• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
Beste tweakers,

Ik heb net een 2de sapphire hd7970 dual-x OC in mijn pc gestopt.

Nu loop ik alleen tegen een paar probleempjes aan.

Als ik in CCC de crossfire optie wil inschakelen zegt hij dat de interne CF bridge niet goed is aangesloten en dat beide brugaansluitingen aangesloten moeten worden, maar je hoeft toch maar 1 van de 2 aan te sluiten?
Ik heb namelijk niet nog een bridge. (wel 1 of trifire te draaien en een sli bridge).

Ook draait mijn nieuwe kaart heel erg warm, hij zit op stock clocks maar toch op 81 graden...
Ik ben en bitcoins mee aan het minen en door de warmte clockt hij zelfs een stukje terug.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de airflow ligt, er zit genoeg ruimte bij de fans:
http://s1276.photobucket....af5c1.jpg.html?sort=3&o=0
http://s1276.photobucket....45792.jpg.html?sort=3&o=1

Ook kan ik de nieuwe kaart niet overclocken, als ik de snelheden verhoog in trixx en dan apply doe gaan ze weer naar stock.

Iemand enig idee hoe ik deze probleme kan oplossen?

Bedankt,
Joost.

[ Voor 6% gewijzigd door joost18 op 18-05-2013 16:17 ]

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Hebben meer info nodig dan dit. Wat is bijvoorbeeld je processor, het moederbord, je voeding (merk + uitvoering, dus niet alleen wattage roepen). Volgens mij zijn die Sapphire kaarten voltage locked, ze waren volgens mij niet zulke goede overclockers. Je kaarten lijken ook wat te hangen trouwens, zitten ze wel goed in de PCI-E slot?

• joost18
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01-2024
3570k, asus p8z77-v premium, silverstone strider 750 watt. de sapphire kaarten zijn niet voltage locked en zijn just prachtige overclockers.

Ze zitten prima in het pci-e slot.

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Heb je de kaarten apart getest, zowel in slot 1 als 2? Heb je a geprobeerd de Crossfire bridge om te draaien of op de 2de aansluiting aan te sluiten. Het kan van alles zijn, zou eerst maar met die Crossfire bridge beginnen.

Verwijderd

normaal zit er toch bij elke kaart een crossfire brigde?

• sinn3d
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-02 18:18
Joost,

Je zou kunnen proberen 13.5 beta drivers installeren en daarna de AMD catalyst application profiles eroverheen gooien.

Dit heeft voor mijn 7870xt crossfire ook het een en ander verholpen.

• MatthijsTange
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-01 13:33
Ik heb exact het zelfde probleem, ik kan namelijk ook niet me crosfire inschakelen, hij zegt dat ik er 2 moet aansluiten en dat ik eens de handleiding moet gaan lezen.

Specs:
Asus M4A88T-V EVO
CPU: AMD Phenom x6
GPU: 2x Sapphire 4870
1 crossfire bridge
750watt voeding

Ik ben erg benieuwd wat het is... aangezien dit de eerste keer voor mij is dt ik crossfire gebruik

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
1 Bridge zou idd gewoon moeten werken, misschien kan je de andere aansluiting proberen?

Wat je ook nog kan proberen is de andere kaart als primary te gebruiken, dus je scherm op de onderste aan te sluiten?

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Of je luistert gewoon naar de melding, zet je trots opzij, en je drukt dat tweede crossfire kabeltje er gewoon in. Kijken of je dan nog steeds die melding krijgt.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Pagina: 1