Kan ik google vertrouwen?

Pagina: 1
Acties:

• S en A DW
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11 14:22
Ik had gisteren een melding van google gekregen waarin stond dat ze het netwerk van mij niet volledig vertrouwden waarna ik een redom code moest invoeren die ernaast stond en toen kon ik verder. Deed ik die code niet invoeren dan kwam ik niet verder op google. Deze melding kreeg ik ook nadat ik hem op mijn ipad wilde gebruiken zowel via chrome als safarie. Nu heb ik mijn andere pc opgestart en ik krijg de melding niet meer. Nadat ik de melding van google kreeg heb ik meteen de pc gecontroleerd met microsoft security essentials en zoals verwacht was er geen gevaar te vinden.

Kwa netwerk heb ik niet veel ik heb tele2 als internet provider en daar heb ik de wifi optie van aan staan verder heb ik de 2 pc’s met een kabel aan het modum hangen dus veel heb ik niet van netwerk ik heb de pc’s niet eens met elkaar gekoppeld.
Weet hier iemand iets meer over? De site was van google en de tekst was gewoon in het nederlands.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Deze tekst verschijnt als er een heleboel gebruik wordt gemaakt van google-diensten.
Als er een automatisch systeem in je netwerk bijvoorbeeld hele veel zoekopdrachten doet, zal dit door deze melding gestopt worden.

Heb jij toevallig een plugin in je browser draaien die je zoekopdrachten verbergen tegenover google?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• S en A DW
Nee die heb ik niet.

• S en A DW
Ik dacht al dat dit geen probleem zou opleveren maar het feit dat ik de melding ook via safarie en chrome op de ipad kreeg snap ik niet.

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12 10:38
En je buren runnen geen botnet via jou wifi ?

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 16:26
Als je een dynamisch ip-adres hebt dan kan je je modem even van de stroom halen en even een minuutje wachten. Als je daarna het modem weer aansluit heb je een nieuwe ip-adres en heb je een grote kans dat de melding weg is.

• S en A DW
Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest maar de melding is nadat ik de codes heb ingevoerd niet meer teruggekomen dus alles is weer oke ik wilde alleen zeker weten of er niet een fout was opgetreden waardoor ik malware door liet. Bedankt voor de reacties.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat de melding weg is betekent niet dat er vanuit jouw netwerk niet een of andere malware/virus Google zit te scrapen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
yeehaw schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 11:44:
Als je een dynamisch ip-adres hebt dan kan je je modem even van de stroom halen en even een minuutje wachten. Als je daarna het modem weer aansluit heb je een nieuwe ip-adres en heb je een grote kans dat de melding weg is.
Klein beetje al te gemakkelijk geredeneerd. Bij mij (en ik veronderstel bij de meesten) is dit toch wel wat langer dan een minuutje. Veelal is de ervaring in de orde van een heel etmaal.
In de afgelopen periode had ik zo'n twee jaar lang hetzelfde ip-dadres, ondanks perioden van een paar weken lang tijdens vakanties niet inloggen maar de modem wel ingeschakeld. Pas vorige week had ik na een week vakantie bij thuiskomst een nieuw ip-adres. Plaatselijke of landelijke storing in die week? Geen idee en ook niet belangrijk voor me.
Pagina: 1