Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 517319

Topicstarter
Halle allemaal,

Thuis doe ik graag wat gamen, ik heb een redelijke pc.
Maar helaas is het niet mogelijk om internet via kabel te ontvangen.
Mijn pc staat op de eerste verdieping van mijn huis. Maar de Router staat op de begange grond :/ .

Ik ontvang wel draadloos internet, maar heb regelmatig last van lagspikes...

Nu is mijn vraag.. Als ik een range extender aanschaf, zouden mijn problemen dan opgelost kunnen zijn?

Als ik dan die range extender aanschaf, is het dan beter om dan via die extender wel kabel internet te doen?(dit is wel mogelijk dan)

Wat is een goede range extender? moet ik dan iets van dit kaliber aanschaffen?
pricewatch: DrayTek Vigor AP 800

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

groetjes,

Jelle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Wifi is per definitie onbetrouwbaar. Maar begin eens met het scannen van je wifi omgeving en kies een correct kanaal

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:26
Wat voor apparatuur gebruik je nu? Welke router precies en welke ontvanger? Range extenders zonder draad hebben meestal een negatieve invloed op je pingtijden. Waarschijnlijk kun je beter investeren in een degelijk accesspoint/router op de begane grond en/of een goede WiFI-ontvanger voor je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 11:52
Via het stroomnet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat we hier wilen weten is:
- Wie is je ISP, welke snelheid neem je af, welke techniek?
- Je hebt nu een wifi router...waar staat die, wat (hoeveel afstand, verdiepingen, welk type muur / plafond) zit er tussen daar en je PC?
- Heb je de mogelijkheid om een kabel naar beneden te trekken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Ik heb nooit een kabel getrokken, maar van die ethernet via stopcontact aansluitingen, die werken perfect, geen lag. Ik heb Devolo's gebruikt.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Wifi = 50/100mb gedeeld voor alle apparaten in huis versus kabel waar je 1000mb per apparaat kan hebben. groot verschil dus. Recente router van je internet provider is ook geen overbodige luxe omdat die beter QoS doen (lag vrij gamen/tv kijken ook als je download)

Beste is bekabeld, daarna over stroom-adapaters. en als laatste wifi.
als je interactieve tv hebt en meerdere dingen via wifi doet dan vul je wifi ..

Bekabeld is redelijk makkelijk, aan beide kanten van de stekker moet de kleuren overeenkomen,
beste is bv met 20m touw .. een draad van beneden naar bv zolder trekken soms kan je makkelijk langs verwarmingsbuis of bestaande pijpjes trekken.. of recht omhoog vanuit je meterkast.. het is even zoek werk maar meest lagvrij oplossing. als je kant en klare kabel van 20m van verschillende kleuren, koopt bv geel voor zolder, grijs voor slaapkamer etc .. knip desnoods 1 kant van de kabel eraf om door gaatjes in de muur/plafond te komen. .gemakkelijker dan groot gat maken.

Je kan ook naar POF netwerk zoeken, dit is "glasvezel" maar dan van plastic.. maar das eigenlijk erg duur .. versus cat5 kabels

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
vso schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:26:
Wifi = 50/100mb gedeeld voor alle apparaten in huis versus kabel waar je 1000mb per apparaat kan hebben. groot verschil dus. Recente router van je internet provider is ook geen overbodige luxe omdat die beter QoS doen (lag vrij gamen/tv kijken ook als je download)

Beste is bekabeld, daarna over stroom-adapaters. en als laatste wifi.
als je interactieve tv hebt en meerdere dingen via wifi doet dan vul je wifi ..

Bekabeld is redelijk makkelijk, aan beide kanten van de stekker moet de kleuren overeenkomen,
beste is bv met 20m touw .. een draad van beneden naar bv zolder trekken soms kan je makkelijk langs verwarmingsbuis of bestaande pijpjes trekken.. of recht omhoog vanuit je meterkast.. het is even zoek werk maar meest lagvrij oplossing. als je kant en klare kabel van 20m van verschillende kleuren, koopt bv geel voor zolder, grijs voor slaapkamer etc .. knip desnoods 1 kant van de kabel eraf om door gaatjes in de muur/plafond te komen. .gemakkelijker dan groot gat maken.

Je kan ook naar POF netwerk zoeken, dit is "glasvezel" maar dan van plastic.. maar das eigenlijk erg duur .. versus cat5 kabels
Kabel is inderdaad het beste, maar ik ben zelf niet zo'n fan van die stopcontactverbindingen. De verhalen die ik hierover voorbij heb zien komen zijn erg wisselend, en hoe goed ze werken hangt vooral van je bedrading/installatie af. WiFi (zeker over 5GHz) is in mijn ervaring erg stabiel en zeker geschikt voor gaming, op m'n laptop haal ik door het hele huis 150Mbps, en in het beste geval zelfs 300Mbps (ja écht :)) Nou is het hier niet zo druk wat wifi-netwerken betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

enigmafan schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:05:
Ik heb nooit een kabel getrokken, maar van die ethernet via stopcontact aansluitingen, die werken perfect, geen lag. Ik heb Devolo's gebruikt.
Die werken *bij jou* perfect, maar dat zegt absoluut niet dat ze dat bij een ander zullen doen.

Dat is gelijk grootste probleem met die ondingen, je hebt van tevoren geen idee hoe ze gaan werken. Of ze gaan werken hangt af grof gezegd van drie dingen:
- of de stopcontacten in kwestie op zelfde groep zitten
- de totale lengte stroomkabels tussen stopcontacten
- inductieve eigenschappen van andere apparaten in de buurt (op het stroomnet)

Die eerste weet je soms van tevoren, de tweede hoogstwaarschijnlijk niet en de derde alleen als je ooit een HTS Electro opdracht in eigen huis gedaan hebt :o

Komt bij dat "perfect werken" een momentopname is. Als iemand een stofzuiger aansluit op stopcontact naast een van je powerline dingen kan het zomaar je verbinding om zeep helpen.

Ik zou powerline nooit als eerste optie aanraden, en eigenlijk alleen als backup op moment dat je een setje kunt lenen om te testen hoe het bij jou werkt. En een illusie moet je niet hebben, "500Mbps" haal je er nooit mee. 50Mbps is al erg goed, 5Mbps is zelfs allerminst gegarandeerd.

Sowieso gaat het hier om problemen met betrouwbaarheid bij gamen. Dan wil je iets wat geen latency toevoegt en altijd werkt. Daar kun je kort in zijn: Cat5e of Cat6 (of beter) UTP. Gewoon kabel trekken. Het zou helemaal van het zotte zijn om een netwerkkabel naar boven te trekken voor een access point ("range extender" is geen technische term en kan meerdere dingen (AP, WiFi bridge of repeater bijv) inhouden) en dan alsnog draadloos te verbinden met de PC waar je op gamet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
En kabels trekken mits je een loze leiding hebt stelt niets voor. Koop een goede trekveer, dus die stalen, gaat een leven mee en betaalt zichzelf terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas is een kabel trekken niet mogelijk.

ik heb nu thuis een pricewatch: Sitecom Wireless Gigabit Modem Router 300N X4 WLM-4500

en een pricewatch: Sitecom Wi-Fi USB Adapter N300 WLA-2102

van router naar pc is ong. 8 meter door 2 stenen muren van ong. 7cm dik.

Verder hebben we thuis glasvezel internet. met snelheden van ong. 30 mb/s maar boven haal ik max 5 mb/s en zoals ik al eerder zei zijn de lagspikes het aller vervelendste want ik kan van het ene op het andere moment geen youtube streamen..

Ik ben ook slecht in technische taal xD dus aub zo makkelijk mogelijk uitleggen..

Hartstikke bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geeft niks, hier hebben we al meer aan :)

Wel vraag ik me af of je Mbyte en Mbit niet door elkaar haalt. Met 30Mbit/sec glasvezel is 5Mbyte doorvoer al lastig te halen, dus ik vermoed dat je boven 5Mbit haalt. Dat zou voldoende moeten zijn voor youtube, maar ik denk dat idd je draadloze netwerk wat roet in het eten gooit.

ZIt je op de 5Ghz band of op de 2,4Ghz band? De 5Ghz is sneller, vaak wat rustiger maar heeft veel minder bereik, dat zou het e.e.a. kunnen verklaren :)

Ik weet niet of er buren zijn, maar kijk anders eens welke WLAN's er in de buurt zitten. Gebruik een progje als inSSIDer, kun je precies zien wat er zit, welke sterkte en op welk kanaal. Een eigen vrij kanaal of een ongestoord kanaal maakt vaak veel uit :)
In dit geval is meten echt weten :)

Overigens kan het ook schelen dat je een USB stickje gebruikt ipv een normale WLAN kaart. Ontvangst van een USB stick is vaak slechter, en doorvoer gelimiteerd door wat er nog meer op de USB bus zit. Een PCI kaartje met eigen antennes scheelt ook een hoop.

Anders kun je altijd nog een Powerline overwegen, dat gaat op zich wel redelijk - maar zoals al aangegeven zijn de ervaringen per huis en per merk verschillend. Ik heb zelf met Dlink spul goede ervaringen (haal rond de 80Mbit binnenshuis), maar da's wel een nieuwbouwwoning. Kwestie van Trial & Error, en als het niet werkt gewoon terugbrengen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 517319 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:50:
Helaas is een kabel trekken niet mogelijk.
Huh?

Je schreef toch echt eerder:
Als ik dan die range extender aanschaf, is het dan beter om dan via die extender wel kabel internet te doen?(dit is wel mogelijk dan)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
The Eagle schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:35:
ZIt je op de 5Ghz band of op de 2,4Ghz band? De 5Ghz is sneller, vaak wat rustiger maar heeft veel minder bereik, dat zou het e.e.a. kunnen verklaren :)
De twee Sitecom-producten die worden gebruikt ondersteunen allebei geen 5GHz :)
Overigens kan het ook schelen dat je een USB stickje gebruikt ipv een normale WLAN kaart. Ontvangst van een USB stick is vaak slechter, en doorvoer gelimiteerd door wat er nog meer op de USB bus zit. Een PCI kaartje met eigen antennes scheelt ook een hoop.
Helemaal mee eens, een vriend van me heeft goede ervaringen met een PCI-kaartje van TP-Link: pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
Deze heeft ondersteuning voor 5GHz en is daarmee ook nog eens klaar voor de toekomst

Als je dan nog problemen hebt zou je een nieuwe/extra router kunnen overwegen als de pricewatch: TP-Link TL-WDR4300 uit het middensegment of de pricewatch: Asus RT-N66U uit de topklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:51:
[...]

Huh?

Je schreef toch echt eerder:

[...]
Ja klopt, hiermee bedoel ik dat ik die range extender dan in mijn kamer in zou pluggen, en dan via die extender een kabel naar mijn pc zou trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 11:52
Anoniem: 517319 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:50:
van router naar pc is ong. 8 meter door 2 stenen muren van ong. 7cm dik.
Zie je op tegen het boren? Want 7 cm steen is zo gepiept.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet persé het boren maar ik moet van de huiskamer naar mijn fitness ruimte 1 verdieping hoger, dan nog door de hele kamer, dan door een houten kast en dan nog van de kast in mijn kamer naar de andere kant van de kamer waar mijn pc zit... een hoop gedoe en ik weet niet hoe ik moet beginnen of alles mooi zou kunnen wegwerken.
Pagina: 1