Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-11 10:32
Hey,

Mijn oude Nokia-gsm heeft het eindelijk (spijtig genoeg) begeven. Het was een 6110 Navigator en kan'm niet meer opladen... Waarschijnlijk ligt het ergens in het contact binnen de gsm zelf.

Ik heb een geluk nog vlak ervoor alles op Nokia Suite kunnen zetten en zelfs een back-up bestand kunnen maken (zo'n .nbu bestand)... Nu vraag ik mezelf af, als ik een nieuwe Nokia gsm koop, kan ik dit er dan op zetten? zodanig dat al mijn contacten en gegevens zoals notites en berichten daarop komen te staan?

Wat ik eigelijk zoek als gsm:
1) een gsm, geen smartpone, geen puur touchscreen, ik zou nl. zo'n typisch toetsenbord willen hebben waarmee je nog blindelings kunt typen ;-) Liefst Nokia zodanig dat ik zonder problemen mijn contacten via Nokia suite terug kan overbrengen. (indien ik deze kan exporteren naar andere merken, mogen die merken ook)
2) de mogelijkheid om er notities mee te nemen. Dit is nl. de enigste feature die ik momenteel gebruik buiten bellen en sms'en... Heel zelden neem ik ook wel foto's, maar dit is bijkomend en helemaal geen deal maker/breaker.
3) de batterij-levensduur moet echt wel degelijk zijn! Ik weet niet wat de hedendaagse technologie toelaat, maar als er een gsm langer kan meegaan dan 2 weken, zou dat zeer interessant zijn! (Zoals de nieuwe Nokia 1.. maar dat schermpje is net iets te klein voor me denk ik)
4) natuurlijk zo goedkoop mogelijk... Liefst onder de 100EUR, maar indien er echt een zeer goede gsm zou bestaan voor minder dan 150EUR die minstens dan 5 jaar zal meegaan is dat ook een zeer goede optie.

Dit is het denk ik. :)

Bij voorbaar dank,
Alain

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-11 10:32
Heb tevens eens snel rondgekeken en vindt die Nokia 301 geen slechte keuze? (2013 Q2 release date.. iemand dat hier iets meer over weet?)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Je Nokia was een Symbian toestel (een S60), de 301 is een Asha (een S40) toestel. Weet niet of dat goed gaat met je backup terugzetten, maar kans is kleiner dat dat succesvol is dan op een Symbian toestel lijkt me.

Kijk ik in pricewatch op Symbian toestellen van Nokia onder de 200 Euro met qwerty toetsenbord, heb ik er gelijk 3 te pakken rond de 150 Euro.