Problemen met CPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybrenoppedijk
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-01-2024
Hallo,
Als ik mijn computer heb aanstaan dan is mijn cpu gebruik constant 100.
als ik bij processen kijk staat svchost.exe bovenaan.
kan dit komen door mijn nieuwe monitor Dell Ultrasharp U2312HM?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
alvast bedankt

[ Voor 20% gewijzigd door wybrenoppedijk op 18-05-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 14:23
Kijk of je stress-programma's aan heb staan. Anders doe windows opnieuw installeren.

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Probeer process explorer eens, daarmee kan je vaak wel zien wat er achter die svchost.exe zit. Je virusscanner is up to date, mag ik aannemen?

http://technet.microsoft....ysinternals/bb896653.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
Om antwoord te geven op je vraag, zeer onwaarschijnlijk dat je monitor dit veroorzaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybrenoppedijk
oke maar hoe fix ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Draai nou eerst maar eens process explorer, en vertel ons wat die svchost eigenlijk doet. Als we niet weten wat er aan de hand is kunnen we niks fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybrenoppedijk
Hoe plaats ik hier een afbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-10 19:55

M2M

medicijnman

Upload m ergens bij een gratis imghost. Gebruik google daarvoor

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wybrenoppedijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl/download/Naamloos%2861%29.png

Dit soort dingen (via Google gevonden) had je natuurlijk al geprobeerd?

Forget about hot fixes, register editing and black magic. I even re-installed the whole OS and I got the same problem again! THIS is the quickest and most effective solution to the 99 % CPU usage by SVCHOST.EXE during Microsoft Update procedure. Read on and in 2 minutes you’ll get control on your computer again!

1) Click on Start > All programs > Windows Update
2) In the opened Microsoft Windows Update window click on “Change Settings” in the left grey column.
3) Disable Microsoft Update option and don’t care about the warnings.
4) Go through the uninstall procedure of Microsoft Update and enjoy the possibility of Windows Update again.

And that’s it: you’ll get your updates for Windows anyway and your computer will not be stuck anymore!!!

[ Voor 86% gewijzigd door Aghanim op 18-05-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 04:53
Tot op dit moment heb je vooral topics geplaatst in aankoop advies fora, daar hebben we een wat soepeler beleid.

In de andere fora zoals deze verwachten wanneer je een topic opent enige inzet. Dus zelf zoeken op google, aangeven wat je gevonden hebt en waarom je vermoed dat dat niet werkt. Dit zie ik nog niet terug in dit topic. Graag zou ik dit in je verdere reacties in dit topic wel willen zien. Zie voor verdere informatie hierover: Het algemeen beleid

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Waarom zou dat geprobeerd moeten worden? Zomaar een beetje gokken waar het aan ligt heb je bijzonder weinig aan.
Elke svchost.exe instantie is doorgaans een aantal services. De services in dit proces kun je bijvoorbeeld vinden door naar het PID te kijken(2528). Kijk vervolgens in je service tab van taskmanager en sorteer op PID's en zoek de services op die aan deze PID zijn verbonden. Aan de hand daarvan pas maatregelen nemen. Domweg een advies volgen waarvan je niet eens weet of dat het probleem wel is gaat alleen maar voor meer problemen zorgen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
De eigenaar van dat proces is taskmgmt.exe, kennelijk van Sun (Oracle). Dat kan een onderdeel zijn van een java applicatie. Draai je java applicaties? Kun je ze sluiten, of zelfs deïnstalleren?

Als je een beetje doorzoekt kan je wel meldingen vinden dat het om een trojan zou gaan, maar zo op het eerste gezicht niet van heel betrouwbare bronnen. McAfee noemt het 'potentially unwanted' maar geen virus of trojan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 13:51
Verder lijkt het me ook handig dat er onder Process Explorer nog de kolom Command Line wordt toegevoegd. Gezien het nu lijkt alsof die svchost.exe onder een Service Wrapper van Sun draait lijkt het er in mijn ogen op dat je een slachtoffer bent geworden van een Java Exploit. Ondertussen wordt je pc waarschijnlijk gebruikt om bitcoins te minen of iets degelijks. Kijk eerst is met command line waar die svchost.exe en en taskmgmt.exe staan en of ze te sluiten zijn en of te verwijderen zijn. (Kijk hiermee uit als de bestanden ook werkelijk onder de Windows map staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Je kan ook rechtsklik/properties op taskmgmt.exe doen in process explorer, dan zie je het pad, en welk programma het gestart heeft. Als je dat genoteerd hebt, probeer het proces dan te killen.
Pagina: 1