Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slimjim
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-04 16:53
Beste Tweakers

Ik loop al een tijd met een vraag rond die ik tot op heden nog niet heb kunnen beantwoorden met goed zoeken.
Daartoe stel ik mijn vraag hier, in de hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik zoek een gebruiksvriendelijke manier waarmee ik contracten (snel) kan generen in word. Dat wil zeggen dat ik graag een invul veld wil waar ik bijv. het adres en de naam kan invullen en de optie op bepaalde clausules in of uit te schakelen. Ik wil graag dat hier dan al een kant en klaar document uit komt rollen (in tweevoud met adres gegevens omgewisseld) die ik mogelijk nog kan bewerken voordat ik hem print en op stuur.

Zou er iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit kan bereiken?

Groet,
Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al gezocht en gevonden ? Het is hier op GoT geen helpdesk, we verwachten dan ook enige eigen inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slimjim
ik heb zelf allerlei functies in word geprobeerd, invul velden etc. maar dit werkte niet zoals ik wilde.
verder heb ik gekeken naar infopath maar daar kwam ik niet uit, dus dan acht ik de kans dat hier iets gebruiksvriendelijk uitkomt vrij klein.

Ik denk dat via PHP ook nog een mogelijkheid is maar ik hou het graag ofline beschikbaar voor robuustheidsredenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:04
Als je het via Word zou willen moet je werken met speciale velden. Je voert je informatie in bij Access of Excel en voegt het samen. Voila contract. Maar het is absoluut niet flexibel.

Je zou ook naar gratis/goedkope diensten kunnen kijken als Moneybird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slimjim
via acces en excel heb ik inderdaad ook nog overwogen. Maar dit zou niet gebruiksvriendelijk/flexibel genoeg zijn.

is Moneybird ook geschikt voor contracten? want dit lijkt meer gericht te zijn op facturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De functionaliteit die je in je startpost opgeeft is te realiseren in Word. Ik word dan wel nieuwsgierig naar:
allerlei functies [...]geprobeerd[...] maar dit werkte niet zoals ik wilde.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slimjim
Ik heb gekeken naar ingebouwde functies van word, verwijzingen etc. maar hier kon ik niets geschikts in vinden. Ik heb formulieren geprobeerd te maken in infopath maar dit leek nergens op uit te draaien. Ik heb importen uit excel of access overwogen maar dit vond ik te omslachtig voor een contract per keer.

Nu ben ik bezig met VBA hier heb ik al een aardig ontwerp voor (een formulier dat men kan invullen zodra men een template opstart) maar ik betwijfel de gebruiksvriendelijkheid omdat je in je instellingen volgensmij moet aangeven dat je de inhoud van macro's wil uitvoeren.

maar tot dusver lijkt mij dit de beste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je komt een heel erg eind met de formulieren-editor (2010: ribbon ontwikkelaar). Vba kan ook prima, maar is meer werk, wel mooi: userformuliertje maken, opslaan als template in de templatedirectory, als vertrouwde bron aanmerken of ondertekenen en het enige wat de gebruiker hoeft te doen is het sjabloon te kiezen, formulietje invullen en klaar is het ruwe document. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slimjim
kun je bij het formulieren gedeelte ook bepaalde informatie op meerdere plaatsen invoegen?
bijv "Bedrijf x" moet worden ingevoegd op verschillende regels door het gehele contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Yup. Maak gebruik van bladwijzers en referentievelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slimjim
Ok, dit is best wel awesome!

Bedankt!
Pagina: 1