Toon posts:

Pc loopt vast naar ongeveer 4 uur idle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een pc probleem en ik dacht na enorm veel zoeken via google laat ik de vraag maar stellen bij Tweakers.

Ik heb sinds kort een nieuw moederbord en een cpu (Gigabyte 990xa-ud3 / Amd fx 6200).
De temperaturen heb ik gemeten en van de cpu komt hij niet hoger als 50 graden .
Bij het installeren van mijn moederbord en cpu heb ik gelijk mijn Windows er op nieuw opgezet( Windows 7 home premium x64 ) . En daar na de standaard programma's ( virus scan avast ) En de videokaart drivers. Ook heb ik de drivers van mijn moederbord geïnstalleerd.

Het vreemde vind ik alleen nu ik telkens Bf3 probeer te downloaden via origin loopt hij vast naar 4 uur tijd. In die tijd ben ik er niet bij en zie ik ook niet wat er mee gebeurt . En wanneer die vast loopt is het geen bsod maar ik kijk dan naar een scherm met de laatst geopende programma's en ik kan dan niks meer mee het enigste wat helpt is de re start knop indrukken.
Slaapstand is ook uitgeschakeld.
Heeft iemand misschien een idee ?
Alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/6870/pctemp.png
( De fans werken wel maar staan niet aangesloten op het moederbord )

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:57
Blijft hij alleen bij het installeren van BF3 vasthangen of ook gewoon naar 3 uur? Het zou namelijk ook aan je grafische kaart kunnen liggen. Probeer eens windows opnieuw te installeren.

No one is listening until you fart

Verwijderd

Topicstarter
Als je hem een tijd niet gebruikt niet specifiek bij het downloaden van een spel.
Zelf dacht ik aan mijn ssd dat die niet goed .

• Felix!
Probeer eens een met dit programma http://www.hdtune.com/download.html de SSD te testen, als je verschillende error's krijgt, kan het aan je SSD liggen. Als je geen error krijgt, probeer eens windows op een andere harde schijf te zetten, en kijk of je pc vastloopt. Als dit weer het geval is, ligt het aan iets anders. Dan zal het waarschijnlijk de grafische kaart zijn.

Ik heb ook eens meegemaakt dat de pc gewoon freezed, dus niks deed het meer, geen ctrl + alt + delete, geen muisbewegingen niks. Toen bleek dat de grafische kaart kapot was, ik had een andere erin gezet, en het probleem was opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet dat idle maar net onder eeb potje bf3 ook complete freez fps dropte niet opeens. Nu bezig om windows opnieuw te instaleren op een andere schijf en hopen dat dat het is .
Kan het mischien ook aan de sata kabels liggen ? Net gecotroleerd als die goed vast zaten.
Ook de ssd test gedaan hier kwam niks uit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2013 00:09 ]

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-02 15:05
Kijk daarvoor eens in je Windows log en in de health status (smart) van de schijf.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Felix!
Waarschijnlijk ligt het niet aan de kabels, maar je kan het natuurlijk altijd eens proberen.

Als het na de nieuwe installatie van windows weer gebeurd met een andere schijf, dan kan het aan je grafische kaart liggen.

Doe wel alle drivers goed installeren na een schone installatie van windows!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd ( probleem blijft ) ook op de andere schijf . Mijn cpu heb ik een tijd op 100% laten lopen werdt niet warmer als 64 graden.
Mijn gpu heb ik zo net weer helemaal stof vrijgemaakt.
En mijn ram heb ik van sloten verandert.
Kan het misschien zijn dat mijn 600 watt recom voeding te weinig is ?
Al lijkt mij het wel sterk want mijn oude cpu was ook 125 watt en deze ook.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:07

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hoe oud is die voeding?, kan zijn dat er wat slechte condensators in zitten, laats gehad bij mijn Antec van 500W, kon zelfs geen moederbord (Asus AT5NM10T-I) met 2 hd's eraan opstarten, pc wou opstarten en viel terug uit.

Ik wou vragen welke graka erin zat maar dat staat in die mooie screenshot (6850 dus).

[ Voor 16% gewijzigd door Damic op 19-05-2013 10:50 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
27 oktober 2011 heb ik de voeding aangeschaft .
Kan het mischien ook zijn daar dacht ik net aan.
Mijn systeem liep goed voor dat ik mijn moederbord veranderde .
Dat niet die gpu kapot is maar dat de pci slot niet goed functioneert ?

Verwijderd

chek de spanning eens als iknaar u screen kijk klopt het niet de 3.3v +5volt en de +-12v

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:00:
chek de spanning eens als iknaar u screen kijk klopt het niet de 3.3v +5volt en de +-12v
Wat bedoel jij hier pressies ?
Heb ik daar een programma voor nodig ?
Moet ik daarvoor in de bios?

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Als je voeding nog prima werkt,

kun je evt. proberen mem test 86+ te laten draaien voor een nachtje. Problemen met het geheugen kan tot rare verschijnselen leiden.

• Felix!
Inderdaad, probeer eens het geheugen te testen, of probeer ander geheugen erin te zetten.

Ten slot kan het nog altijd je grafische kaart zijn die kapot is.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 19:08

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:00:
Voltages uitlezen met software gaat meestal fout. Als die waardes in de screenshot zouden kloppen (doen ze uiteraard niet) dan was de PC niet eens gestart.

Als je voltages wilt weten moet je toch vaak met een multimeter aan de gang.

@TS
Een Recom voeding is volgens mij niet een van de beste merken. Opzich zou 600W wel voldoende moeten zijn, maar na verloop van tijd 'slijten' voedingen en kunnen ze vaak niet meer de behaalde wattages halen.

Verwijderd

Waarschijnlijk is het de Vcore droop , deze schakelt zichzelf naar beneden afhankelijk van de activiteit die er op het moment plaats vindt.en de setting die je moet veranderen als ik het goed heb op gigabyte board is het naar low te zetten (ten opzichte van Asus high).

Bij normaal gebruik schakelt hij dan naar beneden maar als er op eens meer wordt gevraagd kan het de vraag niet aan en loopt hij vast.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:19:
Waarschijnlijk is het de Vcore droop , deze schakelt zichzelf naar beneden afhankelijk van de activiteit die er op het moment plaats vindt.en de setting die je moet veranderen als ik het goed heb op gigabyte board is het naar low te zetten (ten opzichte van Asus high).

Bij normaal gebruik schakelt hij dan naar beneden maar als er op eens meer wordt gevraagd kan het de vraag niet aan en loopt hij vast.
De vcore stond op auto.
Dit heb ik verandert naar normal.
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/6884/11132123123123.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2013 12:51 ]

Verwijderd

Het is Vcore Loadline calibration , die moet op low als ik mij niet vergis , momentje link ik even de xtremesystems.org link voor Gigatbyte mainboards

http://www.xtremesystems....7-GIGABYTE-9xx-AM3-thread

Hier zou je genoeg moeten kunnen vinden om je op weg te helpen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2013 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na wat zoek werk ben ik tot de conclussie gekomen dat het mogelijk komt door Cool and Quiet.
Maar ik heb de hele bios door lopen spitten maar ik ben die optie maar niet tegen gekomen.
Iemand misschien een idee waar dat te vinden is ?

Gevonden ik laat hem nu een tijd aan staan en hopen dat dit het probleem was.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2013 15:55 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Cool'n'quiet zou volgens mij in het bios/uefi gedisabled moeten kunnen worden.

Probeer deze werkwijze eens: http://yourbusiness.azcen...amds-coolnquiet-5045.html.

(mogelijk een beetje variatie met een ander mobo)

Verwijderd

Topicstarter
Dit was inderdaad het probleem ik heb hem nu 24 uur aan met ongeveer 19 uur niet gebruikt zonder ook maar 1 probleem.

Allemaal bedankt met helpen van mijn pc
Het wordt hoog gewaardeerd
Groeten Kippen144
Pagina: 1