Toon posts:

3 schermen met defecte pixels (samsung) / andere ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi folks,

als vervanging voor mijn 2343BW (5j oude 24" monitor met geen énkel defect
yours for a good price :> )
heb ik me een tripple monitor stand aangekocht en enkele S24a450.
(http://www.samsung.com/us/business/monitors/LS24A450BST/ZA)

echter alle drie hebben àllen 1 à 2 defecte pixels (!)

deze zitten niet in het midden of gegroepeerd en het valt zo goed als niet op bij normaal gebruik maar deze zijn nieuw aangekocht en de samsung support bevestigt me dat ik recht heb deze om te ruilen. (zowiezo 7d retour garantie dus kan andere vragen maar wie zegt me dat andere niet zelfde prbl hebben?)
ik ga dus zoeken naar alternatieven.

even ter info ;
a>ik heb mijn eigen sound omgeving (logitech ac/dts 5.1) en 2x nvidia 670 (=2 dvi,hdmi,dp) met 3mon. stand.
b>gebruik basically de normale desktop zaken, hierna soms wat (mkv 1080p) films en wat games (3screen preferred). deze laatste 2 preferen wel meer en meer...
c> 24" mon volstaat (tot 27" kan maar view afstand vrij beperkt aldus 24" lijkt meer dan genoeg)
d>geen blue-ray in gebruik
e>de monitoren moeten relatief laag zeker zijn in latency (dus zeker <5ms maar de meeste vendors hanteren soms hun eigen specs/test environments hieromtrent waardoor die waarde niet altijd zo correct lijkt)
f>de centrale monitor mag iets zeker "meer" zijn dan de rest (bvb dié enkel met voor 3D support, usb connectors voor mouse/keyb etc...)
g> ik heb kort wel enkel andere monitoren bekeken met andere technologien (ips ed.) maar daar nog niet verder op ingegaan. evenmin op mon's met een kleinere rand ("bezel"?)
h>in principe geen beperking qua $$ maar schat dit tem 250 € tenzij alternatieve displays grote meerwaarde zouden geven.

ik zou graag Samsung verder behouden maar ik sta open voor suggesties
(en ja ook voor andere merken hoe hard het me lijkt).

toegegeven,
de mogelijkheid om 3D films te kunnen bekijken (dus per definitie enkel op het main main)
is leuk maar ik heb geen énkele ervaring met deze technologie en verwacht niet dat deze kan concurreren met de hedendaagse TV's.
een "backlight" (achtergrond lampje/omgeving) dat het bekijken van films aangenamer maakt door in background een kleine light source te voorzien lijkt me iets dat ik zélf zal moeten voorzien.

mvg

edit : correctie model/link

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2013 19:03 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-02 22:10
Ik heb zelf al een tijdje 3 Samsung 2443BWs, maar als ik vandaag de dag voor een set zou kijken, zou ik 3 U2414Ms kopen (of de goedkopere 1080p modellen, maar zelf wil ik 16:10, zeker met 3 monitoren).
Een vriend van me heeft diezelfde setup op aanraden van mijn kant, en is uiterst tevreden (en ik jaloers). <3

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 18-05-2013 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Vipeax,
bedankt voor de suggestie

je bedoelt waarschijnlijk U2412M?

deze mon is 16:10 en voor tripple setup is deze keuze idd meer aanvaardbaar.
ik kijk ook graag filmpjes waar 16:9 beter uit komt ...
blijft een moeilijke keuze maar nu valt mijn oog op de dell U2312HM
eerst niet opgemerkt omdat het 'maar' 23" was maar goed...

op tftcentral krijg die ook een goeie review
ips, non glare, wall mount, dvi, voeding in scherm ipv losse adaptor, knopjes bereikbaar...

geen bleeding zoals ik hier in een forumpost las

Verwijderd

Een linkje is misschien handig, "ls24sa450" geeft 0 hits op google.
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 18:33:
je bedoelt waarschijnlijk U2412M?
Ongetwijfeld.
ik kijk ook graag filmpjes waar 16:9 beter uit komt ...
Waarom komt dat er beter uit? Zwarte balken heb je sowieso bij de meeste films. Of je nu 400px of 280px zware balken hebt maakt nu ook niet zoveel uit..

Verwijderd

Topicstarter
@Dark,
bedankt voor de opmerking,
ik heb de naam in m'n post gecorrigeerd en een linkje toegevoegd.