• sthij
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb mijn pc nu ongeveer een jaar en hij deed het altijd stabiel tot nu als ik bijvoorbeeld films kijk wil die nog wel is freezen of een blauw scherm tonen bij gamen nooit.

Ik heb memtest (geen problemen) gedraaidt ik heb 1 stik ram eruit gehaald en andersom ook en het probleem bleef en ik heb de bios gereset naar standaard instellingen.

Ik heb de drivers niet gecheckt aangezien er hardware failure stond.

Mijn specs:

Windows 7
asus gtx 670
i5 2500k met een scythe mugen 2 rev b
corsair vengeance 8gb
cooler master gx750w v2
asrock z77 extreme4-m
intel 520 60gb ssd
seagate 2tb hdd

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op je bluescreen krijg je als het goed is ook een foutcode. Gebruik die omuit te zoeken wat er aan de hand is. Een bluescreen kan echt van allerlei oorzaken hebben, dus zonder die info blijft het gokken.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:59
Download dit, dan kan je kijken wat er op de BSOD stond:
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

• sthij
Er stond hardware failure iochk meer en het gebruikelijke neem contact op met je systeemadmin. voor de rest was het leeg meer dan dat stond er niet.

En longbow ik kan niet mijn bsod vinden.

• LongBowNL
sthij schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:18:
Er stond hardware failure iochk meer en het gebruikelijke neem contact op met je systeemadmin. voor de rest was het leeg meer dan dat stond er niet.

En longbow ik kan niet mijn bsod vinden.
Dan heeft hij geen dump gemaakt van het blauwe scherm. Probeer de volgende keer een foto te maken van je beeldscherm met je mobiel ofzo. Op dit moment zie ik verder geen aanknopingspunten.

Meer info hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• sthij
Ja ik heb de troubleshooter nagelopen. En dat zal ik doen het gebeurt niet heel vaak dus het kan even duren voordat ik jullie wat kan sturen.

• sthij
Zou het aan mijn geluids(chip/kaart) liggen? ik had alleen spotify aan en toen kreeg ik een freeze (geen blauw scherm). Ik gebruik mijn standaard geluidskaart van het moederbord.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat zou eventueel kunnen Dat kun je evt testen door dat ding in je bios uit te schakelen en kijken of je je BSOD weer terugkrijgt.

• sthij
Ik ga het zo doen zou het bijvoorbeeld ook mijn usb geluidskaart er in stoppen en dan kijken of heeft dat geen zin?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat kun je natuurlijk altijd proberen. Het gaat er bij troubleshooten gewoon om dingen uit te sluiten zodat je weet welk onderdeel het probleem veroorzaakt.

• sthij
Oke dan doe ik dat ik geef je een update over een week of iets minder als er geen freezes of bsod's meer komen anders natuurlijk eerder.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 20:45
iochk= iets met een Onboard I/O controller. mischien een brakke hardeschijf, of SSD, of mischien is de controller zelf brak.

Ik ga er vanuit dat je BSOD dit zei:

*** Hardware Malfunction

Call your hardware vendor for support
NMI: Channel Check / IOCHK

*** The system has halted ***

Dat kan meerdere dingen betekenen. meestal is er ergens in de bios iets niet lekker ingesteld. heb je eventueel je hardeschijven goed insteld op AHCI, onnodige onboard controllers uitgeschakeld?, eventuel usb sticks en dergelijke unpluggen want het is mogelijk ook de USB controller of de USB legacy setting. Dit is het jammere van BSOD's zoals deze ze zijn zooooooo generiek...

[ Voor 79% gewijzigd door blamauci op 21-05-2013 19:25 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

• sthij
Helaas is liep mijn pc net weer helemaal vast ik gebruikte een usb geluidskaart en onboard audio stond uit via de bios. Wel stonden de drivers nog aan van de onboard audio zou het daar aan kunnen liggen?

Edit: wat hierboven staat ik ga het nu proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door sthij op 22-05-2013 21:29 ]

• sthij
Net kreeg ik weer een bsod alleen zonder iochk alleen hardware failure. dus wat zou dit kunnen betekenen?

• sthij
Ik heb nu mijn hdd ontkoppelt kijken of het daar aan ligt.

• LongBowNL
Je kan proberen om te zorgen dat je PC niet automatisch herstart bij een blauw scherm. Dan kan je namelijk wachten totdat de dump geschreven is en hem later uitlezen met het programma dat ik eerder gegeven heb.

Ik heb een simpele tutorial gegoogled hoe je dat doet: http://pcsupport.about.co...tic-restart-windows-7.htm

Succes met de zoektocht verder.

• sthij
Het probleem is dat het niet altijd een blauw scherm is ik heb heel vaak gewoon een freeze zonder ook maar iets erbij. Ik kan het programma opnieuw instaleren kijken of het werkt.

Edit: http://postimg.org/image/m1dnhsn0t/ dit krijg ik te zien.

En bij de bsod's start de pc niet opnieuw op.

[ Voor 24% gewijzigd door sthij op 28-05-2013 18:00 ]

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:33

Zalmanman

So long,

Als ik vragen mag, hoe lang heb je je de MemTest86+ laten draaien?

and thanks for all the fish.

• sthij
de hele nacht dus ongeveer 11 uur.

• LongBowNL
sthij schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:54:
Het probleem is dat het niet altijd een blauw scherm is ik heb heel vaak gewoon een freeze zonder ook maar iets erbij. Ik kan het programma opnieuw instaleren kijken of het werkt.

Edit: http://postimg.org/image/m1dnhsn0t/ dit krijg ik te zien.

En bij de bsod's start de pc niet opnieuw op.
The famous PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

De bestanden die de fout ingaan zijn Windows syteem bestanden. Het blauwe scherm gaat ons iig niet verder helpen. :-(

• sthij
Nou ik plugde me hdd terug erin en na gelijk een freeze bij het opstarten dus het lijkt me vrij duidelijk wat er kapot is. Maar nu wil ik me hdd gebruiken heeft windows mijn drive letter veranderd van d naar e dus al mijn programmas zijn onbruikbaar. Ik heb alles geprobeerd wat ik op google kon vinden inclusief het met regedit verwijderen maar niks werkt ik krijg altijd de parameter onjuist error.

• sthij
Heeft iemand een idee wat de beste manier is om iets meer als 1 tb te back uppen?
Pagina: 1