Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bandbreedte vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn thuisnetwerk heb ik een internetverbinding welke 60 Mbps downloadspeed en 3.5 uploadspeed garandeerd. In een normale situatie consumeren een vijftal gebruikers deze bandbreedte.
Er is geen switch/router actief die al het verkeer regelt.
Op mijn laptop zit een draadloze netwerkadapter die snelheden tot 65 Mbit/sec aankan.

Als test voerde ik vanuit een linux bak een hping3 aanval uit naar mijn eigen laptop.
Gevolg hiervan is dat de netwerkadapter ongeveer voor 50% belast geraakte.

Op dat moment consumeert mijn laptop dus 32.5 Mbit/s aan bandbreedte (de helft van 65).
Wilt dit zeggen dat er voor de andere clients in het netwerk nog maar 27.5Mbit/s te verdelen valt?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Je thuisnetwerk heeft niets met je internet verbinding te maken.

Even niets...

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:07

Fiber

Beaches are for storming.

De switch en router zitten in je modem ingebouwd, anders kun je nooit met vijf anderen het internet op.

En ja de snelheid wordt gedeeld, dus het is niet netjes om de verbinding helemaal dicht te trekken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Topicstarter
FireDrunk schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:36:
Je thuisnetwerk heeft niets met je internet verbinding te maken.
Hoezo hebben gebruikers die bandbreedte consumeren niets met internet verbinding te maken?

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:37

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:40:
[...]

Hoezo hebben gebruikers die bandbreedte consumeren niets met internet verbinding te maken?
Verkeer binnen het thuisnetwerk (dus bijvoorbeeld van je Linux machine naar je laptop) gaat niet ten koste van je internetbandbreedte.

Jij kunt 30 Mbps naar je laptop sturen en tegelijkertijd kan iemand anders rustig 60 Mbps van het internet halen terwijl er 2 andere machines met 100 Mbps over ethernet files aan het uitwisselen zijn (er van uitgaand dat de router deze hoeveelheid verkeer aan kan).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:40:
[...]

Als je vanuit je interne netwerk een aanval op een interne host uitvoert dan gaat dat verkeer niet het internet op

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Rannasha schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 17:42:
[...]

Verkeer binnen het thuisnetwerk (dus bijvoorbeeld van je Linux machine naar je laptop) gaat niet ten koste van je internetbandbreedte.

Jij kunt 30 Mbps naar je laptop sturen en tegelijkertijd kan iemand anders rustig 60 Mbps van het internet halen terwijl er 2 andere machines met 100 Mbps over ethernet files aan het uitwisselen zijn (er van uitgaand dat de router deze hoeveelheid verkeer aan kan).
Ok, dit wist ik niet.
En hoe kan windows dit onderscheid maken?
Stel, een laptop haalt 20 Mbps van het internet af en genereert intern ook nog eens 20Mbps.

Zal dan in Windows taakbeheer 40 Mbps aangegeven worden?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Ja, de bestemming van die 2 is anders. Internet verkeer gaat altijd over je Default Gateway.
Vaak met een IP adres als 192.168.1.1. Als je zelf dan op 192.168.1.150 zit, en je hebt nog iemand die IP adres 192.168.1.151 heeft, kan je met de wat specifiekere tools zien dat er 20Mbps naar .1 gaat en 20Mbps naar 151.

Tools als WireShark kunnen hier goed inzicht in geven.

Even niets...

Pagina: 1