BSOD W8: video_tdr_failure (nvlddmkm.sys)

Pagina: 1
Acties:

• snapikhet
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-05-2025
Goed, ik krijg dus sinds eergisteren een BSOD met melding video_tdr_failure (nvlddmkm.sys) Lastig, maar volgens allerlei forums op te lossen. Maar ik krijg het niet voor elkaar. :X
Ik tik dit op mijn laptop.

Als ik de Desktop aanzet, heb ik gewoon niet de tijd om of [F2] of [F5] of [F11] te activeren. mijn PC laat de ASROCK schermen niet eens zien.
Even een flits en hup doorstarten naar W8. En dat doet het dus niet. Althans, de boel stopt op het moment dat het aankomt bij de video sectie.
Tada blauw scherm, of nog irritanter, helemaal niks . Een zwart scherm, een rustig ronkende desktop en voor de rest niets. :(

Kan iemand mij advies geven om toch een keer dat ASROCK scherm te zien en zo mijn recovery disk aan de praat te krijgen?(en dan maar hopen dat die het oplost......)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Om de bios in te komen, op F2 drukken voor Asrock dacht ik.
Dat is niet zo moeilijk, je zet de computer aan en flippert dan meteen op de F2. Als het je lukt om die knop 10 keer in te drukken de eerste 3 sekonden nadat je de power erop hebt, ben je zeker in de bios.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Reepje schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:42:
Om de bios in te komen, op F2 drukken voor Asrock dacht ik.
Dat is niet zo moeilijk, je zet de computer aan en flippert dan meteen op de F2. Als het je lukt om die knop 10 keer in te drukken de eerste 3 sekonden nadat je de power erop hebt, ben je zeker in de bios.
En als dat niet lukt, je hdd/ssd storage afkoppelen. Kan ie helemaal niet meer naar windows ;)

• snapikhet
@reepje, Ga ik eens proberen, hoop dat dat werkt, anders ga ik het van @eL_Jay proberen, hoewel, digibeet als ik ben, kan ik dan wijzigingen aanbrengen aan mijn videodriver? of gaan die weer verloren als ik mijn W8 HDD er opnieuw aanhaak. Ach ik zie het wel, nee heb ik |:( ja kan ik krijgen.
Beide in ieder gevval bedankt voor het advies/raad. Wordt vervolgd.

19-5, zoals beloofd: een update:
Geheugen gereduceerd tot 4GB het kleinste dat ik er van maken.

Vandaag ben ik tot hier gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://plus.google.com/u/0/photos/113759612759348247683/albums/5879684752825942273

Met een beetje geluk staan daar 3 foto's.

Het lijkt er op dat ik een andere kaart moet gebruiken om deze kaart weer aan de praat te krijgen, denken jullie ook niet? Ik kom er niet meer uit............. 8)7 }:O

[ Voor 38% gewijzigd door snapikhet op 19-05-2013 16:12 . Reden: update ]

• snapikhet
De videokaart is kapot :-(
Nieuwe besteld