van Windows 8 32-bit naar Windows 8 64-bit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klunk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-07 11:13
Hoi iedereen,

Naar aanleiding van een een hardware-upgrade heb ik mijn 32-bit Win8 naar 64-bit willen upgraden. Omdat ik geen duidelijke aanwijzingen kon vinden over hoe dit aan te pakken heb ik besloten de ISO van een 64-bit versie te downloaden en heb deze met mijn oorspronkelijke serial key te installeren. Die leek geaccepteerd te worden tot ik 4 uur later de melding kreeg dat de key ' al op een ander systeem in gebruik is'. Linkje erbij: hier kunt u een nieuwe aanschaffen.

Nu is mijn vraag dus of ik dus idd een nieuwe versie van Windows 8 moet aanschaffen, of dat er wellicht een andere mogelijkheid is om van 32 naar 64-bit te komen.

alvast bedankt,

Klunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een upgrade koopt in de winkel, krijg je beide met 1 key. Heb je 't online gedaan, dan krijg je de editie die je op dat moment draait wanneer je 'm download (zou je dus XP gebruiken om te downloaden, krijg je de 32 bit versie, neem je Vista x64, de 64 bit). De key is dus uitwisselbaar.

Echter, het is mogelijk dat je een iets andere uitvoering hebt gedownload dan je werkelijk hebt en je daarom deze melding krijgt. Je zal in ieder geval even moeten bellen met MS om dit te corrigeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klunk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-07 11:13
dat ga ik maar doen dan...

bedankt voor je reaktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Let ook op de hardware wijzigingen die je hebt doorgevoerd en of dit volgens de EULA mag. Heb je een standaard OEM, dan mag 't niet, heb je een upgrade, dan is het afhankelijk van de onderliggende licentie, heb je een system builder, dan is 't gelijk aan de vroegere retail.

Commandline FTW | Tweakt met mate