,- |
| 2 | Asus MATRIX-HD7970-3GD5 | € 443,01 | € 886,02 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 59,29 | € 59,29 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 246,90 | € 246,90 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 24,40 | € 24,40 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 46,49 | € 46,49 |
| 1 | Seasonic Platinum Series 760 Watt | € 157,80 | € 157,80 |
| 2 | Samsung 840 series Pro 128GB | € 109,- | € 218,- |