Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54
Ik heb hier een iPhone 4s welke van de een op de andere dag niet meer op ons thuis netwerk wil komen. Ook niet op het wifi netwerk van het werk en ook niet op mijn gastnetwerk thuis.

Kan niet voorstellen dat het aan de netwerken ligt omdat op dezelfde netwerken andere iPhones (2x 3gs en 1 4s) wel werken.

Wat heb ik gedaan om te kijken of ik het kon oplossen:
1- wifi uit en weer aan gezet
2- vergeet dit netwerk en daarna opnieuw aangemeld
3- telefoon uit en weer aan
4- telefoon gereset
5- herstel verbindingen
6- terug naar fabrieksinstellingen
7- reserver kopie teruggezet.

Allen zonder resultaat, in het begin kwam ik nog wel op het wifi netwerk maar verbinden met het internet lukt dan niet of ging ontzettend langzaam (onwerkbaar langzaam)
Nu kan ik zelfs niet meer verbinden met het netwerk, ik krijg de volgende melding:
"geen verbinding mogelijk met netwerk 'naam van het netwerk'"

Eerst bij t-mobile geweest, in hun winkel lukte het ook niet om op hun wifi te komen. Men kan de telefoon opsturen ben hem dan 2 weken kwijt.

Vandaag naar de apple store in Amsterdam geweest, en tijdens het wachten voordat we geholpen werden werkte spontaan het wifi wel op deze telefoon in combinatie met het wifi van de apple store.
Netjes op mijn beurt gewacht, maar ja probleem zat er niet in en men kon ook niets terug vinden wat er mis zou moeten zijn. Wel kon men aangeven dat het geen garantie zou zijn (19 maanden oud) en dat je voor 199 euro telefoon kon omruilen voor een nieuwe.

Inmiddels weer thuis, en wat denk je, het werkt weer niet. Iemand een idee? Of gewoon echt kapot en dus opsturen via t-mobile. Of is er nog iets wat ik kan proberen alvorens het reparatie traject in te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Geen garantie? Volgens heb je in Europa recht op 2 jaar, maar dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Garantie zal er wel zijn maar probeer het maar te krijgen. In ieder geval ga ik garantie aanspraak via t-mobile doen omdat hij daar gekocht is.
Wel heb ik ontdekt, dat wanneer ik bluetooth uitzet, wifi in ieder geval nog wat probeert te doen, maar het lukt dan ook niet. Staat bluetooth aan dan krijg ik direct de fout melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Volgensmij geeft apple alleen refurbished toestellen mee als de iphone nog binnen de 12 maanden zit.
Volgens de Nederlandse wet heb je recht op 2 jaar garantie. Het geval is dat je binnen 12 maanden een refurbished toestel kosteloos kunt krijgen na die 12 maanden heb je alleen recht op reparatie. Dus via T-Mobile het toestel opsturen en maar gewoon 2-3 weken wachten voordat het gerepareerd is *
Ik heb het zelf ook gehad maar heb toen een Greyed out wifi connection gehad. Waardoor ik binnen 5 minuten weer buiten stond met een nieuw toestel ~16 maand oud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 21:24
bram1984 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:28:
Geen garantie? Volgens heb je in Europa recht op 2 jaar, maar dat kan aan mij liggen.
Dat ligt aan jou, want die europese regel geldt in Nederland niet. Hier hebben we de regel dat je recht hebt op een degelijk produkt, zonder expliciete termijnen erbij. Dat schijnt een betere regeling te zijn dan die europese 2-jaar regel... alleen die vaagheid maakt het moeilijker om je recht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wifi ontvanger laten maken, heb hetzelfde gehad met m'n ihpone 4. Kost niet bijster veel wanneer je naar de huis tuin en keuken iphone fixer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Telefoon gaat terug naar T-mobile. Wordt vervolgd.

P.S. recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Precies 14 dagen na inleveren bij t-mobile telefoon weer netjes per post thuis ontvangen. Wifi werkt weer. Wat ze gedaan hebben weet ik niet, op de bon staat alleen maar "onderdeel vervangen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Congrats en bedankt voor de update; topics met een open einde zijn irritant :)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-07 14:56
Heb nu ook het Greyed out WIFI probleem en ook alle opties geprobeerd die chippie777 heeft gedaan. Toestel 4S is nog geen 7 maanden oud dus nog in de garantie.
Als ik echter mjas goed begrijp ruilt men een toestel met Greyed out WIFI meteen om... Echter waar heb je dat gedaan? Bij de Apple store in Amsterdam of bij de winkel waar je het toestel hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 09:23
wifi grey out button heb ik ook gehad.
Afspraak gemaakt bij de Genius bar in de Apple store. Werd gelijk omgeruild (refurbished).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Tja te vroeg gejuicht. Wifi werkt wel, maar de speaker niet meer. Met andere woorden, niets te horen wanneer je wordt gebeld. (gaat dus wel over maar je hoort niemand praten) Handsfree speaker werkt wel. Foutje van het in elkaar zetten of domme pech?
In ieder geval kan ie weer terug.

[ Voor 9% gewijzigd door chippie777 op 10-06-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

chippie777 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:59:
Precies 14 dagen na inleveren bij t-mobile telefoon weer netjes per post thuis ontvangen. Wifi werkt weer. Wat ze gedaan hebben weet ik niet, op de bon staat alleen maar "onderdeel vervangen".
Dan zal hij wel omgeruild zijn vermoed ik, of heb je je eigen telefoon weer terug?

Als ik lees dat hij nu meer kapot is dan ervoor vermoed ik een omruiling.. dan krijg je dus de kapotte gerepareerde van een een ander, alleen zien ze daar weer vaak andere dingen over het hoofd (display vervangen> kapotte speaker over het hoofd gezien)

[ Voor 24% gewijzigd door Collaborator op 11-06-2013 09:00 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Nope het is dezelfde, gezien het serie nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Dat wordt dus een tripje naar Amsterdam met vrouwlief :) Kan ook leuk zijn!
Bedankt voor de tip, is een afspraak maken bij de Geniusbar trouwens echt nodig? Loopt het storm met kapotte Apple producten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:36
Zou wel een afspraak inplannen jah, niet zozeer dat de producten stuk gaan maar de Genius Bar wordt ook wel gebruikt om gewoon dingen uit te leggen.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:51
Ik ben er al eens zonder afspraak geweest maar dan kan het maar zo zijn dat je een hele tijd staat te wachten.
(destijds ook een half uur gewacht tot ik terecht kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Toch even melden dat het inderdaad goed mogelijk is om met dit probleem naar de Apple store te gaan in Amsterdam om deze met garantie gewoon te ruilen.
Je krijgt dan een refurbisched gelijk model er voor in de plaats. Had een afspraak, was iets vroeger en eerder de deur uit dan ik eigenlijk de afspraak had :)
Top service, alleen jammer dat ik überhaupt met het probleem kwam te zitten. Verder zeer content met de IPhone 4S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Inmiddels is reparatie 2 achter de rug, althans hij is niet gerepareerd maar er is een vervangend exemplaar opgestuurd. Ziet er uit als nieuw maar zat niet in officiële doos en zonder accessoires. Dus zal wel refurbished zijn. Maar goed, wifi werkt en luidspreker werkt. Laten we hopen dat dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Tja.... :X
Iphone heeft het 2 weken volgehouden. Ook het vervangende exemplaar heeft nu qua wifi (weer greyed-out) de geest gegeven. Wordt weer een trip richting Amsterdam want ik wil niet 2 weken wachten op reparatie en zonder telefoon komen te zitten.
Is dit echt zo'n groot probleem bij Iphones dat de wifi-chip zo snel kapot gaat? Had er eerlijk gezegd voorheen nooit van gehoord.
Nu maar hopen dat ik weer snel een goed exemplaar in mijn handen gedrukt krijg...
Keep you posted...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
Hoe groot is de kans dat 1 persoon dit 3x overkomt?
Mijn derde Iphone 4s heeft weer een greyed out wifi..... ;(
Amsterdam is best een leuke stad maar het kost me wel een hoop tijd iedere keer.
Pagina: 1