Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HTPC nog even een check voor aankoop

Pagina: 1
Acties:

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-11 23:23
Hoi,

Ik heb lang gezocht en en na veel wikken en wegen ben ik tot deze setup gekomen. Ik heb voor Intel gekozen omdat ik OpenELEC ga draaien en AMD hier problemen heeft met o.a. HD-audio.

Waar hij aan moet voldoen:

- Vloeiend 1080p / ISO's etc streamen vanaf NAS
- 3D afspelen

Naast streamen ga ik er verder niets mee doen. Als ik hem niet in gebruik neem is het de bedoeling dat hij in standby geplaatst wordt, zodat hij niet elke keer opnieuw hoeft te booten voor gebruik.

Het geluid en beeld moet via de HDMI uitgang naar mijn reciever gaan waarna het beeld wordt doorgestuurd naar mijn Panasonic 55ST50 tv.

Voordat ik alles ga aanschaffen willen ik nog graag even weten of ik geen onverwachte dingen tegenkom. Alles past netjes in de behuizing, en de 150W picopsu is ook voldoende?

Ik heb overigens gelezen dat de streacom picopsu's niet zo geweldig zijn, en er zijn nogal veel nare dingen over te lezen. Hier op tweakers wordt naar de minibox picopsu verwezen als vervanger:
pricewatch: Mini-box picoPSU 150-XT + 80W Adapter Power Kit
Deze is goedkoper en doet zijn werk net zo goed?

De SSD de bij de lijst staat komt trouwens pas als laatste erbij, ga eerst eens kijken hoe alles van een USB stick loopt.

Ook moet er nog een IR reciever inkomen en moet ik een afstandsbediening uitzoeken. Iemand hier tips voor?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3225 Boxed€ 117,-€ 117,-
1Asus P8-H77-I€ 88,90€ 88,90
1Streacom FC8 Evo Zwart€ 134,50€ 134,50
1Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9€ 37,40€ 37,40
1Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit€ 54,25€ 54,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 432,05

[ Voor 17% gewijzigd door hdtracer op 19-05-2013 17:55 ]

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb dezelfde behuizing, met een 90 W picopsu met 100 W voeding. Geen enkel probleem in combinatie met een A6-3500 en losse Nvidia GT610. Weliswaar is dat een vrij zuinige GPU, maar desalniettemin een losse kaart. Met jouw systeem zou je dus zeker ook met een 90 W uit moeten kunnen komen, maar met minder hoef je je ook geen zorgen te maken lijkt me. Je hebt geen losse GPU en de i3 is alweer een stukje zuiniger dan mijn A6.

De FC8 evo is een mooie kast. Ik vind hem prima afgewerkt en koeling van de cpu werkt prima. Een van de weinige behuizingen die niet misstaat naast de designmeubelen.

Voor bediening kan ik je Flirc van harte kunnen aanbevelen. Die kan je helemaal zo inprogrammeren als je zelf wilt, als ware het een toetsenbord. Ideaal! Veel beter dan de Streacom ir-receiver, die is veel te beperkt voor XBMC. Enige nadeel met Flirc is dat hij als een soort usb-dongle komt, maar ik ga hem binnenkort uit z'n behuizing halen, dan moet hij gewoon onzichtbaar achter het ir-raampje van de Streacom passen.

Kwa moederbord zou ik nog even overwegen of je niet toch voor de Asus wilt gaan. Is deels een gevoelskwestie, maar het is wel vaak net wat degelijker dan Asrock.

Een SSD is naar mijn ervaring redelijk onnodig met Openelec. Een snelle SD-kaart is meer dan prima, daar merk je geen verschil meer mee, zeker niet omdat je hem niet telkens laat booten.

• hdtracer
Bedankt voor je reactie!
Ik ga eens naar Flirc kijken =)

Welke Asus zou jij dan aanbevelen? Ik heb namelijk hetzelfde gevoel. Altijd Asus gehad, en vond Asrock beetje (cheapy underdog als het ware). Maar wellicht is dat ondertussen veranderd?

Wellicht deze?
http://www.asus.com/Motherboards/P8H77I/

Een SD kaart kan ik toch niet kwijt ofwel?

[ Voor 17% gewijzigd door hdtracer op 19-05-2013 09:08 ]

Verwijderd

ASRock heeft de laatste jaren behoorlijke stappen gezet qua kwaliteit van de moederborden. Ikzelf draai sinds een jaar naar volle tevredenheid Llano op een ASRock moederbord, op aanraden van veel mensen hier. Support, drivers en downloads/geheugenlijsten etc. is ook in orde. Je zou dus rustig ASRock kunnen nemen.

• HvB83
Je bent met deze case redelijk beperkt in je mobo-keuze, dat blijft een probleem. Daar liep ik ook al tegenaan toen ik mijn htpc bouwde.

Wat ik van de Asrock begrijp na een kwartiertje Googlen op andere builds met deze case lijkt het erop dat je daarbij in de problemen komt met je USB3-aansluiting. Als je daaraan gehecht bent, dan is dat wel een minpunt.

Volgens mij heeft de Asus P8H77-I verder geen componenten die ergens in de weg komen te zitten.

Maar welk mobo je ook kiest, ik zou hem altijd eerst droog inbouwen zonder dat je met thermal paste gaat kliederen om te zien of er ergens componenten in de weg zouden kunnen zitten. Mocht het dan echt niet gaan, dan kan je hem altijd nog omruilen.

• hdtracer
Bedankt, aangezien jij de case zelf hebt en dus uit ervaring spreekt vind ik het prettig van jou feedback te krijgen. Ik heb naar het usb probleem gekeken, en dat is inderdaad niet heel erg handig.

Aangezien het verschil enkele luttele euro's is ga ik toch maar voor de Asus. En zoals jij al zij; eerst even alles droog erin leggen en kijken of het past. Maar op internet worden setups aangeboden voor de Streacom F8 met dit Asus bord, dus dat lijkt mij eigenlijk geen probleem.

En zou je me misschien kunnen uitleggen hoe ik dan een SD kaart kan gebruiken om OpenELEC op te installeren? Hoe sluit ik die aan, en is het mogelijk om deze binnen de case te leggen?

En zou deze picopsu genoeg zijn om alles te laten draaien:
pricewatch: Mini-box picoPSU 90 + 80W Adapter Power Kit
Of is het toch nodig om voor deze te gaan:
pricewatch: Mini-box picoPSU 150-XT + 80W Adapter Power Kit

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 41% gewijzigd door hdtracer op 19-05-2013 10:45 ]

• HvB83
Beetje achterhaalde informatie van mijn kant. Met usb3 haal je inmiddels ook ruimschoots de hogere snelheden. Dan zou ik de aansluitingen ofwel intern houden, of met deze kabel (http://www.allekabels.nl/...racket-2-usb-poorten.html) naar de achterkant brengen, tenzij je natuurlijk al andere plannen voor dat slot had...

Vervolgens daar een Sandisk Extreme usb key aan hangen, dan moet het goed gaan. Openelec gebruikt hem alleen voor het booten (wat je niet vaak gaat doen zeg je) en voor het updaten van de library. Die key is ruimschoots sneller dan platter-drives, maar wel iets trager dan een fatsoenlijke ssd. For piece of mind zou je dus dat geld nog kunnen uitgeven, maar ik vraag me af of je het in de praktijk merkt.

Als ik zie wat voor setup ik heb, dan moet die van jou zeker draaien met die 80 W voeding. De mijne heb ik bij Logicsupply vandaan. Fijne tent die alles op voorraad hebben en waar ik ook nog mocht ruilen als het niet goed zou zijn.

• hdtracer
Thanks. Ik probeer eerst wel even vanaf een USB stick, kan altijd nog naar een SSD overstappen. Scheelt toch weer snel €60.-

Die Logicsupply is een handige website. Heb nu alles bijelkaar gevonden en ga binnenkort maar eens bestellen. Zal hier foto's en dergelijke van de build toevoegen.

• hdtracer
Inmiddels heb ik hem in elkaar gezet. Volledige specs; (De SSD heb ik van een tweaker voordelig overgenomen anders was ik nooit voor een 128GB gegaan)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 3225 Boxed€ 117,70€ 117,70
1Asus P8-H77-I€ 88,-€ 88,-
1Streacom FC8 Evo Zwart€ 135,70€ 135,70
1Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9€ 37,50€ 37,50
1Mini-box picoPSU 150-XT + 80W Adapter Power Kit€ 69,95€ 69,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 95,-€ 95,-
1Noctua NT-H1€ 6,50€ 6,50
1Streacom ST-SC30 USB3.0 INT CB€ 8,95€ 8,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 559,30

Fotos
http://pho.to/2SRck

Alles draait heel snel en zeer stabiel. Kwa warmte valt het ook reuze mee. Ik zit rond de 45 graden tijdens het films kijken.
Pagina: 1